Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så veldig med matlysten nå mens jeg er gravid. Er ikke kvalm, bare fullstendig fravær av matlyst. Går mye i frukt i små porsjoner og smoothie hvor jeg prøver å «gjemme» næringsrik mat så jeg skal få i meg litt mer. Blir så sliten og trøtt når får i meg så lite mat. Jeg er villig til å prøve det meste av nye retter og oppskrifter, kanskje det er noe som glir lettere ned enn andre ting - så hva spiser du som gravid? :vetikke:

Anonymkode: 559b9...52e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Friske salater synes jeg var lett å få i meg! :) 

Anonymkode: 41c68...6f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lik som deg, har ingen matlyst og orker bare små porsjoner av alt. Spiser lite middager og orker ikke lage så mye. Går opp helt ok og er i utgangspunktet slank og frisk, så jordmor sier bare at jeg skal spise akkurat det jeg orker og har lyst på. 

Det går mye i yoghurt med musli, for det syntes jeg hjelper på både sure oppstøt og forstoppelse. Taco syntes jeg funker fint, men da lager mannen alt 😇 Ellers blir det fort bare knekkebrød/brødskiver, og en del sjokolade 😉

Med førstemann var jeg flink til å bake mye grove pizzasnurrer, fylte horn og scones som var lettvint mat både før og etter fødselen.  Nå med nummer to har jeg ikke helt overskudd. 

Anonymkode: 77f62...a27

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde du noe spesielt i salaten for å få i nok næring? 🙃Jeg sliter også med dårlig matlyst og prøver å gjemme litt mat 

Endret av Fhuzzy
AnonymBruker
Skrevet

Spiser vegansk: grovt brød/knekkebrød, grønnsaker, frukt,nøtter,brun ris, belgfrukter. De første ukene måtte jeg spise ofte for å unngå kvalme. Unngikk mye sukker, lyst brød, pasta.

Anonymkode: 7051d...29e

Skrevet
8 hours ago, Fhuzzy said:

Hadde du noe spesielt i salaten for å få i nok næring? 🙃Jeg sliter også med dårlig matlyst og prøver å gjemme litt mat 

Jeg bruker bønner i salaten, og kjøper også litt grillet kylling, deler opp og tilsetter i salaten. Veldig godt ☺️

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Her går det mye skive med skinkestek med ost oppå, og krydrer det med pepper og himalayasalt. Kunne spist 10 sånne på rappen, men det får holde med 2 om ganga :) Ellers spiser jeg bare vanlige middager som før. Nesten. Pleide å kjøpe med meg fjordland til lunsj på jobben før enkelt og greit, men jeg klarer ikke de akkurat nå for tiden, minner om ei smørje av salt og vann :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...