Gå til innhold

Ting som forsvinner og dukker opp igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere opplevd å lete og lete etter ting, og så dukker de plutselig opp igjen på steder dere har lett før? Som i dag, jeg skulle ut i varmen og lette etter min lille håndholdte vifte. Sist jeg brukte den var på min forrige utenlandsreise, for mange måneder siden. Så jeg lette derfor i min reiseveske som har stått stort sett i ro siden korona.  Jeg tømte vesken gjenstand for gjenstand, ristet den og la alt på plass igjen. Ingen vifte.

Jeg gir opp og går ut, når jeg kommer inn igjen ser jeg viften ligge pent plassert midt oppå vesken jeg nettopp endevendte tidligere på dagen. Ingen andre bor i huset eller har nøkkel, ingen vet heller at jeg har lett etter viften. Det finnes ingen annen forklaring enn at jeg selv har lagt den der, men hvordan, hvordan? Er det underbevisstheten som vet hvor tingene er, og som plasserer dem sånn uten at jeg merker det bevisst? 

Anonymkode: ec994...647

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slik i huset vårt og. Vi har bestemt oss for at det er en nisse som låner ting. 

Like plutselig som ting forsvinner, så dukker de opp igjen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har opplevd noe lignende. At ting dukker opp igjen selv om jeg har lett akkurat på den plassen.🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er et vanlig tegn på at man har for mange ting. De tar kontroll over deg til slutt.

Anonymkode: 14204...f48

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 12.35):

Har dere opplevd å lete og lete etter ting, og så dukker de plutselig opp igjen på steder dere har lett før? Som i dag, jeg skulle ut i varmen og lette etter min lille håndholdte vifte. Sist jeg brukte den var på min forrige utenlandsreise, for mange måneder siden. Så jeg lette derfor i min reiseveske som har stått stort sett i ro siden korona.  Jeg tømte vesken gjenstand for gjenstand, ristet den og la alt på plass igjen. Ingen vifte.

Jeg gir opp og går ut, når jeg kommer inn igjen ser jeg viften ligge pent plassert midt oppå vesken jeg nettopp endevendte tidligere på dagen. Ingen andre bor i huset eller har nøkkel, ingen vet heller at jeg har lett etter viften. Det finnes ingen annen forklaring enn at jeg selv har lagt den der, men hvordan, hvordan? Er det underbevisstheten som vet hvor tingene er, og som plasserer dem sånn uten at jeg merker det bevisst? 

Ja. Hver dag 😄 Istad trengte jeg saks og vi har 4-5 faste plasser for saks rundt omkring i huset, men det var tomt overalt. Da jeg skulle hente noe annet fra ett av stedene vi alltid har saks, var plutselig saksa der. Det hadde gått bare kort tid siden jeg sjekket sist og den ikke var der. Og jeg var alene i huset, så ingen å skylde på. I går trengte jeg tapetkniv for å kutte i papp, men den var ikke der den pleier å være. Da tenkte jeg ''Seriøst? Igjen? Jeg kommer litt senere og da må den være her.'' og gikk derfra. En halv time senere sjekket jeg igjen og da var tapetkniven der. Igjen var jeg alene i huset. Eller kanskje ikke? 😄 Litt artig da ... 

Det meste har sine faste plasser hjemme, så det er ikke bare å legge fra seg et annet sted og glemme. I tillegg har jeg skarpt blikk som fanger alt, så det er ikke bare at jeg ikke så det heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, Drizzt said:

Ja. Hver dag 😄 Istad trengte jeg saks og vi har 4-5 faste plasser for saks rundt omkring i huset, men det var tomt overalt. Da jeg skulle hente noe annet fra ett av stedene vi alltid har saks, var plutselig saksa der. Det hadde gått bare kort tid siden jeg sjekket sist og den ikke var der. Og jeg var alene i huset, så ingen å skylde på. I går trengte jeg tapetkniv for å kutte i papp, men den var ikke der den pleier å være. Da tenkte jeg ''Seriøst? Igjen? Jeg kommer litt senere og da må den være her.'' og gikk derfra. En halv time senere sjekket jeg igjen og da var tapetkniven der. Igjen var jeg alene i huset. Eller kanskje ikke? 😄 Litt artig da ... 

Det meste har sine faste plasser hjemme, så det er ikke bare å legge fra seg et annet sted og glemme. I tillegg har jeg skarpt blikk som fanger alt, så det er ikke bare at jeg ikke så det heller.

Kanskje vi må begynne å ta bilde av det stedet vi tror/vet at tingen er, og så når vi finner den igjen på nettopp det stedet kan vi sjekke om den også er på bildet? 👻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje vi må begynne å ta bilde av det stedet vi tror/vet at tingen er, og så når vi finner den igjen på nettopp det stedet kan vi sjekke om den også er på bildet? 👻

Haha :)) Det blir for creepy 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Tatja skrev (På 8.6.2021 den 22.06):

Har opplevd det flere ganger. Litt skremmende. 

Skremmende er når de IKKE dukker opp igjen. Da begynner man å lure. 

Anonymkode: 7c49e...063

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, stadig vekk. 

Øretermometeret vårt ble borte for et par måneder siden, og etter mye leting ble vi nødt til å kjøpe et nytt. For et par dager siden lå det plutselig midt på soveromsgulvet da jeg skulle legge meg. Vi har til og med skuffer under senga og kun møbler som går hele veien ned til gulvet, så det finnes ikke et møbel det kan ha ligget under. 

Det forsvant et mastercard her i huset for typ to år siden. Vi lette og lette, men gav til slutt opp og bestilte et nytt. For et par uker siden lå det plutselig og lyste så pent inni i kombimaskina da jeg tok ut den tørre håndklevasken min. Det var ikke slitt overhode og så helt ubrukt ut, så ikke pokker om det har vært med på to år med vask og tørk. 

Jeg kjøpte også en ny tights for et par uker siden. Jeg prøvde den på, tok den av igjen, klippet av lappen og la den fra meg på sofaen ved siden av en genser jeg bestilte samtidig. Og så forsvant den og jeg har ikke sett den siden. 

Vi har for ordens skyld ikke husdyr og jeg har vært hjemme alene i ukesvis nå. 

Anonymkode: 7fe8a...370

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lokket på kaffetrakteren var borte i minst 2 år og en dag så fant jeg lokket bak brødristeren når den stod på kjøkkenbenken. Brødristeren har egen plass i kjøkkenskapet og jeg tar den kun fram når jeg vil ha rista brød.:blink:

Anonymkode: febdc...038

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Lokket på kaffetrakteren var borte i minst 2 år og en dag så fant jeg lokket bak brødristeren når den stod på kjøkkenbenken. Brødristeren har egen plass i kjøkkenskapet og jeg tar den kun fram når jeg vil ha rista brød.:blink:

Anonymkode: febdc...038

Vær glad for at du har brødrister. Folk i gamledager måtte riste brød med hånda!

Anonymkode: 726cf...65c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/13/2022 at 4:32 PM, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte også en ny tights for et par uker siden. Jeg prøvde den på, tok den av igjen, klippet av lappen og la den fra meg på sofaen ved siden av en genser jeg bestilte samtidig. Og så forsvant den og jeg har ikke sett den siden. 

Vi har for ordens skyld ikke husdyr og jeg har vært hjemme alene i ukesvis nå. 

Anonymkode: 7fe8a...370

Nå får jeg ikke bildet av et spøkelse med tights ut av hodet 👻

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Som regel har ting en tendens til å dukke opp igjen, når jeg har kjøpt nytt. Irriterende.  :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Ja, mange ganger. Bøker som er søkk borte i årevis, DVDer, klokker, og de dukker opp et sted det ikke er mulig at de har vært i mellomtiden. Også klær, men der har jeg en gåte som jeg har løsning på. Har en genser som «spiser» andre klær. I vasken. Det ligger alltid noe inni den etter vask, noen ganger en eller to andre gensere, det merker man jo raskt på snora, men når den har en sokk lengst nede i ermet merkes det ikke så lett. Men sokker er et merkelig fenomen. De blir borte, de dukker opp, blir borte igjen. 

Anonymkode: 32840...f85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Interessant, for dette har jeg aldri opplevd. Jeg er et rotehode av dimensjoner og har en kåk med litt for mye ting. Men har aldri opplevd at ting på mystisk vis dukker opp. Hadde satt opp et kamera jeg. spennende 

Anonymkode: ab8b3...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ah, den gamle tråden min :) Tenkte faktisk på den her om dagen, da jeg ikke fant ostehøvelen noe sted. Lette på alle steder den kunne være, men nei. Satte ny ostehøvel på handlelisten til dagen etter. Litt senere på kvelden sto jeg og høvlet ost, da jeg plutselig kom på at den var jo borte. Har ikke noe minne om hvor jeg fant den, så den MÅ jo ha vært på et av de stedene jeg lette tidligere. Siden jeg bare kunne plukke den opp av gammel vane. Husket dessverre ikke min gamle ide om å ta bilde av de aktuelle stedene for å sjekke senere om den var der hele tiden. Men neste gang... :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at hjernen spiller oss et puss, at men kan stå og se på den gjenstanden man leter etter, men likevel ikke se den. Jeg har mange ganger stått og stirret inn i kjøleskapsdøra i mange mange sekunder uten å se melkekartongen som står rett foran nesa mi. Har liksom koblet ut litt. 

Anonymkode: 71617...415

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror at hjernen spiller oss et puss, at men kan stå og se på den gjenstanden man leter etter, men likevel ikke se den. Jeg har mange ganger stått og stirret inn i kjøleskapsdøra i mange mange sekunder uten å se melkekartongen som står rett foran nesa mi. Har liksom koblet ut litt. 

Anonymkode: 71617...415

Ja, det må jo være noe sånt, for hva er sjansen for at en gjenstand faktisk forsvinner i løse luften og dukker opp igjen? Myndighetene som eksperimenterer med teleportering - med min ostehøvel? 😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...