Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fyller 50 til neste år, og da er forhåpentligvis verden åpnet igjen. 

Har samboer som drømte om å reise til Afrika på safari med familien sin da da han ble 50. Kona gikk fra han en liten stund før, så turen ble ikke noe av. Nå snakker han hele tiden om at vi skal på safari da jeg blir 50. Har sagt klart fra at jeg vil på cruise i Karibien da jeg blir 50, safari får bli en annen gang. Akkurat som om han ikke hører dette, han snakker til alle om Afrika turen vi skal ta da jeg blir 50. Jeg sier igjen at jeg heller vil på cruise, men neida, på safari skal vi. 
Er redd han kommer bare til å bestille og «overraske» meg. 
Hvordan få han til å forstå at det er hans drøm til 50 årsdagen og ikke min? 

Anonymkode: 6e741...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo si det som det er, safari er hans drøm og din drøm er Karibien. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skynd deg å bestille deg tur selv, sånn at du er opptatt hvis han vil et annet sted. Når det er sagt er jo begges drømmer like viktige, men klarer man ikke dele dem får man dra på hver sin tur. Akkurat til 50-årsdagen tenker jeg du kan gjøre det du har mest lyst til, men hadde også unnet ham den turen han vil ha en annen gang. 

Anonymkode: f1860...210

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Dillan skrev (1 minutt siden):

Du må jo si det som det er, safari er hans drøm og din drøm er Karibien. 

Har prøvd, men til ingen nytte. 

Skrevet

Han virker så standhaftig på dette, at her må du fortelle han i klartekst at bestiller han billetter til safari uten ditt samtykke, blir han å reise alene! 

• Liker 12
Skrevet

Har du forsøkt å sette deg ned med ham og si akkurat disse tingene, helt klart og tydelig?

"Kjære, jeg forstår at du ble skuffet over at du ikke fikk den opplevelsen du gledet deg til når du fylte femti, men det er veldig viktig for meg at du forstår at jeg selv har store ønsker for min egen femtiårsdag. Jeg kan gjerne oppleve safari med deg en dag, men for min egen femtiårsdag er det et cruise i Karibien som er min store drøm. Jeg håper du kan respektere det, selv om du kanskje ikke forstår det" 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt han for meg en kveld. 

- Du?

- Mhm...

- Du har jo snakket mye om min 50 års dag og safaritur til Afrika.

- Ja, det gleder jeg meg til. Har alltid drømt om det!

- Ja, ikke sant. Men jeg har jo sagt det før, at jeg vil på cruise i Karibien. Og jeg føler at du bare vifter det bort når jeg sier det. Jeg vil bare at du skal vite, sånn at det ikke blir dumt, at jeg kommer til å bli steik forbanna og sinnsykt skuffet, om du tenker å overraske meg med safaritur, altså. For det er IKKE det JEG ønsker meg. 

Anonymkode: e141c...eb6

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
utakulanini skrev (1 minutt siden):

Har du forsøkt å sette deg ned med ham og si akkurat disse tingene, helt klart og tydelig?

"Kjære, jeg forstår at du ble skuffet over at du ikke fikk den opplevelsen du gledet deg til når du fylte femti, men det er veldig viktig for meg at du forstår at jeg selv har store ønsker for min egen femtiårsdag. Jeg kan gjerne oppleve safari med deg en dag, men for min egen femtiårsdag er det et cruise i Karibien som er min store drøm. Jeg håper du kan respektere det, selv om du kanskje ikke forstår det" 

Har prøvd det også og han svarer bare at vi skal nok få til et cruise også en gang, men først er det safari. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville tatt han for meg en kveld. 

- Du?

- Mhm...

- Du har jo snakket mye om min 50 års dag og safaritur til Afrika.

- Ja, det gleder jeg meg til. Har alltid drømt om det!

- Ja, ikke sant. Men jeg har jo sagt det før, at jeg vil på cruise i Karibien. Og jeg føler at du bare vifter det bort når jeg sier det. Jeg vil bare at du skal vite, sånn at det ikke blir dumt, at jeg kommer til å bli steik forbanna og sinnsykt skuffet, om du tenker å overraske meg med safaritur, altså. For det er IKKE det JEG ønsker meg. 

Anonymkode: e141c...eb6

Må kanskje kjøre den tonen ja… men, han kommer garantert til å prate i det vide og brede om hvor mye mer spennende og gøy safari er enn å sitte på en cruise båt. Er også redd det vil bli surmuling over priser på cruise og at jeg da må fikse ALT! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da han ble. Når du blir.

Reis hver for dere. 

Anonymkode: 596d5...0f2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har prøvd det også og han svarer bare at vi skal nok få til et cruise også en gang, men først er det safari. 

Da er det nok ingen annen løsning enn at han drar på safari og du på cruise. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du at du ikke vil på safari. Og om han vil dra så må han gjøre det, men det blir uten deg. Skjønner han det ikke da, så skjønner han det aldri. 

Anonymkode: 0bac1...e41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at det er din bursdag, så du bestemmer hvor dere drar på tur. Så kan neste ferie etter det bli safari, når det ikke har noe med bursdagen din å gjøre. 

Anonymkode: 0a681...ed9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eller begynn å motsi ham offentlig, så kanskje han skammer seg nok til å slutte. Siden han sier det til folk, mener jeg. Hvis du står der, bare si ham tvert i mot. Nei, det skal vi ikke, jeg har sagt jeg ikke vil på safari, men på cruise. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Må kanskje kjøre den tonen ja… men, han kommer garantert til å prate i det vide og brede om hvor mye mer spennende og gøy safari er enn å sitte på en cruise båt. Er også redd det vil bli surmuling over priser på cruise og at jeg da må fikse ALT! 

Da trenger han vel ikke være med. Skjønner han forøvrig godt, for cruise virker utrolig kjedelig.

Anonymkode: 349ca...692

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da trenger han vel ikke være med. Skjønner han forøvrig godt, for cruise virker utrolig kjedelig.

Anonymkode: 349ca...692

Kjedelig? Man får jo sett mange steder på en og samme ferie, uten å måtte pakke inn og ut hele tiden for ny overnatting, det er jo genialt! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har prøvd, men til ingen nytte. 

Så han lytter ikke til deg?

Du må sette deg ned med han og si at dette ikke er hva du ønsker. Og det må han respektere. Lytter han til deg, så er det et rødt varsel.

Anonymkode: 5e77c...9c3

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du må fortelle ham i klartekst at hvis han kjøper safaritur i gave, så gir han egentlig en gave til seg selv, ikke til deg. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

La meg være litt løsningsorientert her, hvis dere ikke vil på to separate turer. Safari med cruise. ☺️

https://www.cruisecritic.co.uk/articles.cfm?ID=2396

Wow! Det ser jo helt fantastisk ut. Kudos for å søke opp dette!  

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...