AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har søkt på et par jobber i ulike departement og er nå i prosessen med å søke på en ny stilling. Vanligvis bruker jeg god tid på å skrive en søknad og tilpasse den stillingsutlysningen. Problemet mitt her er at stillingene som utlyses av departementene ofte er veldig vage. Det er få "knagger" å henge kompetansen på. Kvalifikasjoner Du har høyere utdanning på masternivå eller tilsvarende realkompetanse Du har analytisk forståelse og interesse for utredninger og forståelse av komplekse sammenhenger Du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk Personlige egenskaper Du er omgjengelig og har meget gode samarbeidsevner Du er selvstendig, grundig og trives godt med mange ulike oppgaver Du er faglig engasjert, lærevillig og har stor arbeidskapasitet Du tar ansvar for å drive oppgaver framover, både på egen hånd og sammen med andre Med unntak av det andre punktet under "kvalifikasjoner" synes jeg alt dette er ganske generelt og er redd for å ende opp med å skrive mye svada som ikke gjør at jeg skiller meg nok ut. Har du noen tips? Eller ser de hovedsaklig på CV og foretrekker en kort søknadstekst? Anonymkode: 44f36...bf7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Ville skrevet ganske kort søknad, om din utdanning, bakgrunn og egenskaper. Har du noe konkret erfaring der du viste feks god forståelse av komplekse problemstillinger, så ta gjerne med det. Maks 2/3 dels side søknad. Anonymkode: 2e09f...3ad
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville skrevet ganske kort søknad, om din utdanning, bakgrunn og egenskaper. Har du noe konkret erfaring der du viste feks god forståelse av komplekse problemstillinger, så ta gjerne med det. Maks 2/3 dels side søknad. Anonymkode: 2e09f...3ad Takk for svar! Anonymkode: 44f36...bf7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Har akkurat søkt på samme stilling😉 Du bør trekke linjer mellom din bakgrunn og disse knaggene, men du trenger ikke gjøre det veldig detaljert eller skrive om hvert eneste punkt. Når det er sagt, har jeg inntrykk av at de idepartementene bare leser CV og ikke søknad, så jeg har sluttet å bruke timesvis på skrivingen. Anonymkode: eae32...cd6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har akkurat søkt på samme stilling😉 Du bør trekke linjer mellom din bakgrunn og disse knaggene, men du trenger ikke gjøre det veldig detaljert eller skrive om hvert eneste punkt. Når det er sagt, har jeg inntrykk av at de idepartementene bare leser CV og ikke søknad, så jeg har sluttet å bruke timesvis på skrivingen. Anonymkode: eae32...cd6 *de i departementene Anonymkode: eae32...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): *de i departementene Anonymkode: eae32...cd6 Det er mitt inntrykk også. Jeg forstår selvsagt at man skal trekke linjer til egen kompetanse, synes egentlig bare denne stillingsutlysningen er litt dårlig skrevet? Uansett, lykke til! Om ikke jeg får den så håper jeg den går til deg Anonymkode: 44f36...bf7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er mitt inntrykk også. Jeg forstår selvsagt at man skal trekke linjer til egen kompetanse, synes egentlig bare denne stillingsutlysningen er litt dårlig skrevet? Uansett, lykke til! Om ikke jeg får den så håper jeg den går til deg Anonymkode: 44f36...bf7 Like så! 😄 Anonymkode: eae32...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå