GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg slengt puppen fullt ut neste gang han er med på cafe :) Rett og slett latt babyen ta laaaaaange pauser uten å dekke til.

:P

Han synes bikinibilder er annerledes fordi da blir han tiltrukket seksuelt positivt.

Det blir han ikke med amming, så DA er pupp i veien. 

Anonymkode: 260f4...135

Skulle gjerne gjort det, men har sluttet å amme nå dessverre! Bare har det så friskt i minne hvor redd jeg var for reaksjoner, og så synes jeg samtidig det er så flott og vakkert og naturlig og fint å amme, og elsker at andre mødre er med på å normalisere det! Virkelig avskyr de holdningene om at damer i bittesmå bikinier er helt innafor, men å se en brøkdel av en pupp bak et babyhode liksom er ekkelt. Ble så skuffa over at min mann tenkte sånn, det trodde jeg virkelig ikke. 🙄 Hadde vel egentlig ikke et spørsmål en gang, måtte bare få ut litt steam!

Anonymkode: 8243c...8df

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med din mann. Ekkelt og unødvendig å få andre sin pupp trykket opp i ansiktet. 

Anonymkode: a9d57...077

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Urk, ble bare så utrolig irritert på mannen idag! 

En vi kjenner hadde lagt ut et par nydelige bilder av seg og babyen sin som dier. På bildene ser man moren tydelig, et babyhode og biiittelitt pupp. Jeg synes bildene var kjempekoselige, men så sier mannen plutselig at han synes det var ubehagelig og unødvendige bilder å legge ut, og jeg ble så skuffet! Det er ikke lenge siden tredjemann ble født og jeg var så heldig å kunne amme lenge. Med de to første hatet jeg å amme offentlig, fikk det ikke til i det hele tatt og følte meg veldig hemmet i hverdagen. Denne gangen turte jeg det og følte meg mye friere. Det har derfor føltes ekstra godt med litt fokus på normalisering av amming og jeg har også sett hvordan mange sliter med stygge blikk og kommentarer.

Spurte mannen da, om han synes det er verre enn at menn for eksempel viser seg i bar overkropp. Nei, det var helt annerledes, for det var offentlig vedtatt (?) at menn kunne vise mer overkropp enn damer. Hallo? Så spurte jeg da om han reagerte like sterkt på damer som la ut bikinibilder, men det er visst også annerledes. Altså, man ser mye mer pupp på de fleste bikinibilder enn på disse ammebildene altså! Damer med vanlig utringning viser mer!

Mulig jeg overdriver, men det endte altså i en svær diskusjon dette her, og jeg merker jeg ble ordentlig provosert! 😅 Synes det er så kjipt at seksualiserte bilder er HELT innafor, men at kvinner som gir barnet sitt mat skal vekke reaksjoner! Det er tross alt både nødvendig og helt naturlig! Trodde ikke jeg levde sammen med en så gammeldags mann, og synes ærlig talt at han burde være litt ydmyk siden jeg faktisk har ammet tre barn og fordi han aldri kan sette seg ordentlig inn i de utfordringene det innebærer! URK! 

Forstår at du blir skuffet over mannen din, det er helt utrolig at det går an å bli støtt av noe så naturlig. Litt kvinnenedlatende rett og slett.

Anonymkode: d30d5...451

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da hadde jeg slengt puppen fullt ut neste gang han er med på cafe :) Rett og slett latt babyen ta laaaaaange pauser uten å dekke til.

:P

Han synes bikinibilder er annerledes fordi da blir han tiltrukket seksuelt positivt.

Det blir han ikke med amming, så DA er pupp i veien. 

Anonymkode: 260f4...135

Nesten så han er misunnelig på babyen: 'nei den puppen skal være noe damer har for å være sexy for menn ikke våg å ødelegg dette med å vise den i sammenheng med det den er skapt for'🤣

Anonymkode: d30d5...451

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg skjønner at du reagerer, det er ikke gode holdninger han viser der i det hele tatt. 

Anonymkode: a3fed...e71

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jepp! Så lenge han har glede av det, er det visst greit. Men hvis puppen brukes til noe annet (og her det opprinnelige formålet), da er det ubehagelig nakenhet.

Anonymkode: ad5c2...512

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nok si meg enig i mannen sin. Jeg har selv født 4 barn, har ammet alle 4 . Men dekket meg til offentlig. 

Men jeg merker hvis jeg er ute med veninner som ammer, så synes jeg det er ukomfortabelt når veninnene tar ut puppen og ammer. Rett og slett fordi dem ikke er diskret i det hele tatt. Dem lar gjerne puppen lufttørke etter babyen er ferdi og lagt i vognen. 

En av veninnene har også sagt at hun liker å få blikk fra andre menn når hun har puppen ute  (hun er singel) 

Men selvfølgelig å amme diskret ute offentlig er helt okei. Men som sagt hvis man flasher puppen, noe veldig mange kvinner gjør, da synes jeg det går over grensen

Anonymkode: e6d93...4bc

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må nok si meg enig i mannen sin. Jeg har selv født 4 barn, har ammet alle 4 . Men dekket meg til offentlig. 

Men jeg merker hvis jeg er ute med veninner som ammer, så synes jeg det er ukomfortabelt når veninnene tar ut puppen og ammer. Rett og slett fordi dem ikke er diskret i det hele tatt. Dem lar gjerne puppen lufttørke etter babyen er ferdi og lagt i vognen. 

En av veninnene har også sagt at hun liker å få blikk fra andre menn når hun har puppen ute  (hun er singel) 

Men selvfølgelig å amme diskret ute offentlig er helt okei. Men som sagt hvis man flasher puppen, noe veldig mange kvinner gjør, da synes jeg det går over grensen

Har du reflektert noe over hvorfor du føler det slik? At det er ubehagelig? 

Og mente du at du er enig med mannen til TS også i dette med at bilder av pupp i bikini og lignende blir noe helt annet?

• Liker 24
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Helt enig med din mann. Ekkelt og unødvendig å få andre sin pupp trykket opp i ansiktet. 

Anonymkode: a9d57...077

Du trenger ikke å gå helt opp i kvinner som ammer altså. 

Og ser du et bilde av en ammende, eller gud forby et bikinibilde hvor man faktisk ser pupp, anbefaler jeg deg å bare scrolle videre. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med mannen din om hvordan du har følt det? Og hvordan det føles for kvinner å være redd for å mate barnet sitt offentlig? Og hvor bra det er med slike bilder med tanke på normalisering av det mest normale som finnes?

Skjønner godt du reagerer og blir provosert, for det er ikke bra holdninger. Men mange menn reflekterer ikke så mye over dette, for de kjenner det ikke på kroppen slik som oss. De fleste menn vil ikke være "slik", men er det ubevisst. Bevisstgjøring kan få han til å reflektere, og å endre mening.

Og hvem vet? Kanskje han også blir tøff nok til å si ifra neste gang en kompis kommer med et utsagn som reflekterer lignende holdninger.

Anonymkode: a13a3...0d3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Venninnen din som har sagt dette (vet ikke om jeg tror på det en gang) er IKKE på noen måte representativ, er ikke normalt å tenke sånn. Og heller ikke si noe sånt, så stusser på om det er sant. 

Ellers så er jo det veldig interessant hvorfor du synes det er ubehagelig å se kvinnebryst i forbindelse med amming. 
Hva er ubehagelig med det? Og hvorfor mer ubehagelig enn menn i bar overkropp? 

Anonymkode: 6709e...4be

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mener jo ikke at man trenger å vise unødvendig mye heller da, men disse bildene jeg snakker om viser virkelig ingenting. Eneste som røper at det foregår amming er at det er en baby i bildet. Damer i helt vanlige singletter på sommeren viser mer! Er det også ubehagelig? Det rare er jo nettopp det at ingen reagerer om noen legger ut bilder av seg selv på stranda eller av seg selv i en kjole med utringing, selv om man viser nøyaktig like mye og i de fleste tilfeller mer hud da.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å snakke med mannen din om hvordan du har følt det? Og hvordan det føles for kvinner å være redd for å mate barnet sitt offentlig? Og hvor bra det er med slike bilder med tanke på normalisering av det mest normale som finnes?

Skjønner godt du reagerer og blir provosert, for det er ikke bra holdninger. Men mange menn reflekterer ikke så mye over dette, for de kjenner det ikke på kroppen slik som oss. De fleste menn vil ikke være "slik", men er det ubevisst. Bevisstgjøring kan få han til å reflektere, og å endre mening.

Og hvem vet? Kanskje han også blir tøff nok til å si ifra neste gang en kompis kommer med et utsagn som reflekterer lignende holdninger.

Anonymkode: a13a3...0d3

Ja, prøvde å si akkurat de tingene du sier nå, men han ble bare dritsur og mente at han måtte få lov å ha sine meninger rundt det. Tviler på at han kommer til å skifte mening dessverre, eller se ting fra mitt synspunkt. Og det gjør det egentlig ekstra leit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, prøvde å si akkurat de tingene du sier nå, men han ble bare dritsur og mente at han måtte få lov å ha sine meninger rundt det. Tviler på at han kommer til å skifte mening dessverre, eller se ting fra mitt synspunkt. Og det gjør det egentlig ekstra leit.

Spør om han føler det slik fordi han mener at brystet er seksuelt i en ammesituasjon, og om ikke det er litt drøyt å seksualisere amming av en baby. 
Kanskje det får ham til å reflektere litt rundt hvorfor han føler det slik. Hva som gjør at menn i bar overkropp er greit og kvinner med bikini, men ikke kvinnebryst i forbindelse med amming. 

• Liker 8
Skrevet

Forstår godt din reaksjon. Det er merkelig at han (og flere med han) skal ha så sterke og negative meninger om babyer som spiser mat. 
Fordi det er det det er: babyer som spiser. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er noe veldig spesielt med slike kvinner som absolutt må vise andre at de ammer unger. Samme som disse som legger ut naken- og halvnakenbilder av seg selv høygravide i sosiale medier. Er ingenting galt med å hverken amme eller være høygravid. Men må man være så ekshibisjonistisk og smelle det opp i trynet på alle mulige folk? Spør du meg er det bare et patetisk og utrolig barnslig oppmerksomhetsbehov. 

Anonymkode: d71e3...6b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes det er noe veldig spesielt med slike kvinner som absolutt må vise andre at de ammer unger. Samme som disse som legger ut naken- og halvnakenbilder av seg selv høygravide i sosiale medier. Er ingenting galt med å hverken amme eller være høygravid. Men må man være så ekshibisjonistisk og smelle det opp i trynet på alle mulige folk? Spør du meg er det bare et patetisk og utrolig barnslig oppmerksomhetsbehov. 

Anonymkode: d71e3...6b0

Må kropp kun være seksuelt?  
Siden det er verre/mer ekshibisjonistisk å amme/legge ut bilder av gravidkropp enn kropp i andre sammenhenger? 

Eller mente du at å vise fram kropp er dumt uansett om det er i forbindelse med graviditet/amming eller ikke? 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...