knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Førerkortet til drosjesjåføren som kjørte på en elsparkesykkel med 2 personer mistet ikke lappen men sak blir opprettet...... det er jo klart politiet skulle tatt lappen etter en alvorlig ulykke.... hatt mistanke om at de ikke tar førerkort til alvorlige ulykker før og nå har jeg fått det bekreftet, det står i saken!!! føler meg mer og mer urettferdig behandlet.... https://www.tv2.no/nyheter/14044904/
knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #2 Skrevet 6. juni 2021 Kopi fra saken: Det er ikke gjort førerkortbeslag, men vil bli opprettet en straffesak på forholdet. Drosjesjåføren kan uansett ikke jobbe mer i kveld: – Ruten er knust, så den kan ikke kjøre videre, sier Mikkelsen.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 6. juni 2021 Med tanke på at det ikke er lov å være to på sparkesykkelen, pluss at de mistenker føreren av sparkesykkelen enten var rusa eller beruset, så er det stor sjanse for at drosjesjåføren ikke gjorde noe galt.. Anonymkode: aca7d...84b 59
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Fantastisk. Er så lei av disse elsparkesyklene som plutselig skjener ut i veien, til og med over fotgjengerfelt i 20kmt. Har blitt et mareritt å være sjåfør i by. Så bra at sjåførene ikke blir straffet når dette først går galt. Anonymkode: 51d09...620 31
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Er man ikke skyld i ulykken, er det ingen grunn til å beslaglegge førerkortet. Anonymkode: 9a0dc...7e8 40
Gjest Robin666 Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Lol. Det er ikke obligatorisk med førerkortbeslag ifm ulykker
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Med så mye uvettig kjøring som det er med elsparkesykler, så er det helt på sin plass at ikke bilførerens førerkort ikke ble tatt. I allefall ikke før det har blitt undersøkt videre hvem som faktisk har skylden. Noe sier meg at det ikke er drosjesjåføren. Anonymkode: e4252...74a 17
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 I slike saker spørs det om det er sjåføren av sparkesykkel som bør ha bot. De kjører ofte som idioter og bryter loven. Nå har drosjen fått skader og sjåføren mistet muligheten til å tjene penger. Han burde sikkert fått erstatning for dette også. Anonymkode: 15ee3...1eb 23
knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2021 Er enig i at elsparkesyklister kjører som idioter men det står tydelig at bilisten kjørte på elsparkesyklisten, da har bilfører skylden. Uansett skal førerkort midlertidig tas i slike ulykker spesielt med personskade som i dette tilfellet. hadde jeg vært sjåføren hadde jeg på ingen måte klaget på at jeg mistet lappen, men slik jeg og min kamerat samt mange andre mistet lappen gjør meg forbannet!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 knulleGuden666 skrev (31 minutter siden): Er enig i at elsparkesyklister kjører som idioter men det står tydelig at bilisten kjørte på elsparkesyklisten, da har bilfører skylden. Uansett skal førerkort midlertidig tas i slike ulykker spesielt med personskade som i dette tilfellet. hadde jeg vært sjåføren hadde jeg på ingen måte klaget på at jeg mistet lappen, men slik jeg og min kamerat samt mange andre mistet lappen gjør meg forbannet! Nei, det skal ikke tas i alle tilfeller. Det er alltid en skjønnsmessig vurdering. Om en beruset kar kjører inn i et kryss i 20 km/t på sparkesykkel er det ikke sånn at det er bilisten sin skyld når man ikke klarer å stanse. Ta deg sammen nå. Anonymkode: ebb5e...88c 21
knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det skal ikke tas i alle tilfeller. Det er alltid en skjønnsmessig vurdering. Om en beruset kar kjører inn i et kryss i 20 km/t på sparkesykkel er det ikke sånn at det er bilisten sin skyld når man ikke klarer å stanse. Ta deg sammen nå. Anonymkode: ebb5e...88c Man skal alltid klare å stanse for hver minste ting
Slowpoke Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 (endret) Håper bilen blir forskriftmessig stand snarest og sjåføren er i orden slik at han kan kjøre igjen asap. Endret 6. juni 2021 av Slowpoke 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 knulleGuden666 skrev (1 minutt siden): Man skal alltid klare å stanse for hver minste ting Han klarte å stanse, men to idioter sto i veien. Anonymkode: 6911f...a47 8
nomore82 Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 knulleGuden666 skrev (36 minutter siden): Er enig i at elsparkesyklister kjører som idioter men det står tydelig at bilisten kjørte på elsparkesyklisten, da har bilfører skylden. Uansett skal førerkort midlertidig tas i slike ulykker spesielt med personskade som i dette tilfellet. hadde jeg vært sjåføren hadde jeg på ingen måte klaget på at jeg mistet lappen, men slik jeg og min kamerat samt mange andre mistet lappen gjør meg forbannet! Hadde ikke du klaget? Du hadde vært her inne og opprettet utallige tråder om andre som ikke mistet lappen daglig - og stadig sutret over hvor urettferdig det er at du mistet lappen. Akkurat som du gjør nå. 16
nomore82 Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 knulleGuden666 skrev (1 minutt siden): Man skal alltid klare å stanse for hver minste ting Og hvordan passer det overens med at du drev å sladdet? 10
knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #16 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han klarte å stanse, men to idioter sto i veien. Anonymkode: 6911f...a47 Ei hen gjorde ikke det
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Fantastisk. Er så lei av disse elsparkesyklene som plutselig skjener ut i veien, til og med over fotgjengerfelt i 20kmt. Har blitt et mareritt å være sjåfør i by. Så bra at sjåførene ikke blir straffet når dette først går galt. Anonymkode: 51d09...620 Et enda større mareritt er det å være fotgjenger. Disse sparkemopedene må fjernes fra fortau. Egentlig burde de hatt helt egne traseer der villmannskjøringen kun går ut over dem selv. Anonymkode: 2fdbb...ccd 7
knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 6. juni 2021 nomore82 skrev (1 minutt siden): Hadde ikke du klaget? Du hadde vært her inne og opprettet utallige tråder om andre som ikke mistet lappen daglig - og stadig sutret over hvor urettferdig det er at du mistet lappen. Akkurat som du gjør nå. Nei ikke etter en ulykke. Det hadde jeg sett på som en selvfølge at jeg skulle mistet lappen for
knulleGuden666 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #19 Skrevet 6. juni 2021 nomore82 skrev (1 minutt siden): Og hvordan passer det overens med at du drev å sladdet? Jeg/vi klarer å stoppe timelig fort, er ikke høye hastigheten...
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 Det er for mange idioter på både sparkesykkel og sykkel som tror de er udødelige og ikke følger trafikk reglene, kjører dritings og med for mange på i alt for høy fart. Helt greit at det faktisk går ut over de som gjør noe galt av og til og ikke sjåfører av biler bare fordi de kjører bil. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå