Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei stor og tung kombivogn som lillemor ligger i for tiden. Tenker å anskaffe en lettere vogn for byturer og reiser. Hun er snart seks måneder.

Har noen gode erfaringer med lette sammenleggbare vogner? Hva bør vi kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, me kjøpte ei mindre bassontrille. Men det var ikkje særleg vits i. Kvaliteten på hjula er dårleg, og kalesjen er alt for lita. Det har enda med at me stort sett alltid brukar teutoniavogna vår, sjølv om den er tung.

Gjest April ikke innlogget
Skrevet

Vi har også kombivogn til vår tulle på 5mnd, men kjøpte en One tree hill trehjuling i går. Har begynt og bruke den allerede, siden ryggen kan legges nesten helt ned. Den er lett og legge sammen og veier bare 9,5kg. Nå har jeg bare hatt den en dag, så jeg kan vel ikke akkurat komme med noen anbefaling.. Men den virker veldig alright :)

Skrevet

Jeg har One Tree Hill, Urban jungle til min lille og er bare storveis fornøyd. Skal aldri ha noen annen vogn.

Den er lett og trille, lett og folde sammen, tar ikke for stor plass og poden digger den :klappe:

anbefales virkelig!

Skrevet

Vi har også OTH-vogn.

Fordeler:

Den er veldig lett, både å løfte og å kjøre. Man kan snu den på en femøring med to fingre.

Når man skal legge den sammen, tar man tak, løfter, og vips så er hele vognen blitt superliten med framhjulet vippet inn under vognen. Bakhjulene klikkes lett av ved behov. Den kan lagres på høykant og tar da liten plass.

Shoppingkurven under er relativt romslig, og håndtaket er regulerbart.

Den kommer i mange fine farger.

Man kan kjøpe bag hvis man skal bruke den til en liten baby.

Ulemper:

Mange synes den er "rar" ved første øyekast (men det er en vanesak).

Den er relativt åpen hvis man ikke har regntrekket på.

Den er ikke akkurat billig (mellom 5500-6000 kr).

Man kan ikke ha barnet vendt mot seg i sportsvogndelen (men kanskje dette blir endret på 2006-utgaven?)

Det kan være lang leveringstid på vognen.

Jeg ville ikke hatt noen annen vogn, for det er TUNGT å slepe på en kombi med fire hjul. Det er en grunn til at det selges mange brukte slike...

Skrevet

Vi har en Carena Shopper Lux og er fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...