Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i dåp i høst og har ikke fått noe takkekort. Er det en tradisjon som er borte? Fikk riktignok invitasjonen til dåp digitalt. Man skulle kanskje tro at de også ville takket på den måten? 

Anonymkode: 844c8...4c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk senest i fjor. Kanskje de har glemt det? Eller vært opptatte med baby?

Anonymkode: 8eeb1...828

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte takkekort - Tok det som en selvfølge at det skulle sendes. Har selv bare mottatt ett takkekort etter dåp, og jeg har vært i en god del dåper 

Anonymkode: d35fd...c26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk tar seg virkelig tid til å irritere seg over det meste. Jeg har ikke merka mangelen på takkekort før du sier det nå. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av dem heller de gangene jeg får dem. Og jeg klarer ikke bli bitter sånn i etterkant heller. Takka de der og da? 

Anonymkode: d213b...fe3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Takkekort er så unødvendig. Ganske stor utgift som hos de aller aller fleste havner i søpla eller i ymse hauger med ting man ikke vet hva man skal gjøre med. Man takker da der og da både for oppmøte og gave. Vi har verken senst takkekort etter bryllup, dåp eller konfirmasjon.

Anonymkode: eaccd...72e

• Liker 7
Skrevet

Vi sender takkekort etter dåp. Men har fått hos venner maaange måneder etter dåpen. Er ikke helt uvanlig det. Er mange som ikke prioriterer dette i en barseltid. Mange døper jo barna når de er veldig små.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (10 minutter siden):

Vi sender takkekort etter dåp. Men har fått hos venner maaange måneder etter dåpen. Er ikke helt uvanlig det. Er mange som ikke prioriterer dette i en barseltid. Mange døper jo barna når de er veldig små.

Dette barnet ble døpt når han var seks måneder. På ettertid pga corona.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takkekort er så unødvendig. Ganske stor utgift som hos de aller aller fleste havner i søpla eller i ymse hauger med ting man ikke vet hva man skal gjøre med. Man takker da der og da både for oppmøte og gave. Vi har verken senst takkekort etter bryllup, dåp eller konfirmasjon.

Anonymkode: eaccd...72e

Trodde det var helt normalt å sende takkekort etter bryllup og konfirmasjon???

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Folk tar seg virkelig tid til å irritere seg over det meste. Jeg har ikke merka mangelen på takkekort før du sier det nå. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av dem heller de gangene jeg får dem. Og jeg klarer ikke bli bitter sånn i etterkant heller. Takka de der og da? 

Anonymkode: d213b...fe3

Det husker jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte ikke takkekort.. de som var i dåpen er jo våre foreldre og søsken som vi ser hver uke uansett. De er masse hos oss og vi hos dem. Det hadde føltes litt «unaturlig» ut tror jeg rett og slett.. Vi takket jo alle personlig der og da, når vi fikk og åpnet gaven.

Sender takkekort etter bryllup og konfirmasjon, men da får man jo gjerne gaver av naboer, søskenbarn, kollegaer osv. Gjerne folk som ikke er der når man åpner, folk man ikke møter så ofte osv :) 

Anonymkode: b95bf...b5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takkekort etter dåp er absolutt vanlig fremdeles. Det som er ganske vanlig er å kombinere takk for barsels- og dåpsgave. 

Anonymkode: 47df9...d88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vinter fikk jeg et takkekort fra et bryllup som foregikk sommeren 2019, så mulig det kommer etter hvert? 😅

Anonymkode: 2e19d...958

• Liker 4
Gjest Chicchi
Skrevet

Det finnes jo så mange andre måter å takke på. Om det er noen du har jevnlig kontakt med, så kanskje du får en muntlig takk?

Som noen nevnte, det er en ganske stor utgift og ikke så miljøvennlig heller

Skrevet

Vi lager massevis av takkekort etter dåp/konfirmasjon/bryllup på jobb. Men noen bestiller kort etter en mnd og andre ett år, så fortsatt mulig det dukker opp hos deg 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I vinter fikk jeg et takkekort fra et bryllup som foregikk sommeren 2019, så mulig det kommer etter hvert? 😅

Aha, fremdeles håp om å få takkekort fra bryllupet jeg var i våren 2015 også? Eller muligens ikke, de er skilt nå. 😄 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Frida said:

Aha, fremdeles håp om å få takkekort fra bryllupet jeg var i våren 2015 også? Eller muligens ikke, de er skilt nå. 😄 

😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått etter dåp. 

Anonymkode: 8351b...b40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Chicchi skrev (9 timer siden):

Det finnes jo så mange andre måter å takke på. Om det er noen du har jevnlig kontakt med, så kanskje du får en muntlig takk?

Som noen nevnte, det er en ganske stor utgift og ikke så miljøvennlig heller

Jeg fikk invitasjon til dåp via sms. Hva med tilsvarende takkekort i samme stil? Fikk derimot kort da jeg ga gave etter fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har glemt? Jeg giftet meg i fjor sommer, hadde så en lengre periode med tilbakefall av angst og depresjoner, så takkekortene som skulle sendes gikk i glemmeboka. Jeg fikk gitt til nærmeste familie som jeg ser ukentlig. Fant takkekortene her om dagen og fikk veldig dårlig samvittighet, men nå føler jeg at det er så lenge siden at det bare blir dumt å sende kort😅

Anonymkode: 205a1...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje de har glemt? Jeg giftet meg i fjor sommer, hadde så en lengre periode med tilbakefall av angst og depresjoner, så takkekortene som skulle sendes gikk i glemmeboka. Jeg fikk gitt til nærmeste familie som jeg ser ukentlig. Fant takkekortene her om dagen og fikk veldig dårlig samvittighet, men nå føler jeg at det er så lenge siden at det bare blir dumt å sende kort😅

Anonymkode: 205a1...8e1

Var det bare deg som jobbet med takkekortene? Kan ikke mannen også ta ansvar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...