Gå til innhold

Gravid raskt med nr 1, sliter med å bli gravid med nr 2! Flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har hatt det slik? 

Jeg har prøvd riktignok bare i 5 mnd, men med de to første så ble jeg gravid på 1 og 2 forsøk. Jeg klager absolutt ikke, så ikke misforstå meg når jeg tar opp dette. 

Er det andre som har brukt lengre tid på nr 2, 3  der de/den første har gått veldig raskt? 

Anonymkode: 75191...b16

Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

3 mnd på nr 1, 6 mnd på nr 2, så det ble jo dobbelt så lenge :)

Skrevet

Ja, nr.1 kom mens vi brukte prevensjon. Var derfor ikke forberedt da vi noen år senere ønsket nr.2... Intens prøving fra første stund, men hormonene var på styr. Slet med eggløsning osv. Måtte få hjelp etter 1 års prøving. Fikk medisin via Medicus og ble gravid da. Altså 13 måneders prøving før nr. 2 satt.

Nr.3 brukte vi forøvrig 14 måneder på og nå forhåpentligvis det som skal bli nr.4 12 måneder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 satt på første forsøk. Brukte 20 mnd på å få nr 2... Hadde 2 SA, og det tok nesten ett år for å bli gravid på nytt etter den siste SA'en. 
Har vært på utredning, ingenting galt med oss. "Bare uflaks", sa legen...

Anonymkode: f52d3...d4e

Skrevet

Man blir jo eldre, og da blir det stadig vanskeligere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fiffig said:

Kanskje. Men jeg var i 20-årene begge ganger, så statistikken var faktisk på min side. Så dette varierer også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje. Men jeg var i 20-årene begge ganger, så statistikken var faktisk på min side. Så dette varierer også.

Jeg svarte mest ts, da. Men stemmer nok for din del at det var uflaks. 

AnonymBruker
Skrevet
Fiffig skrev (51 minutter siden):

Veldig godt poeng, jeg er i slutten av 30 årene. er under 1 år siden jeg fikk nr 2, og nr 1 for 10 år siden. Så bare uvant. ( sant tatt abort 2 ganger tidlig i tenårene/20 åra) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det flere som har hatt det slik? 

Jeg har prøvd riktignok bare i 5 mnd, men med de to første så ble jeg gravid på 1 og 2 forsøk. Jeg klager absolutt ikke, så ikke misforstå meg når jeg tar opp dette. 

Er det andre som har brukt lengre tid på nr 2, 3  der de/den første har gått veldig raskt? 

Din alder i dag versus med de to? 

Anonymkode: d2e10...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...