Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten begynner jeg på mitt siste år i forbindelse med utdanningen min. Etter det kommende skoleåret skal jeg ut i læretid.

Tidligere har jeg vært utplassert i en bedrift. På grunn av corona har vi ikke fått like mange praksisdager som vi normalt skulle hatt. Jeg syns det var fint å være ute i praksis, men jeg er usikker på om det er riktig sted for meg. Det var en stor bedrift og jeg følte ikke at jeg helt passet inn. Jeg vet at det er stor forskjell på bedriftene og har fått tips om at en mindre bedrift kan passe meg bedre. Men det er vanskelig å skulle ta et valg etter bare en uke i praksis. Bedriften jeg var i praksis hos tror at jeg kommer tilbake til de til høsten.

På en måte ønsker jeg å være der for å finne ut om det er noe for meg, men samtidig vil jeg ha prøvd i hvert fall en bedrift til for å sammenligne.

Men jeg er redd for å miste muligheten jeg har hos bedriften jeg var utplassert hos, hvis jeg velger en annen bedrift til høsten. Lærerne våre har gitt oss helt frie tøyler til å velge praksisplass. Hadde de lagt det opp slik at vi skulle prøvd to bedrifter i løpet av året, hadde det vært noe annet. Men her er det vår avgjørelse og da føler jeg at det blir litt mer personlig.

Til høsten skal vi ha praksis en gang i uken gjennom hele året. 

Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymkode: 69308...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...