AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Del Skrevet 6. juni 2021 Prøver få bedre rutiner, kan bruke samme kjøkkenklut 1-2 uker før jeg bytter. (Kanskje til og med 3 ..). Vet jo at dette ikke er bra, bakteriebomber osv. Men jeg føler ikke jeg kan ta ny hver dag heller. Vet ikke hvor jeg skal oppbevare de brukte kjøkkenklutene. (I en pose? Med masse brukte våte kjøkkenkluter? Blir ikke det bakteriebombe så vet ikke jeg.). La de ligge i en åpen kurv? Vil ikke det begynne lukte? Kan ikke vaske kjøkkenkluten hver dag heller liksom.... Jeg er mann som har hatt dette problemet i alle de 20 år siden jeg flyttet ut hjemmefra. Anonymkode: 548f2...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Del Skrevet 6. juni 2021 Henger den til tørk på badet før jeg legger den i skittentøyskurven. Anonymkode: 84fa2...09d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Del Skrevet 6. juni 2021 Bruker den fint i flere dager. skyller den godt mellom hver bruk, gjerne med litt zalo. Henger den til tørk mellom hver bruk. Har egen kurv på vaskerommet til brukte kluter, putter de i den når de er tørre. Gjort det sånn i alle år, fungerer fint for meg. Anonymkode: 44e95...d8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Del Skrevet 6. juni 2021 Skyller i kaldt vann (for å forhindre bakterivekst) og henger opp på vasken for tørk, brukes i et par dager. Vasker på 60 grader. Har vel 7-8 kjøkkenkluter som kun brukes til det. Anonymkode: 9bcfe...1b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Del Skrevet 6. juni 2021 Henger på tørk på vaskerommet, putter opp i en egen kurv der alt som skal gå på kokvask oppebvares, vasker på 90 grader når det er fult. Tror vi har 30+ kjøkkenkluter. Bytter hver 1-3. dag. Avhengig av bruk. Da lager vi en del mat fra grunnen. Tørker da mellom hver bruk. Anonymkode: 726cb...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Del Skrevet 6. juni 2021 Skyller alltid i kaldt vann, bytter minst hver 2. dag avhengig av hvor mye den er brukt og på hva. Anonymkode: 17526...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 6. juni 2021 #7 Del Skrevet 6. juni 2021 Pleier å koke kluten og oppvaskbørstene litt på slutten av dagen når jeg allikevel koker meg tevann. Utover det så skyller jeg de i kaldt vann etter bruk, og kaster de i skittentøyskurven ca hver tredje dag. De havner i kokvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Del Skrevet 6. juni 2021 Skift kluten 2-3ganger i uka (personlig skifter jeg hver dag, men det er sikkert litt hysterisk.) Tørk kluten før du hiver den i skittentøyskurva. Vask på minst 60 grader og kjør dem på 90 grader innimellom. Anonymkode: f9d40...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 6. juni 2021 #9 Del Skrevet 6. juni 2021 Vasker den på 95 grader sammen med håndklær og vaskekluter til kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Del Skrevet 6. juni 2021 Skyller i kaldt vann, også henger jeg den på en krok i skapet under vasken, for å tørke. Bytter ved behov. Da vaskes de på 90 grader sammen med andre håndklær. Anonymkode: a0445...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 6. juni 2021 #11 Del Skrevet 6. juni 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Del Skrevet 6. juni 2021 Så bra at du prøver å finne ut av det, Internett er en ganske fin plass sånn sett Som andre sier, skylle godt i kaldt vann mellom hver bruk, og henge opp eller oppbevare på egen plass før vask på 60 grader. (hender de blir slengt tilsides på gulvet på vaskerommet her da, hvis jeg vet jeg snart skal sette på en maskin. På vaskerommet har gulvet varme så kluten tørker i stedet for å ligge og mugne) Anonymkode: 0dcef...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Del Skrevet 6. juni 2021 Etter å ha brukt en kjøkkenklut skyller jeg den og henger opp over vasken. Hvis den er veldig skitten(tørket opp noe kluss) legger jeg bare til vask med en gang. Bytter kjøkkenkluter uavhengig om de er synlig skitten eller ei ca 2 ganger i uka. Legger til vask og vasker på 60-95 grader sammen med andre kluter/håndklær Anonymkode: 16eab...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #14 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg har en liten sbppeløtte med lokk til brukte kluter. Har den på vaskerommet og legger de våte oppå lokket. Når de har tørket legger jeg de nedi. Kokvasker pp 90 grader når den er full.Kjøkkenklut byttes ca hver tredje dag, henges på en krok over vasken mellom hver bruk slik at den tørker. Anonymkode: b4e3f...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 6. juni 2021 #15 Del Skrevet 6. juni 2021 Kjøkkenkluter bør byttes relativt ofte, å bruke samme klut i tre uker er ikke bra. Når en klut er klar til å skiftes ut, så henger jeg den på kanten av skittetøyskurven på badet til den er helt tørr. Da vipper jeg den bare ned i kurven, der den ligger til neste gang jeg skal vaske en 90 graders vask. Jeg vasker håndklær, kjøkkenhåndklær og kluter på 90 grader. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Del Skrevet 6. juni 2021 Du kan absolutt ta ny hver dag jo. De går jo i vasken etterhvert. Hygienisk bytter jeg hver 2. dag minst, spesielt om den er aktivt brukt til å tørke noe eller tørke av benk. Jeg skyller alltid i varmt vann, vrir den opp, og henger den til tørk over krana. Når den er tørr går den i skittentøyskurven for kokvask. Anonymkode: 020ab...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg bruker en klut mellom 1-3 dager. Slenger den på varmekablene på vaskeromsgulvet på slutten av dagen, og så legger jeg de i skittentøysdunken dagen etterpå. Anonymkode: a219e...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Del Skrevet 6. juni 2021 Vasker sammen med truser, håndkler og sokker’på 60. Slenger den i skittentøyskurven med en gang (har et håndkle i bunnen av skittentøyskurven som jevnlig taes ut for å vaskes, slik at jeg bare kan slenge vått rett ned i), etter et par dagers bruk. Anonymkode: 64b37...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg bytter som regel klut på kjøkkenet hver dag. Noen ganger kan jeg bruke den samme to dager, da skylles den i kaldt vann og henges på vasken. Har en plastkurv i skapet under vasken på vaskerommet der jeg kaster disse klutene. Når det begynner å bli få rene kluter så vasker jeg klutene på 90 grader i vaskemaskinen. Anonymkode: 26661...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Del Skrevet 7. juni 2021 Bytter klut hver dag. Alt annet er ganske ekkelt igrunn. Og sjokkert over hvor mange som bruker samme klut i flere dager🤢 Man vasker kjøkkenbenk med den kluten. Og spisebord. Ny klut hver dag. Anonymkode: d8f7f...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå