Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mannen min sagt noe slikt til meg, hadde det vært 🖕 og farvel. 

Anonymkode: 0aa34...605

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg sa til samboer at det fristet å ta laser for å bli kvitt cellulitter. Og han svarer med at jeg må bare ned 2 kg så forsvinner de. Så begynte han å spørre om hva ideal vekten min er. Jeg veier 50kg og er 1.55cm. Jeg har tidligere vært 42kg, og vil ikke dit igjen. Han sa at jeg er jo lav så jeg veier jo ikke såå lite. Jeg reagerte jo med å begynne å gråte for jeg syntes det var sårende. Jeg spiser Sundt og trener ca 3 ganger i uken. Han mener dette ikke er nok. 
Det endte jo med at han ble sur og gikk å la seg for han mener jeg er alt for nærtagende for han sa det ikke for å være slem. 
Tanker om dette ? Er det jeg som er problemet her ? 

Anonymkode: f3234...61c

Han høres sinnsykt dum ut...

Skjønner ikke at du ikke skammer deg over å ha en slik teit kjæreste? Hadde glatt slått opp med en slik slask og funnet meg en ny fin mann. 

HAN er problemet, og for at du skal blitt kvitt problemet må du kvitte deg med HAN.

Anonymkode: d69cf...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du selv klager over cellulittene dine og sier du vil fjerne dem kan du ikke bli sur når han kommer med forslag. Han kunne kanskje vært litt mer fintfølende, men den her ba du om selv

Anonymkode: 53225...969

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg sa til samboer at det fristet å ta laser for å bli kvitt cellulitter. Og han svarer med at jeg må bare ned 2 kg så forsvinner de. Så begynte han å spørre om hva ideal vekten min er. Jeg veier 50kg og er 1.55cm. Jeg har tidligere vært 42kg, og vil ikke dit igjen. Han sa at jeg er jo lav så jeg veier jo ikke såå lite. Jeg reagerte jo med å begynne å gråte for jeg syntes det var sårende. Jeg spiser Sundt og trener ca 3 ganger i uken. Han mener dette ikke er nok. 
Det endte jo med at han ble sur og gikk å la seg for han mener jeg er alt for nærtagende for han sa det ikke for å være slem. 
Tanker om dette ? Er det jeg som er problemet her ? 

Anonymkode: f3234...61c

Dette er en klassisk kommunikasjonsvikt. Du presenterer problem, og partneren din, som gjerne vil hjelpe deg, presenterer løsning. Du blir lei deg, fordi det var ikke løsning (i hvert fall ikke den løsningen) du ville ha, men noe annet. Du tolker ordene hans til at han syns du er tykk, og at du heller skulle vært 42 kilo. Du gråter fordi han har såret deg, både med å ikke gi deg det du uten ord ba om, men også fordi du føler at han syns du er for tykk nå. Mannen blir sur og går. Ikke fordi du gråter, men fordi han er lei seg for at du totalt misforsto hensikten hans og ordene hans. Han prøvde å hjelpe, men stedet endte han opp med å gi deg inntrykket av at han syns du er for tykk og bør gå ned i vekt. Noe som han antagelig ikke mener i det hele tatt. Han føler det er poengløst å si noe mer, fordi han blir misforstått og mistrodd.

Løsningen er å våge å tro på at partneren virkelig liker deg, som du er, og komme partner i møte med å tolke i beste mening.

Anonymkode: 752d2...efc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det mest usunne som finnes er å ha en dårlig partner.

Anonymkode: bf851...050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...