AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Samboer virker så av avhengig av meg. Jeg har vært borte noen dager med to åringen , og dagen vi kommer hjem ringer han å spør hva han skal handle... Jeg vet ikke, sier jeg. Det spørs jo hva vi mangler?... Ender med at jeg må handle selv, fordi han har handlet en pizza, en melk og ett brød. Samme om vi skal finne på noe alle med barnet. Han ser på meg, og spør hva vi skal gjøre. Jeg vet ikke, Finn på noe du sier jeg. Vet ikke jeg, hva er det å gjøre da svarer han.. Han sitter i sofaen, der på TV, ungen vil ut. Jeg roper "tar du henne med ut?? ", " Vil hun ut da? " Sier han.. 🤯 Blir helt matt. Ender med at jeg irriterer meg over han, fordi jeg er så trøtt og lei. Han må ha alt med t skjei, og jeg orker det ikke snart mer. Han ser på meg som en sur kjerring, men jeg er så sliten! Anonymkode: c7ba3...b75
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Ja, jeg hadde en slik en. Jeg bestemte meg for at en slabbedask som det der gidder jeg ikke å få barn med. Anonymkode: caec1...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Eksmannen var avhengig av at jeg var privatsjåføren og kokken hans ja. Ble tungvindt når jeg dro fikk jeg høre, han tok lappen kort tid etter det (nektet mens jeg var gift med han). Anonymkode: 71a01...dfe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Samboer virker så av avhengig av meg. Jeg har vært borte noen dager med to åringen , og dagen vi kommer hjem ringer han å spør hva han skal handle... Jeg vet ikke, sier jeg. Det spørs jo hva vi mangler?... Ender med at jeg må handle selv, fordi han har handlet en pizza, en melk og ett brød. Samme om vi skal finne på noe alle med barnet. Han ser på meg, og spør hva vi skal gjøre. Jeg vet ikke, Finn på noe du sier jeg. Vet ikke jeg, hva er det å gjøre da svarer han.. Han sitter i sofaen, der på TV, ungen vil ut. Jeg roper "tar du henne med ut?? ", " Vil hun ut da? " Sier han.. 🤯 Blir helt matt. Ender med at jeg irriterer meg over han, fordi jeg er så trøtt og lei. Han må ha alt med t skjei, og jeg orker det ikke snart mer. Han ser på meg som en sur kjerring, men jeg er så sliten! Anonymkode: c7ba3...b75 Om du har tenkt å forbli sammen med han må du slutte å etablere han til denne oppførselen. Du må være samtidig mer bestemt og mindre «masete». Et fint eksempel er når han ringer og spør hva han skal handle. Da bør du svare: «ingredienser til middag ville jo vært fint. Hva har du tenkt å lage til middag til vi kommer hjem?» og du later som om du tror han tuller eller er morsom dersom han ikke forstår oppgaven. Da bare ler du og legger på med en «tullemann!» Når ungen vil ut må du heller si «ta med deg ungen ut og finn på noe med henne» spør han hva så svarer du «morsomperen!» og ler av han. Lat som om du tror enhver hjelpeløshet er vittighet. Slutt å ringe og minne han på ting du vet han ikke husker - la han glemme dem og la han ta konsekvensene. Og mens du har det gående: informer barnehagen om at far alltid skal ringes først om det er noe. Anonymkode: 2374b...e37 1
Jacuzzi Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Du må slutte å gi ham svar på dumme spørsmål. Svar: du er voksen, det klarer du å finne ut selv. Nå har du sikkert gitt ham instrukser lenge, så han er blitt vant til det. Du må bryte dette mønsteret. Han kommer ikke til å endre seg på dette punktet uten at du gjør noe annerledes.
Gjest Skogsalv Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Husker da jeg gikk på videregående. Lenge siden. Da var det noe het " ansvar for egen læring " . Det passer i grunn her. La han få ansvar. Gå på noen smeller, - det gjør ingenting . Ja,så ble det Grandiosa til middag ,- neste gang kan han avansere. Mestringsfølelse er på sikt 😅 en undervurdert greie. Trenger ikke være til topp standard. Litt som hos ungene. De vokser på ros,- ikke kritikk. La han tro han er flink,da vil han strebe mer. Du trenger ikke plukke opp bitene. Gjør du mindre ,så vil han garantert legge merke til det . Speil ham ifht å la ting flyte litt,,, Kone, jeg har ingen reine skjorter! Svar : Å beklager, men jeg liker deg godt i bar overkropp, skjønningen min. ( mens du stryker ham ) . ,,,,eller noe annet kleint! Make him wonder what the hell has gotten into you 😈 Humor og sex er bedre verktøy enn irritasjon. Endret 7. juni 2021 av Skogsalv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå