AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har to gutter, fødte nylig andre. Også stedatter på 10 år, hun har ikke mor, og har bodd hos oss siden hun var 2 år. Mannen sier at vi MÅ ha ei jente til, hvis ikke kommer datteren til å føle seg ensom, uten søster. Jeg sier at jeg føler meg ferdig med barn, og ikke har mer energi å gi. Jeg er sliten rett og slett. Han sier at jeg er veldig svak som gir opp etter bare to unger. Blir lei meg, og tenker om jeg er virkelig så svak. Grunnen til at jeg ikke vil ha mer barn, er fordi jeg ikke har noen som kan avslags meg, familien min og mannen sin familie bor 4-5 timer langt unna oss. Det er veldig tøft, når du holder på å besvime av så lite søvn, og står helt alene i det. Men han forstår ikke. Og sier «stakkars barn, de vil jo ha flere søsken» han får meg til å føle meg dårlig. er jeg virkelig så svak, fordi jeg ikke vil ha mer barn? Anonymkode: 4409a...df1
Populært innlegg PM75 Skrevet 6. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 6. juni 2021 Nei, du er ikke svak! Mannen din benytter ufine hersketeknikker & det er virkelig ikke sympatisk! 68
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 I alle dager. Du har nettopp født, og han kaller deg svak, med mer? Jeg hadde klikket i vinkel, bedt han gå seg en lang tur for å tenke seg om før du sprekker fullstendig. Og så krevd parterapi. Anonymkode: 815e0...c44 40
Ulven Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Det går som kjent ikke an å bestille jentebarn, så hvordan har han tenkt å løse dette hvis nr 3 også er en gutt? Du er ikke svak, men smart som innser dine begrensninger og stopper på barn nr 2. 28
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Du må da selvsagt ikke få flere barn. I og med at dere to sammen har fått to gutter, så er sannsynligheten også stor for at nr 3 blir en gutt. Man får ikke barn for å gi andre barn søsken, man får barn fordi man selv ønsker de. Mannen din er derimot frekk og slem med deg som rakker deg ned fordi du ikke ønsker flere. Hva er det egentlig han bidrar med, utenom sædcellen?? Anonymkode: f2c8e...cd7 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Hva om dere får en gutt til? Har hant tenkt over at det kan skje? Ingen trenger et søsken av samme kjønn. Anonymkode: e9511...8af 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Men i alle dager! Han er bra frekk som bruker sånne hersketeknikker for å få viljen sin! Hadde aldri i livet fått flere barn med en mann som prøvde å presse det frem på den måten! Anonymkode: c829e...760 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Mannen din er en god gammeldags bølle Anonymkode: c829e...760 10
GammelKaktus Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 WTF!! Hva slags drittsekk er dette? Hadde revurdert hele mannen jeg, fy faen for en idiot. Forventer han at du skal få barn inntil dere får jente da? Omg... 11
Sinsiew Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Fy for en tomsing.. Sier du er svak? Smalt fra rette kjeften som kun trenger å ejakulere for og sette unger til verden. 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må da selvsagt ikke få flere barn. I og med at dere to sammen har fått to gutter, så er sannsynligheten også stor for at nr 3 blir en gutt. Man får ikke barn for å gi andre barn søsken, man får barn fordi man selv ønsker de. Mannen din er derimot frekk og slem med deg som rakker deg ned fordi du ikke ønsker flere. Hva er det egentlig han bidrar med, utenom sædcellen?? Anonymkode: f2c8e...cd7 Ingenting. Jeg står alene i barneoppdragelsen, våknenetter, ALT. Han er lege, og bor nesten på sykehuset. Jeg har vært som alenemor siste 4 år. Veldig utslitt av våknenetter. Jeg ønsker veldig selv en unge til, vet også at jeg kommer til å angre at jeg ikke fødte. Men jeg har virkelig ikke mer energi! Og det forstår han ikke. Han fortelle historier om kvinner som føder 4-5 barn... Anonymkode: 4409a...df1 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingenting. Jeg står alene i barneoppdragelsen, våknenetter, ALT. Han er lege, og bor nesten på sykehuset. Jeg har vært som alenemor siste 4 år. Veldig utslitt av våknenetter. Jeg ønsker veldig selv en unge til, vet også at jeg kommer til å angre at jeg ikke fødte. Men jeg har virkelig ikke mer energi! Og det forstår han ikke. Han fortelle historier om kvinner som føder 4-5 barn... Anonymkode: 4409a...df1 Rasshølmann.... Anonymkode: c829e...760 14
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 Synes måten han snakker til deg på et helt uakseptabel. Du et hans partner og har nettopp født hans tredje barn, ditt andre, og han snakker til deg om om du er en babymaskin. Kaller deg svak!? Hva vet han om det,nei fy! Han bør skjerpe deg og respektere at det er din kropp. Tanken om en søster til datter er fin, men hallo hun har to brødre. Er ikke gitt at 2 brødre blir bestevenner og 2 søstre, kan like gjerne være bror og søster dom finner tonen det kommer sn på personlighet. Anonymkode: e407a...439 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingenting. Jeg står alene i barneoppdragelsen, våknenetter, ALT. Han er lege, og bor nesten på sykehuset. Jeg har vært som alenemor siste 4 år. Veldig utslitt av våknenetter. Jeg ønsker veldig selv en unge til, vet også at jeg kommer til å angre at jeg ikke fødte. Men jeg har virkelig ikke mer energi! Og det forstår han ikke. Han fortelle historier om kvinner som føder 4-5 barn... Anonymkode: 4409a...df1 Kanskje du skal begynne å sammenligne han med andre menn? 'Jeg vet om menn som tar seg av alt i husholdningen, og fortsatt har tid til å trene og ta vare på seg selv' 'jeg vet om menn som tar med konen på romantisk reise 2 ganger i året der hun vil' osv. Anonymkode: e407a...439 30
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du skal begynne å sammenligne han med andre menn? 'Jeg vet om menn som tar seg av alt i husholdningen, og fortsatt har tid til å trene og ta vare på seg selv' 'jeg vet om menn som tar med konen på romantisk reise 2 ganger i året der hun vil' osv. Anonymkode: e407a...439 Sånn sett har vi det bra. Vi reiser mye (før korona da) går på restaurant, kino osv. Men når det kommer til barn, så er jeg alene. Jo, han tar de med seg noen ganger på eventyrland, turer, shopping osv. Men det hjelper lite også. Han jobber mye, og blir ofte ringt og tvunget til å komme på jobb når han har fridager. Dette ødelegger også. Han pleier ellers ikke snakke sånn til meg. Han bare skjønner ikke hvordan det er å stå alene med barna, gå gravid i 9 mnd, føde, barsel ALT. Han blir nesten overrasket, når jeg sier «jeg er ferdig» Etter bare to unger??? Anonymkode: 4409a...df1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har tre brødre, har kun fettere, fikk kun nevøer... Begge mine foreldre hadde to og tre brødre, og ingen søstre. Så på et tidspunkt hadde jeg kun onkler. Det er ikke gitt at man får jente. Det er ikke ensomt å være eneste jente. Det har i grunnen vært ganske fint. Jeg fikk ha alle lekene og tingene for meg selv, stort sett (større skille på jente/gutteleker). Ingen lånte klær av meg, og jeg slapp å arve klær (det var litt mer tabu den ganga, enn det er nå). Mannen din har formulert seg fantastisk dårlig, egosentrisk, overfladisk og nedlatende. Det er en hersketeknikk jeg håper du aldri vil falle for. Men du sier at du ønsker en unge til, at du vil angre på å ikke få en til, så du trenger jo ikke å avskrive ideen (med mindre alderen tilsier det). Alt trenger jo ikke skje på et blunk... Kanskje du er mer klar for det om et år eller tre. Det er tullete å presse på enda et barn allerede nå. Det må gå an å snakke sammen som to normale, voksne folk. Anonymkode: 017f9...afb 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 Be han om å bidra mer hjemme og krev at han tar noen våkenetter i uken! Fortell at du også trenger noen netter med sammenhengende søvn. Anonymkode: 3912f...e3b 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 For en drittsekk. Den dagen han kan gå gravid, føde og amme, så får han få seg et barn til. Frem til da er det din kropp og ditt valg, og han får ikke viljen sin ved å tråkke på deg, å bruke hersketeknikker. Jeg hadde seriøst stilt spørsmålstegn ved en mann som er så bak mål, at han presterer å kalle en nybakt 2-barnsmor for svak. Anonymkode: 330cb...db0 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 Selv om dere går for en til unge er det ingenting som garanterer at det blir en jente. Skal dere bli gravide, ta nipt test, se oj det var en gutt, nei da får vi ta abort og prøve igjen 🤪🤪 Anonymkode: 50b6c...30a 4
Loff77 Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har to gutter, fødte nylig andre. Også stedatter på 10 år, hun har ikke mor, og har bodd hos oss siden hun var 2 år. Mannen sier at vi MÅ ha ei jente til, hvis ikke kommer datteren til å føle seg ensom, uten søster. Jeg sier at jeg føler meg ferdig med barn, og ikke har mer energi å gi. Jeg er sliten rett og slett. Han sier at jeg er veldig svak som gir opp etter bare to unger. Blir lei meg, og tenker om jeg er virkelig så svak. Grunnen til at jeg ikke vil ha mer barn, er fordi jeg ikke har noen som kan avslags meg, familien min og mannen sin familie bor 4-5 timer langt unna oss. Det er veldig tøft, når du holder på å besvime av så lite søvn, og står helt alene i det. Men han forstår ikke. Og sier «stakkars barn, de vil jo ha flere søsken» han får meg til å føle meg dårlig. er jeg virkelig så svak, fordi jeg ikke vil ha mer barn? Anonymkode: 4409a...df1 Dummeste jeg har hørt, be han ta seg en bolle;) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå