Gå til innhold

Kan jeg sende blomster til læreren ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt går ut av 10.klasse og har de siste tre årene hatt en fantastisk lærer. 
Pga covid blir det jo ingen avsluttning. 
Hun har vært så flink, og har derfor lyst å sende en blomster bukett hjem til henne da de er ferdige. 
Er det greit? Bare for å takke for at hun har vært så bra. 

Anonymkode: f75c7...b0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig 😊 

Anonymkode: 68bae...d6b

Skrevet

Jeg ville pratet med resten av foreldrene til elevene i klassen. Kanskje dere har en klassekontakt eller noe slik ordning. Da kan dere alle sammen finne en gave ilag, som er fra hele klassen. Kanskje et kort med hilsener fra alle elevene. Det er jo hyggelig :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet mitt går ut av 10.klasse og har de siste tre årene hatt en fantastisk lærer. 
Pga covid blir det jo ingen avsluttning. 
Hun har vært så flink, og har derfor lyst å sende en blomster bukett hjem til henne da de er ferdige. 
Er det greit? Bare for å takke for at hun har vært så bra. 

Jeg er lærer - og javisst kan du det! Blomster eller et fint kort er høyt verdsatt! Det som er litt kleint er store gaver som man føler det litt uggent å ta imot. Den fineste gaven jeg har fått, er et malt hjerte av tre, med ordene: «Takk for at du så meg». 

Anonymkode: 3239d...c0f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, starken said:

Jeg ville pratet med resten av foreldrene til elevene i klassen. Kanskje dere har en klassekontakt eller noe slik ordning. Da kan dere alle sammen finne en gave ilag, som er fra hele klassen. Kanskje et kort med hilsener fra alle elevene. Det er jo hyggelig :)

Signerer denne. Plutselig kommer dette frem og jeg som forelder hadde blitt sur hvis jeg fikk vite at kun EN forelder på eget initiativ har gitt blomster/gave når vi andre ikke har avtalt noe, og vi blir sittende igjen som en gjeng med utakknemlige foreldre mens den ene forelderen lager sin egen greie. Jeg blir gjerne med på blomster og gaver (men da må jeg jo få vite om det) men jeg er heller ikke den som foreslår noe da jeg har tre andre unger og har ikke all verdens råd.

Anonymkode: 2acc4...551

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er lærer - og javisst kan du det! Blomster eller et fint kort er høyt verdsatt! Det som er litt kleint er store gaver som man føler det litt uggent å ta imot. Den fineste gaven jeg har fått, er et malt hjerte av tre, med ordene: «Takk for at du så meg». 

Anonymkode: 3239d...c0f

Fint å høre fra en lærer😍 

Barnet mitt har vært ganske skolelei og denne læreren har vært på hele tiden.
Brukt mye humor og barnet mitt digger virkelig denne læreren.   
Tenkte sende med et hyggelig kort også og takke for den støtten og oppmuntringen hun har vært de tre siste årene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som lærer selv hadde jeg satt veldig pris på det! :) så det kan du absolutt gjøre, ja!

Anonymkode: e7723...c08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Signerer denne. Plutselig kommer dette frem og jeg som forelder hadde blitt sur hvis jeg fikk vite at kun EN forelder på eget initiativ har gitt blomster/gave når vi andre ikke har avtalt noe, og vi blir sittende igjen som en gjeng med utakknemlige foreldre mens den ene forelderen lager sin egen greie. Jeg blir gjerne med på blomster og gaver (men da må jeg jo få vite om det) men jeg er heller ikke den som foreslår noe da jeg har tre andre unger og har ikke all verdens råd.

Så du forventer at andre skal ta initiativ, men du gidder ikke det selv? Eneste grunnen til at du blir med på å kjøpe gaver til lærere er fordi du ikke vil fremstå som noe du tydeligvis er? Da kan du heller la være. 

Til TS, det setter hun nok kjempestor pris på! 

Anonymkode: 0d506...e6a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått både fra klasser, og enkeltelever som jeg har "jobbet ekstra mye med". Begge deler er veldig hyggelig! :) Gjerne uteblomster, de har man glede av lenge! Hilsen lærer

Anonymkode: 0e0cd...009

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du forventer at andre skal ta initiativ, men du gidder ikke det selv? Eneste grunnen til at du blir med på å kjøpe gaver til lærere er fordi du ikke vil fremstå som noe du tydeligvis er? Da kan du heller la være. 

Til TS, det setter hun nok kjempestor pris på! 

Anonymkode: 0d506...e6a

Enig! Pluss trollene som popper opp i sånne sammenhenger og ikke skjønner vitsen med å takke andre

Anonymkode: cbba4...af8

• Liker 2
Skrevet

Blomster er flott, kort er enda bedre - jeg tar vare på alle kortene jeg får, og leser dem når jeg trenger en ekstra piff på jobb. Det tror jeg de fleste lærerne gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres ikke så lett ut å gjøre deg fornøyd 🙈

Syns det høres fint ut med en blomst.

Anonymkode: a0e08...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...