Gå til innhold

Er dette en tomannsbolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.finn.no/220267716

Unnskyld meg, men denne står oppført som en tomannsbolig - etter å ha studert bilder og plantegninger har jeg kommet frem til at dette da må være en 4-mannsbolig?

Hvis den delen som er til salgs kun er i første etasje i Høyre del av huset, og delen er horisontalt delt er det 2 boenheter der. Greit.

Men resten av huset da? Avdelt med gjerde, men like fullt en del av ett hus? Eller?

Jeg hadde blitt mektig skuffet hvis jeg trodde huset her var en vertikaldelt to- mannsbolig, og så bor det 4 husstander der. Har de kun balkong oppe de to andre i 4- mannsboligen? Merkelig formulert av eiendomsmegler, litt lureri spør du meg. 

Anonymkode: 12544...54e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tomannsbolig... 11 a og b...

Anonymkode: 39708...077

AnonymBruker
Skrevet

Men ja, det ser rart ut med det gjerdet...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som personen over skriver. Tomannsbolig. Det er 11A og 11B.

Om det hadde vært firemannsbolig, hadde det vært utrolig små leiligheter

Anonymkode: f7250...196

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men ja, det ser rart ut med det gjerdet...

På hvilken måte?
Kanskje de har gjerdet inn pga husdyr? F.eks. en hund

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte?
Kanskje de har gjerdet inn pga husdyr? F.eks. en hund

Den ene halvparten tilhører kanskje leiligheten i andre etasje? Tenker visst litt sakte i dag🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjerdet er der vel av praktiske årsaker? Det kan jo enkelt fjernes rundt egen del av tomta, men snakk med potensiell nabo om du ikke vil ha gjerdet på plenen. Selv ville jeg hatt det på plenen faktisk. 

Anonymkode: 11c9f...997

AnonymBruker
Skrevet

Tomannsbolig. De har første etg og kjeller. Hagen har de delt i to som om de skulle vært verikalt delt.

Anonymkode: a3478...942

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den ene halvparten tilhører kanskje leiligheten i andre etasje? Tenker visst litt sakte i dag🤣

Ja, sammen med litt av første etasje.

Anonymkode: 0a889...a89

AnonymBruker
Skrevet

Begge hagedelene har jo både sittegrupper og lekestuer. Så leilighetene har nok hver sin halvpart🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sammen med litt av første etasje.

De må jo nødvendigvis ha plass til trapp fra første etasje🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Begge hagedelene har jo både sittegrupper og lekestuer. Så leilighetene har nok hver sin halvpart🙂 

Men det er jo litt rart at de i 2.etg skal ha en sittegruppe utenfor soverommet til de i 1.etg? 

Anonymkode: 84f3c...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg studert bildene i unngående. 

Bilde nr. 30 ser ut som å være fra 2.etg? Det er 3 soverom der og stue/kjøkken i ett. Men stusser litt på den delen som ikke kommer med til venstre der. 

Ser dere på bilde nr.55 og bilde nr. 1 ser dere at det er i 1.etg. 

Virker som hagen rett og slett er delt i to, og at de i 2.etg har en sittegruppe utenfor soverommet til barna i 1.etg. Dessuten ser man at det er to lekestuer der, en i hver hage. 

Jeg liker mye bedre tomannsboliger som er delt i to så man har halvparten av 1. Og 2.etg hver. Så blir det lettere å dele hagen i to uten å sitte oppå hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå har jeg studert bildene i unngående. 

Bilde nr. 30 ser ut som å være fra 2.etg? Det er 3 soverom der og stue/kjøkken i ett. Men stusser litt på den delen som ikke kommer med til venstre der. 

Ser dere på bilde nr.55 og bilde nr. 1 ser dere at det er i 1.etg. 

Virker som hagen rett og slett er delt i to, og at de i 2.etg har en sittegruppe utenfor soverommet til barna i 1.etg. Dessuten ser man at det er to lekestuer der, en i hver hage. 

Jeg liker mye bedre tomannsboliger som er delt i to så man har halvparten av 1. Og 2.etg hver. Så blir det lettere å dele hagen i to uten å sitte oppå hverandre. 

Enig i at bilde nr. 30 må være 2. etasjen. Det står i salgsoppgaven at det er to soverom, mens på bilde 30 er det 3 soverom. Og rar løsning med karnappvindu bak vasken på kjøkkenet. 

Anonymkode: ec976...230

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i at bilde nr. 30 må være 2. etasjen. Det står i salgsoppgaven at det er to soverom, mens på bilde 30 er det 3 soverom. Og rar løsning med karnappvindu bak vasken på kjøkkenet. 

Bilde 30 er en foreslått ombygging.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bilde 30 er forslag til utbygging, det er jo en arkitektegning. Dem har fått godkjennelse for det. I slutten av bildeserien kommer den faktiske planløsningen.

Anonymkode: a3478...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så dyrt det er nesten overalt i Oslo. Og jeg er Oslopatriot. Men Ulsrud og tomannsbolig på 67m2 til den prisen. Da jeg vokste opp på 90 og 00-tallet på Nordstrand var områder som Ulsrud litt dølle og aldri i verden at jeg kunne bodd der da( ja jeg var virkelighetsfjern som barn/ungdom) 

Nå er det nesten sånn at man må tjene bra for å i det hele tatt kunne kjøpe en liten tomannsbolig på Ulsrud. Kommer aldri til å få råd til å bo der. Og jeg skjønner logikken i hvorfor folk betaler såpass mye. Men likevel😳

Anonymkode: e7ce8...043

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud så dyrt det er nesten overalt i Oslo. Og jeg er Oslopatriot. Men Ulsrud og tomannsbolig på 67m2 til den prisen. Da jeg vokste opp på 90 og 00-tallet på Nordstrand var områder som Ulsrud litt dølle og aldri i verden at jeg kunne bodd der da( ja jeg var virkelighetsfjern som barn/ungdom) 

Nå er det nesten sånn at man må tjene bra for å i det hele tatt kunne kjøpe en liten tomannsbolig på Ulsrud. Kommer aldri til å få råd til å bo der. Og jeg skjønner logikken i hvorfor folk betaler såpass mye. Men likevel😳

Anonymkode: e7ce8...043

Ja, rekkehus i Oslo øst har steget veldig i pris virker det som. Kjenner noen som kjøpte 3-roms på 65 kvm i Gamle Oslo til 5.2, så det er ikke nødvendigvis billigere desto lengre ut du leter heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også overbevist om at denne måtte ha bli merka feil,men det er en tomannsbolig  Den er rett og slett litt forvirrende presentert. 

Delen som selges er hele første etasje på bygget. Det er en felles oppgang bare. Hvis man ser på den faktisk plantegningen ser man at det stemmer med antall vinduer utenfor huset. Men de har delt opp hagen slik at delen som selges kun disponerer høyre del av hagen, mens den andre enheten i andre etasje disponerer venstre del. Det er litt rart å ha sittegruppe utenfor soverommet til noen andre, men det er vel bare slik de har løst det. 

Anonymkode: 59484...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var også overbevist om at denne måtte ha bli merka feil,men det er en tomannsbolig  Den er rett og slett litt forvirrende presentert. 

Delen som selges er hele første etasje på bygget. Det er en felles oppgang bare. Hvis man ser på den faktisk plantegningen ser man at det stemmer med antall vinduer utenfor huset. Men de har delt opp hagen slik at delen som selges kun disponerer høyre del av hagen, mens den andre enheten i andre etasje disponerer venstre del. Det er litt rart å ha sittegruppe utenfor soverommet til noen andre, men det er vel bare slik de har løst det. 

Anonymkode: 59484...184

Enig i at den er forvirrende presentert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...