AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Stemmer det at grensen mellom "flørting" og seksuell trakassering" i stor grad avhenger av avsenders attraktivitetsnivå? Anonymkode: 4c5b5...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Det heter jo UØNSKET seksuell oppmerksomhet, da. Så om du er tiltrukket av den som gir oppmerksomheten, så er den ikke lenger uønsket. Det betyr ikke at det er fritt frem for pene mennesker å klå på andre, men de vil ha større sannsynlighet for at offeret ikke finner oppmerkomheten uønsket, ja. Ikke noe rart med det? Bare å tenke gjennom scenarioer der en tilfeldig person klår på deg - når liker du det, når liker du det ikke, når virkelig AVSKYR du det? For min del (bifil kvinne) - er det ei pen dame som ikke er mye eldre, så kan jeg fort synes det er flatterende. En kjekk mann - bare litt ubehagelig. En stygg mann som i tillegg er mye eldre - skikkelig ekkelt. Sikkert ikke "rettferdig" men sånn er nå følelser. Anonymkode: 28cb2...e27 1
herzeleid Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Gitt at seksuell trakassering definisjonsmessig ikke forutsetter noen trakasserende intensjon og offerets følelse eller oppfatning av hendelsen er det viktige, har de jo absolutt et poeng. Den samme handlingen kan være ønsket eller "ikke greit" avhengig av om den som utfører den er tilstrekkelig attraktiv, og dermed vil hvorvidt noe er seksuell trakassering eller ikke ofte avhenge av hvor attraktiv mottaker synes avsender er.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Ja det gjør det. Noe som kompliserer rettslige saker veldig mye Anonymkode: c74d8...222
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Nei virkelig ikke. Jeg har blitt en del seksuelt trakassert, både av veldig kjekke menn, mindre pene menn og noen kjendiser. Men bare fordi de er kjekke, eller kjendiser, ønsker jeg ikke at de skal klå på rumpa mi. Anonymkode: d50a6...acf
Kågebruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Det er litt forskjell på å tafse på en dame, og deretter fortsette å tafse når man får beskjed om å pelle seg vekk.
stan Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Det går jo an å begynne med noe annet enn tafsing. Og når kjemien stemmer går det greit å spørre. Hvis den andre vil, så får du et ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå