Gå til innhold

En drosje kolliderte med elsparkesykkel, førerkortet ble IKKE tatt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førerkortet til drosjesjåføren som kjørte på en elsparkesykkel med 2 personer mistet ikke lappen men sak blir opprettet...... det er jo klart politiet skulle tatt lappen etter en alvorlig ulykke.... hatt mistanke om at de ikke tar førerkort til alvorlige ulykker før og nå har jeg fått det bekreftet, det står i saken!!!

føler meg mer og mer urettferdig behandlet....

https://www.tv2.no/nyheter/14044904/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopi fra saken: Det er ikke gjort førerkortbeslag, men vil bli opprettet en straffesak på forholdet. Drosjesjåføren kan uansett ikke jobbe mer i kveld:

– Ruten er knust, så den kan ikke kjøre videre, sier Mikkelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk. 

Er så lei av disse elsparkesyklene som plutselig skjener ut i veien, til og med over fotgjengerfelt i 20kmt. Har blitt et mareritt å være sjåfør i by. Så bra at sjåførene ikke blir straffet når dette først går galt. 

Anonymkode: 51d09...620

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Er man ikke skyld i ulykken, er det ingen grunn til å beslaglegge førerkortet. 

Anonymkode: 9a0dc...7e8

• Liker 40
Gjest Robin666
Skrevet

Lol. Det er ikke obligatorisk med førerkortbeslag ifm ulykker

AnonymBruker
Skrevet

Med så mye uvettig kjøring som det er med elsparkesykler, så er det helt på sin plass at ikke bilførerens førerkort ikke ble tatt. I allefall ikke før det har blitt undersøkt videre hvem som faktisk har skylden. Noe sier meg at det ikke er drosjesjåføren.

Anonymkode: e4252...74a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

I slike saker spørs det om det er sjåføren av sparkesykkel som bør ha bot. De kjører ofte som idioter og bryter loven. Nå har drosjen fått skader og sjåføren mistet muligheten til å tjene penger. Han burde sikkert fått erstatning for dette også.

Anonymkode: 15ee3...1eb

• Liker 23
Skrevet

Er enig i at elsparkesyklister kjører som idioter men det står tydelig at bilisten kjørte på elsparkesyklisten, da har bilfører skylden. Uansett skal førerkort midlertidig tas i slike ulykker spesielt med personskade som i dette tilfellet. 
hadde jeg vært sjåføren hadde jeg på ingen måte klaget på at jeg mistet lappen, men slik jeg og min kamerat samt mange andre mistet lappen gjør meg forbannet!

AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (31 minutter siden):

Er enig i at elsparkesyklister kjører som idioter men det står tydelig at bilisten kjørte på elsparkesyklisten, da har bilfører skylden. Uansett skal førerkort midlertidig tas i slike ulykker spesielt med personskade som i dette tilfellet. 
hadde jeg vært sjåføren hadde jeg på ingen måte klaget på at jeg mistet lappen, men slik jeg og min kamerat samt mange andre mistet lappen gjør meg forbannet!

Nei, det skal ikke tas i alle tilfeller. Det er alltid en skjønnsmessig vurdering. Om en beruset kar kjører inn i et kryss i 20 km/t på sparkesykkel er det ikke sånn at det er bilisten sin skyld når man ikke klarer å stanse.

Ta deg sammen nå. 

Anonymkode: ebb5e...88c

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det skal ikke tas i alle tilfeller. Det er alltid en skjønnsmessig vurdering. Om en beruset kar kjører inn i et kryss i 20 km/t på sparkesykkel er det ikke sånn at det er bilisten sin skyld når man ikke klarer å stanse.

Ta deg sammen nå. 

Anonymkode: ebb5e...88c

Man skal alltid klare å stanse for hver minste ting

Skrevet (endret)

Håper bilen blir forskriftmessig stand snarest og sjåføren er i orden slik at han kan kjøre igjen asap.

Endret av Slowpoke
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (1 minutt siden):

Han klarte å stanse, men to idioter sto i veien.

Anonymkode: 6911f...a47

• Liker 8
Skrevet
knulleGuden666 skrev (36 minutter siden):

Hadde ikke du klaget?

Du hadde vært her inne og opprettet utallige tråder om andre som ikke mistet lappen daglig - og stadig sutret over hvor urettferdig det er at du mistet lappen. Akkurat som du gjør nå.

• Liker 16
Skrevet
knulleGuden666 skrev (1 minutt siden):

Og hvordan passer det overens med at du drev å sladdet?

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han klarte å stanse, men to idioter sto i veien.

Anonymkode: 6911f...a47

Ei hen gjorde ikke det 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Fantastisk. 

Er så lei av disse elsparkesyklene som plutselig skjener ut i veien, til og med over fotgjengerfelt i 20kmt. Har blitt et mareritt å være sjåfør i by. Så bra at sjåførene ikke blir straffet når dette først går galt. 

Anonymkode: 51d09...620

Et enda større mareritt er det å være fotgjenger. Disse sparkemopedene må fjernes fra fortau. Egentlig burde de hatt helt egne traseer der villmannskjøringen kun går ut over dem selv.

Anonymkode: 2fdbb...ccd

• Liker 7
Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke du klaget?

Du hadde vært her inne og opprettet utallige tråder om andre som ikke mistet lappen daglig - og stadig sutret over hvor urettferdig det er at du mistet lappen. Akkurat som du gjør nå.

Nei ikke etter en ulykke. Det hadde jeg sett på som en selvfølge at jeg skulle mistet lappen for 

Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Og hvordan passer det overens med at du drev å sladdet?

Jeg/vi klarer å stoppe timelig fort, er ikke høye hastigheten...

Skrevet

Det er for mange idioter på både sparkesykkel og sykkel som tror de er udødelige og ikke følger trafikk reglene, kjører dritings og med for mange på i alt for høy fart. Helt greit at det faktisk går ut over de som gjør noe galt av og til og ikke sjåfører av biler bare fordi de kjører bil.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...