AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Det er søndag, flott vær og varmt, alle har terrasse dørene oppe. Naboen spiler musikk for oss alle. Ja jeg vet det er dag, men allikevel. Holdt på et par timer nå, hvor lenge skal det være ok? Anonymkode: deca2...d56 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Handler vel mest om behov for oppmerksomhet hos slike. Tragisk i grunn. Anonymkode: 2a1a9...308 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Hva slags musikk? 🤔 Anonymkode: 0ff75...a4e 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags musikk? 🤔 Anonymkode: 0ff75...a4e Musikk er musikk. Ikke min smak. Poenger er de overdøver tven min. Anonymkode: deca2...d56 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Handler vel mest om behov for oppmerksomhet hos slike. Tragisk i grunn. Anonymkode: 2a1a9...308 Mangel på respekt og narcissist av et menneske. Ser ingen andre enn seg selv, og ler når noen klager Anonymkode: deca2...d56 13
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Dere kan jo anmelde til Politiet. Eller bare prøve å overse det, men da vil nok denne oppførselen bare fotsette. Lov om helligdagsfred: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Anonymkode: d2958...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 "Hei hei. Musikken din høres veldig godt over store deler av nabolaget. Fint hvis du skrur ned volumet eller setter på airpods" Anonymkode: 0ea21...b8f 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er søndag, flott vær og varmt, alle har terrasse dørene oppe. Naboen spiler musikk for oss alle. Ja jeg vet det er dag, men allikevel. Holdt på et par timer nå, hvor lenge skal det være ok? Anonymkode: deca2...d56 Vår nabo holder på sånne nesten hver dag, så hvis det er den ene dagen hos dere er dere heldige. Men bare å si fra til ham om helligdagsfreden. Overraskende mange kjenner ikke en gang til den. Jeg hadde en annen nabo som var helt paff da han fikk høre at det ikke passet så ypperlig som han trodde å bruke alle fridagene i påsken til høylydt oppussing... Anonymkode: 9bcb9...80e 6
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Det er lov å si i fra ts, men om en er den sure tante Sofie i nabolaget som alltid sier ifra på en frekk måte er det lett for at en bryr seg mindre 🙂 Jeg er selv glad jeg bor i et nabolag der vi tåler litt av hverandre, og der en gir og tar litt, men selvsagt at en tar visse hensyn. Og jeg hadde nok satt mer pris på at du sa I fra slik at jeg kunne gjort noe med problemet fremfor at du irriterte deg i det stille eller lagde en klage tråd på kg, da vet jo ikke naboen din at det plager deg så enormt og kan ikke gjøre noe heller med det.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 skreppamedleppa skrev (4 minutter siden): Det er lov å si i fra ts, men om en er den sure tante Sofie i nabolaget som alltid sier ifra på en frekk måte er det lett for at en bryr seg mindre 🙂 Jeg er selv glad jeg bor i et nabolag der vi tåler litt av hverandre, og der en gir og tar litt, men selvsagt at en tar visse hensyn. Og jeg hadde nok satt mer pris på at du sa I fra slik at jeg kunne gjort noe med problemet fremfor at du irriterte deg i det stille eller lagde en klage tråd på kg, da vet jo ikke naboen din at det plager deg så enormt og kan ikke gjøre noe heller med det.. Naboene vet hva de gjør. De blåser bare i det. Anonymkode: deca2...d56 5
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Naboene vet hva de gjør. De blåser bare i det. Anonymkode: deca2...d56 Ok. Men da har du jo svaret ditt selv da, da får du faktisk si til de at nå ringer jeg til politiet eller at du bare gjør det om det plager deg så enormt 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 skreppamedleppa skrev (3 minutter siden): Ok. Men da har du jo svaret ditt selv da, da får du faktisk si til de at nå ringer jeg til politiet eller at du bare gjør det om det plager deg så enormt 🙂 Spørsmålet er hvor mange timer vi skal tåle dette? Eller, hvor mange timer hadde du tålt det før det var nok? Anonymkode: deca2...d56 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 Har vi samme nabo? Naboen her har satt opp vinduet og spiller alt fra satanist musikk, klassisk musikk til vanlig popmusikk. Vi vet han gjør dette for å provosere (mannen er over 50. Så det er ikke ungdommer det er snakk om). Vi har lyst til å politianmelde han, men da vet vi han kommer til å stå på døren hos oss for å lage kvalm. Så vi lar han holde på og skal nå se hvor lenge han gidder Anonymkode: a0df2...16c 2
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørsmålet er hvor mange timer vi skal tåle dette? Eller, hvor mange timer hadde du tålt det før det var nok? Anonymkode: deca2...d56 Som sagt jeg bor i et nabolag der jeg selv tåler en del og naboene mine tåler en del. Jeg har bodd der i 4 år, og det har vært "sommermusikk" jallende relativt høyt gjennom hele dagen, det har vært latter og høye stemmer fra bakhagene ganske seint, det har vært barnegråt ganske tidlig og ymse igjennom disse 4 årene og jeg har aldri klaget.. Jeg har selv til og med hørt på høy musikk lenge og aldri fått klager. Så jeg og deg tror jeg er ganske forskjellige, så det nytter ikke å spørre andre hva de 'tåler' og ikke. Noen tåler mer enn andre... Du tåler det ikke og det er det som betyr noe her. 1
Gjest Skogsalv Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er søndag, flott vær og varmt, alle har terrasse dørene oppe. Naboen spiler musikk for oss alle. Ja jeg vet det er dag, men allikevel. Holdt på et par timer nå, hvor lenge skal det være ok? Anonymkode: deca2...d56 Da setter du på ungarsk kormusikk av Zoltan Kodaly på høyt volum, klokka 8 en søndags morgen. Åpne vinduer. # dissonansklanger # Eventuelt Fartein Valen eller WAGNER 😆🤣 Endret 7. juni 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 14.47): Spørsmålet er hvor mange timer vi skal tåle dette? Eller, hvor mange timer hadde du tålt det før det var nok? Anonymkode: deca2...d56 Når naboen min overdøver tv'n min, så får han vanligvis rundt tre sanger, altså ca 15 min, før jeg sier i fra. Og jeg driter i om det er lørdags kveld eller søndags formiddag. Jeg skal kunne se på tv i mitt eget hjem. At jeg ofte hører naboen sin musikk er helt greit (og tidsvis irriterende), men om han overdøver tv'n min så har han for høyt volum, enkelt og greit. Man står ikke fritt til å støye slik at det plager naboene bare fordi det er dagtid... Anonymkode: 45897...dac 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når naboen min overdøver tv'n min, så får han vanligvis rundt tre sanger, altså ca 15 min, før jeg sier i fra. Og jeg driter i om det er lørdags kveld eller søndags formiddag. Jeg skal kunne se på tv i mitt eget hjem. At jeg ofte hører naboen sin musikk er helt greit (og tidsvis irriterende), men om han overdøver tv'n min så har han for høyt volum, enkelt og greit. Man står ikke fritt til å støye slik at det plager naboene bare fordi det er dagtid... Anonymkode: 45897...dac Holder han på i dag også? Vår nabo begynte igjen for ca en time siden. Han setter opp vinduene og har musikk på høyt volum. Jeg vet mannen er piss off på noen og gjør dette i ren trass. Han venter bare på at noen anmelder han slik han kan lage mer kvalm (dette er en voksen mann). Han har fått klager flere ganger av andre naboer. Anonymkode: a0df2...16c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #18 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 15.10): Når naboen min overdøver tv'n min, så får han vanligvis rundt tre sanger, altså ca 15 min, før jeg sier i fra. Og jeg driter i om det er lørdags kveld eller søndags formiddag. Jeg skal kunne se på tv i mitt eget hjem. At jeg ofte hører naboen sin musikk er helt greit (og tidsvis irriterende), men om han overdøver tv'n min så har han for høyt volum, enkelt og greit. Man står ikke fritt til å støye slik at det plager naboene bare fordi det er dagtid... Anonymkode: 45897...dac Jeg har gitt opp. Nytter ikke å gi beskjed til naboene, de fortsetter i samme spor. Mangel på respekt for naboer. Jeg tåler musikk, men som du sa, jeg vil gjerne høre min egen musikk eller lyd fra tv. Disse naboene mine har hatt politiet på seg flere ganger, men allikevel fortsetter de. Jeg spør meg selv hva feiler slike mennesker? For noe galt i hodet må det være på de, som bare tenker på seg selv og er ute etter å provosere naboene sine. Anonymkode: deca2...d56 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #19 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har gitt opp. Nytter ikke å gi beskjed til naboene, de fortsetter i samme spor. Mangel på respekt for naboer. Jeg tåler musikk, men som du sa, jeg vil gjerne høre min egen musikk eller lyd fra tv. Disse naboene mine har hatt politiet på seg flere ganger, men allikevel fortsetter de. Jeg spør meg selv hva feiler slike mennesker? For noe galt i hodet må det være på de, som bare tenker på seg selv og er ute etter å provosere naboene sine. Anonymkode: deca2...d56 Ring politiet igjen og igjen. Selv om det er lov å bråke mellom 07 og 23 er det ikke lov å være til betydelig sjenanse over tid. Slik spilling er det. De første gangene kan politiet bare gi pålegg om å dempe musikk, men må de tilbake mange nok ganger tar de tilslutt anlegget. Husk å poengtere hyppigheten når du ringer i tilfelle de ikke slår opp i systemet og leser det. Anonymkode: 0ea21...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 14.26): "Hei hei. Musikken din høres veldig godt over store deler av nabolaget. Fint hvis du skrur ned volumet eller setter på airpods" Anonymkode: 0ea21...b8f folk flest ønsker heller å klage her på Kvinneguiden, i steden for å faktisk ta det opp med den personen det er snakk om. Anonymkode: 257ca...97c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå