Gå til innhold

En drosje kolliderte med elsparkesykkel, førerkortet ble IKKE tatt!!!!

knulleGuden666

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, knulleGuden666 said:

Trolling?? Nei du, dette er absolutt ikke trolling. 
bare vent til du blir forskjellsbehandlet så skal vi se om ikke også du lar deg irritere 

Forskjellsbehandlet, fordi du mistet lappen så mener du alle andre også burde miste lappen? *forstårikke*

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

For det var du som ble påkjørt da ell? Da burde du miste førerkortet. 2 stk på en sykkel er idioti. Den som ikke ser det er idiot, eller troll. Du kan velge hva du vil være. 

Anonymkode: 44587...0e3

To stykker på elsparkesykkel er også forbudt og kan medføre kr. 3000,- i bot.

Hver uke kommer det inn masse folk på legevaktmottakene med skader etter ulykker med disse syklene, flere tiltalls skader bare i Oslo. I nær halvparten av ulykkene er det fyllekjøring med elsparkesykkel, og ulykkene rammer også andre, sånn som tilfeldige fotgjengere.

Legevaktlegene vil ha nattstenging av syklene for det er da de fleste ulykkene forekommer, mange andre tiltak kan også være aktuelle for å få bukt med denne galskapen.

Anonymkode: d26b2...266

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, knulleGuden666 said:

Trolling?? Nei du, dette er absolutt ikke trolling. 
bare vent til du blir forskjellsbehandlet så skal vi se om ikke også du lar deg irritere 

Selvfølgelig er det forskjellig behandling når det er forskjellige tilfeller.

Du mista ikke lappen pga. et uhell, men pga. noe du gjorde med vilje.

Anonymkode: d26b2...266

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (58 minutter siden):

Ikke faen at jeg leser mer på det, hvorfor skal jeg egentlig det når det som står der ikke blir gjort i realiteten??

jeg ønsker ikke en strengere veitrafikklov men jeg ønsker at den skal bli rettferdig og straffe de som virkelig trenger det og la de uskyldige slippe... 

jeg hadde aldri sakt noe om jeg hadde kollidert og dermed mistet lappen, det hadde jeg sett på som en selvfølge men slik jeg og mange med meg har mistet lappen er så til de grader feil.... er jo ikke en rundkjøring vi lekte i.....

Det er jo akkurat det som skjer. Hadde du visst hva påregnelig hindring var hadde du forstått det. 

Av alle er det definitivt du som trenger en straff. For du forstår ikke selv hvordan man skal oppføre seg i trafikken. 

Ikke rundkjøring  nei. Så hva var det da? Lukket bane? 

Forstår ikke hvorfor du er her inne egentlig, du får ingen støtte av noen. Er det ikke bedre å klage til kompisene dine som sikkert er enig med deg?

Anonymkode: ebb5e...88c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo akkurat det som skjer. Hadde du visst hva påregnelig hindring var hadde du forstått det. 

Av alle er det definitivt du som trenger en straff. For du forstår ikke selv hvordan man skal oppføre seg i trafikken. 

Ikke rundkjøring  nei. Så hva var det da? Lukket bane? 

Forstår ikke hvorfor du er her inne egentlig, du får ingen støtte av noen. Er det ikke bedre å klage til kompisene dine som sikkert er enig med deg?

Det er stor forskjell på å kjøre på en el-sparkesykkel ved et uhell eller uaktsomhet fra de på sparkesykkelen, og på å bevisst kaste rumpa på bilen rundt i en rundkjøring, parkeringsplass, eller hva det nå måtte være. Vanskelig å se for noen, men sånn er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (1 time siden):

Nytter nok ikke å forklare dette, alle kjører ikke med forhjulsdrift, er noe som har bakhjulsdrift også 👍 hastighetene er lave og alt ellers er helt trygt 

Prøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knulleGuden666 skrev (1 time siden):

Sikker på det?? Virker nemlig ikke som dere helt forstår hva som er alvorlig og ikke alvorlig... det er jo såklart mer alvorlig å være i ulykker som å leke litt safe på en trygg og øde parkering

Let it go. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. 

Anbefaler at du bruker resten av fotgjenger - perioden til å lese deg opp på vegtrafikkloven. 

Der står det at man skal kunne stanse for enhver påregnelig hindring. Dvs, en full idiot på sparkesykkel i 20 km/t som plutselig dukker opp foran deg er ikke noe man må ta høyde for til enhver tid. 

Forøvrig interessant at du ønsker en STRENGERE vegtrafikklov for andre, men mildere for deg selv. 

Nå liker jeg ikke han knulleguden, men må forsvare han her med at elsparkesyklister er påregnelige hindringer. Dette skjedde mest sannsynlig i byen, regner jeg med? En meteor som faller ned på bakken er ikke en påregnelig hindring.

Anonymkode: 4e016...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå liker jeg ikke han knulleguden, men må forsvare han her med at elsparkesyklister er påregnelige hindringer. Dette skjedde mest sannsynlig i byen, regner jeg med? En meteor som faller ned på bakken er ikke en påregnelig hindring.

Anonymkode: 4e016...39f

Det kommer helt an på hvordan den ble ført. Kjører man i 50-60 km/t langs ring 3 forventer man å ha kjørebanen for seg selv for eksempel. 

Det er også flere tilfeller av syklister / sparkesykler som har blitt "kjørt på", men kun på grunn av at de med sin egen hastighet har plassert seg foran bilen som ikke har hatt sjans til å unngå kollisjon. 

Nå vet jeg ikke hva som skjedde i saken det ble linket til, men skylden ser ut til å gå på sparkesyklisten og taxisjåføren fikk beholde førerkortet. Så ser veldig ut som at sjåføren ikke har hatt sjans til å unngå kollisjon med mindre han kjørte i gangfart. 

En sparkesykkel er også i samme klasse som en sykkel og har flere plikter enn en fotgjenger i trafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han sutreguden666 skrev heller ikke at en sparkesykkel er en påregnelig hindring. Han skrev at "Man skal alltid klare å stanse for hver minste ting, som er direkte feil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (18 timer siden):

Sutrer ikke, jeg kommer med faktaopplysninger om at alvorlige trafikkulykker ikke får følger men uskyldig moro blir straffet jævla hardt, det er altså motsatt av hva det skulle.....

:scorpis:

Anonymkode: 549a1...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (På 6.6.2021 den 11.36):

Er enig i at elsparkesyklister kjører som idioter men det står tydelig at bilisten kjørte på elsparkesyklisten, da har bilfører skylden. Uansett skal førerkort midlertidig tas i slike ulykker spesielt med personskade som i dette tilfellet. 
hadde jeg vært sjåføren hadde jeg på ingen måte klaget på at jeg mistet lappen, men slik jeg og min kamerat samt mange andre mistet lappen gjør meg forbannet!

Absolutt ikke nødvendigvis. Elsparkesyklister må forholde seg til trafikkreglene på samme linje som bilister. Så kan fort like gjerne være elsparkesyklisten som har skylda. For eks brutt vikeplikten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (På 6.6.2021 den 15.35):

Sutrer ikke, jeg kommer med faktaopplysninger om at alvorlige trafikkulykker ikke får følger men uskyldig moro blir straffet jævla hardt, det er altså motsatt av hva det skulle.....

Så nå er det uskyldig moro? Tidligere har du beskrevet det som «øving for å bli bedre sjåfør», og nektet for at det faktisk var gjort for gøy. 

For hver gang du sutrer over at du mistet lappen på KG, jo mer fortjent virker det. 

Anonymkode: 83ad1...2d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 11.28):

Med tanke på at det ikke er lov å være to på sparkesykkelen, pluss at de mistenker føreren av sparkesykkelen enten var rusa eller beruset, så er det stor sjanse for at drosjesjåføren ikke gjorde noe galt.. 

Anonymkode: aca7d...84b

Det er opprettet straffesak som er rutinemessig. Det er umulig å konkluderer med noe som helst ut fra det politiet forteller. Du kan ikke dra konklusjonen om at det er " stor sjanse for at drosjesjåføren ikke gjorde noe galt". Det har du absolutt ingen forutsettinger for og er kun en ukvalifisert gjetting. Det er også umulig å konkluderer med at sparkesyklistene gjorde noe galt som skyldes ulykken, selv om de var to på sparkesykkelen. Å være to på en sparkesykkel er ulovlig men trenger ikke ha noe med selve ulykken å gjøre. Her bare gjetter du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

saken er at sparkesykkel regnes som kjøretøy. de har mest sannsynligvis ikke fulgt trafikkreglene. 

Hvis noen hadde kjørt inn rett foran deg i et kyss (hvor sikkert du hadde forkjøpsrett) med bil sånn at du ikke hadde hatt mulighet til å komme deg unna og bremset, og de ogås muligens var beruset. hadde du enda sagt at det var din feil eller deres som brøt reglene? akkurat det samme. 

.derfor noen ønsker at sparkesykler forsikres.

Anonymkode: f5e6c...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så nå er det uskyldig moro? Tidligere har du beskrevet det som «øving for å bli bedre sjåfør», og nektet for at det faktisk var gjort for gøy. 

For hver gang du sutrer over at du mistet lappen på KG, jo mer fortjent virker det. 

Anonymkode: 83ad1...2d1

Ja det er både uskyldig moro og øving på trafikksikkerhet, har aldri nektet for at det er gøy, men anser det som trening på trafikksikkerhet som samtidig er en lek, kan ikke bli bedre enn det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være sjåfør av et motorisert kjøretøy utenfor bane som er laget for dette, betyr at du er i trafikk.

Uansett om du sladder på parkeringsplass eller langs E6. Der er området tiltenkt for fremkommlighet ikke for morro.

Det viser til hvor lite ansvarsfull du er når du ikke engang respekterer lovverket du har skrevet under da du tok førerkort.

Ergo du fortjener ikke å ha førerkort! Det hade vært ansvarsfullt av deg å leie bane, snakke med en bonde om å få brukt en åker på vintertid. Ikke bryte reglene for å suttre for at det ikke er lov å «leke seg» utenfor egnet område.

En bil er ikke et leketøy! hva øver du på i denne leken din?? heve sladd hvis du sklir etter trafikkert veg?

Ifølge trafikkloven skal du senke hastigheten etter forholdene! og i noen tilfeller: Avstå å kjøre bil, hvis det ikke er en nødvendighet!

Lærte du ingenting på glattkjøringa? i en 60 sone med sving, så kan du berge med å senke 5km/h for å komme gjennom svingen. 

Dessuten man blir ikke en knullegud av å rulle gardina bakover å vaske bort 4 dagers runkeost.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...