Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på et par jobber i ulike departement og er nå i prosessen med å søke på en ny stilling. Vanligvis bruker jeg god tid på å skrive en søknad og tilpasse den stillingsutlysningen. Problemet mitt her er at stillingene som utlyses av departementene ofte er veldig vage. Det er få "knagger" å henge kompetansen på.

Kvalifikasjoner

• Du har høyere utdanning på masternivå  eller tilsvarende realkompetanse
  • Du har analytisk forståelse og interesse for utredninger og forståelse av komplekse sammenhenger
  • Du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

• Du er omgjengelig og har meget gode samarbeidsevner
  • Du er selvstendig, grundig og trives godt med mange ulike oppgaver
  • Du er faglig engasjert, lærevillig og har stor arbeidskapasitet
  • Du tar ansvar for å drive oppgaver framover, både på egen hånd og sammen med andre

Med unntak av det andre punktet under "kvalifikasjoner" synes jeg alt dette er ganske generelt og er redd for å ende opp med å skrive mye svada som ikke gjør at jeg skiller meg nok ut. Har du noen tips? Eller ser de hovedsaklig på CV og foretrekker en kort søknadstekst?

Anonymkode: 44f36...bf7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville skrevet ganske kort søknad, om din utdanning, bakgrunn og egenskaper. Har du noe konkret erfaring der du viste feks god forståelse av komplekse problemstillinger, så ta gjerne med det. Maks 2/3 dels side søknad.

Anonymkode: 2e09f...3ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville skrevet ganske kort søknad, om din utdanning, bakgrunn og egenskaper. Har du noe konkret erfaring der du viste feks god forståelse av komplekse problemstillinger, så ta gjerne med det. Maks 2/3 dels side søknad.

Anonymkode: 2e09f...3ad

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat søkt på samme stilling😉 Du bør trekke linjer mellom din bakgrunn og disse knaggene, men du trenger ikke gjøre det veldig detaljert eller skrive om hvert eneste punkt. Når det er sagt, har jeg inntrykk av at de idepartementene bare leser CV og ikke søknad, så jeg har sluttet å bruke timesvis på skrivingen.

Anonymkode: eae32...cd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har akkurat søkt på samme stilling😉 Du bør trekke linjer mellom din bakgrunn og disse knaggene, men du trenger ikke gjøre det veldig detaljert eller skrive om hvert eneste punkt. Når det er sagt, har jeg inntrykk av at de idepartementene bare leser CV og ikke søknad, så jeg har sluttet å bruke timesvis på skrivingen.

*de i departementene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*de i departementene

Det er mitt inntrykk også. Jeg forstår selvsagt at man skal trekke linjer til egen kompetanse, synes egentlig bare denne stillingsutlysningen er litt dårlig skrevet? 

Uansett, lykke til! Om ikke jeg får den så håper jeg den går til deg ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er mitt inntrykk også. Jeg forstår selvsagt at man skal trekke linjer til egen kompetanse, synes egentlig bare denne stillingsutlysningen er litt dårlig skrevet? 

Uansett, lykke til! Om ikke jeg får den så håper jeg den går til deg ;)

Like så! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...