Gå til innhold

Dere som fødte mellom mars og mai. Dro dere på sommerferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på når de fleste tenker det er greit å dra på ferie til en annen landsdel når baby er mellom 2 og 4 måneder? vet at folk drar utenlands også altså😅 vet at ingenting er feil altså. Var det en god opplevelse å ta med liten baby på ferie? :) 

Anonymkode: 02aa5...a82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde høstbaby,en vi dro på en ukes ferie til familien min på en annen side av landet da baby var to måneder og det var bare kos ihvertfall :) Vi fløy og baby sov hele turen begge veier, var null stress. 

Nå har jeg termin om en månedstid og håper å få til noen turer i sommer allikevel :)

Anonymkode: 0e788...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva dere tenker å gjøre i ferien, men bør være helt uproblematisk. Vi skal kjøre fra Oslo-området til Kristiansand i sommer, da er baby 6 uker gammel. Tenker det kommer til å gå helt fint, nesten enklere i den alderen enn når de er litt større og har mer behov for underholdning

Anonymkode: f1f4f...63a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da minstemann var 8 uker reiste jeg og en venninne 14 dager til Kreta alene med våre barn på da 8 uker, 1 år, 3 år og 4 år.  Det gikk helt fint. 

Anonymkode: ab9dc...27d

AnonymBruker
Skrevet

Fødte nr 2 i slutten av april, var på første tur når hun var 5-6 uker. Neste når hun var 3 mnd. Men vi besøkte familie da. Og hadde bare et par netter overnatting på veien på en hytte på den andre turen, sånn for å få litt pause i kjøringen.

Hadde en langhelg på hotell når eldste var 3 mnd, gikk helt greit det også, men holdt med en helg. Men han sov dårlig, så lite med pause både natt og dag.

Det kommer nok mye an på hvordan baby er og hvor mye energi og overskudd man har tenker jeg. Det vet man jo gjerne ikke før man står i det.

Anonymkode: 57e05...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Min forrige dro vi på ferie med når han var 3-4 mnd, gikk helt fint. Nå har jeg fått april barn og vil være rundt 2,5 mnd denne gang når vi drar på ferie. Har svigers på andre siden av landet så er jo derfor.. Tror ikke jeg hadde valg å fly og dra langt på ferie ellers, rett og slett fordi jeg er sliten og det er hjemme jeg slapper best av. Og fordi mine barn hvertfall blir fort sliten av mye folk og stimuli og hos svigers er det bestandig mye folk. Jeg sitter derfor mye på soverommet og ammer slik at baby får ro.. Denne babyen sover heldigvis godt selv så han kan jeg nok putte i vogna for seg selv så han kan sove i ro. 

Anonymkode: fb8e8...166

Skrevet

Fødte i mai og da babyen var 1 måned så dro vi på biltur landet rundt. Både til østlandet og nord-norge. Magisk ferie! Var borte en hel måned, så husker det var sykt å tenke på da vi kom hjem at babyen hadde vært på ferie halve livet sitt :icon_lol:

Det skal sies at ettersom vi ikke visste hvordan babyen ville takle biltur så var jeg hele tiden forberedt på når som helst hoppe på fly om det var behov for det. Men det gikk så fint, og hele familien hadde mange opplevelser langs ruta. Lå både i telt og leide hytter. Og på de forskjellige ankomststedene var det mye familie og venner som fikk hilse på babyen for første gang. En skikkelig vise-frem-runde 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i desember. Og dro på juleferie da babyen var 7 dager gammel. 

Gikk fint det. Litt styr med keisersnitt og baby og bagasje på fly, men det gikk strålende. 

Anonymkode: 789fa...248

AnonymBruker
Skrevet

Har født i mars og mai, og da dro vi på ferie på sommeren. Biltur for å besøke familie i andre landsdeler. Har også født i juli, den sommeren ble det ikke ferie (men hadde en lignende tur i mai). 

Anonymkode: c36b1...d6b

Skrevet

Vi dro til bergen da baby var 8 uker, irland da baby var 4 måneder og amerika da baby var 9 mnd 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiste på tur med campingvognen i to uker med baby på 3,5 mnd. Gikk fint det, måtte bare beregne lenger tid på etappene. 

Anonymkode: 62c64...ffc

AnonymBruker
Skrevet

Har født i juni, da dro vi på besøk til familie fire uker senere og var der i tre uker. Har også født i oktober, da dro på juleferie og var der en uke. Vi bor på vestlandet og de på østlandet. 

Anonymkode: 36321...899

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte min første i juli. Da baby var tre uker dro vi på hytta på fjellet. Det var ikke noe stas. Men jeg hadde hatt en litt traumatisk fødsel og keisersnitt og en fødselsdepresjon jeg ikke visste jeg hadde så det spilte nok inn. 
I august dro jeg til min bestemor og ble bortskjemt der en uke. Det var mye mer hyggelig. Så jeg ville nok valgt reisested med omhu 😉

Anonymkode: 864e6...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Vi dro hjem til foreldrene våre da han var 6 uker, slik at hele slekta kunne hilse på og vi kunne bli skjemt bort litt. Det var magisk! Hadde ALDRI reist på hotell med et så lite barn 

Anonymkode: 5f888...af7

AnonymBruker
Skrevet

Vi kom oss ikke noe sted før mini hadde blitt over året, fikk en som nektet bilstol så for oss var det utelukket å dra noe sted før hun var 6 mnd. Men så stengte Oslo så da kom vi oss ikke ut av byen i det hele tatt 🤦🏽‍♀️ De fleste i barselgruppen reiste med sine lenge før oss, så det er nok uproblematisk for de aller fleste. 

Anonymkode: 04592...100

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fire barn, og med yngstemann, så dro vi på ferie når hun var 6 mnd. Vi var veldig spent på hvordan det skulle gå, siden hun ikke likte å kjøre bil, og det lengste vi hadde kjørt med henne før ferien, var ca 2 timer. Men det gikk altså over all forventning. Jeg satt i baksetet, og ammet henne når hun var sulten. Ikke akkurat optimalt for meg kanskje, men hun ble mett, og fornøyd. Storesøster og jeg holdt henne med selskap når hun var våken. Skal sies at det var deilig når vi endelig kom frem til hytta vår. Det gikk også like fint veien hjem :)  

Anonymkode: 316ba...e10

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk første baby sommeren før korona, og da koste vi oss veldig på besøk hos familie i en annen landsdel da hun var to mnd. og i Kroatia rett før hun ble tre måneder. Vi tok tog på turen i Norge, kjempekoselig. Men vår baby hadde ingen spesielle plager, ammingen var problemfri så vi hadde alltid mat/drikke tilgjengelig og babyen sov mye. 

Jeg var på dagstur med tog da hun var 2, 6 og 9 mnd. Den ved 2 mnd. var den letteste (da kikket hun litt rundt seg, ble døsig av bevegelsene og sov det meste av turen), og den ved 9 mnd. den mest hektiske.

Anonymkode: 391c0...6d4

Skrevet (endret)

Min er født i mars, vi dro ikke på noe ferie lengre enn en snartur på hytta. Jeg tenker at dette må du kjenne på selv om du klarer/har lyst til. En ny baby kan kreve mye og man blir sliten. Men synes det er helt innafor å dra på ferie. 

Endret av Porselen99
AnonymBruker
Skrevet

Her hater mini bilstol, så heldig om vi kommer oss så langt som til butikken... 😅

Anonymkode: a5cf3...b36

AnonymBruker
Skrevet

Ikke på sommeren, men til jul tok vi tog 7t + 3t biltur etter ankommet togstasjon med 2,5 måneder gammel baby. Gikk helt greit. Er jo så klart et lite sjansespill når rutiner ol. ikke er levert, men synes det var lettere å reise samme rute med en liten baby enn en eldre baby på 6-12 måneder som gjerne krever mer stimuli og kanskje helst vil ligge og åle/krype/tygge rundt på ting. 

De minste babyene har ikke stabile rutiner som forstyrres av reisingen, spiser ikke fast føde og sover mye på dagtid.

Anonymkode: 77d62...b96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...