Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet der  i mange år ( ja jeg burde få meg ny jobb) og det er bare kaos  ingenting fungerer. Hver dag er vi for lite personale,avvikssystemet fungerer ikke, verneombudet er sykmeldt....brukerne får ikke det de har rett på. Nå kommer snart noen nye ferievikarer som vi skal lære opp med for lite folk i sving....hvordan klare å tenke positivt? Lederen trekker seg unna og bryr seg ikke. Hilsen en frustrert vernepleier

Anonymkode: 11e3f...bb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helse-og sosialsjef i kommunen?

Anonymkode: 02e52...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Melde til leder over leder om tingenes tilstand? 

Anonymkode: e9fe3...523

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre en vanlig hverdag. Jeg er også utdannet vernepleier, og jeg jobbet på en omsorgsbolig med akkurat de samme problemene. Jeg møtte til slutt den berømte veggen, og jobber nå innen noe med IT/teknolog og tenker ikke på meg selv som helsepersonell noe mer.

Men uansett, varsle leders leder, fylkesmannen(statsforvalter nå?), avisa(for guds skyld anonymt), skriv brev til kommunestyret, få pårørende med på laget, ta kontakt med fagforening, arbeidstilsynet om det er uforsvarlig for ansatte, the whole nine yards. Krev å få være anonym så langt det lar seg gjøre, for jeg kan garantere at det blir represalier når man lager baluba.

Anonymkode: a522d...a1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meningen man skal være positiv i en sånn situasjon.

Man kan gjøre det man kan for å uttrykke sannhet og pushe for endring, eller så blir det å slutte. Det er ikke bra å støtte opp om elendige ledere/arbeidsplasser, da støtter man udugelighet.

Anonymkode: f9918...d09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er dessverre en vanlig hverdag. Jeg er også utdannet vernepleier, og jeg jobbet på en omsorgsbolig med akkurat de samme problemene. Jeg møtte til slutt den berømte veggen, og jobber nå innen noe med IT/teknolog og tenker ikke på meg selv som helsepersonell noe mer.

Men uansett, varsle leders leder, fylkesmannen(statsforvalter nå?), avisa(for guds skyld anonymt), skriv brev til kommunestyret, få pårørende med på laget, ta kontakt med fagforening, arbeidstilsynet om det er uforsvarlig for ansatte, the whole nine yards. Krev å få være anonym så langt det lar seg gjøre, for jeg kan garantere at det blir represalier når man lager baluba.

Anonymkode: a522d...a1d

Trist at det skal være slik. Represalier fordi man varsler. Har skjedd meg også. Innmari mange steder det står dårlig stelt både med pasienter og med ansatte. 

Anonymkode: fbb8c...442

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...