AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor det blir sett ned på når menn drar til østen for å finne en kone. Vi har voldsomt kvinneunderskudd i dette land, spesielt blant yngre kvinner, altså kvinner som kan bære barn. Jeg har virkelig full forståelse for at Norske menn drar til Russland / Thailand / Filippinene eller hvemsomhelst for skaffe seg dame. Fra begynnelsen av 1980 tallet har vi hatt 70-90% innvandring av utenlandske menn, så helt greit å få flata ut litt av ubalansen i kjønnsmarkedet. forskningen er veldig klar her: en jente som sliter må bare senke kravene sine, en gutt som sliter må aktiv øke sin attraktivitet. Jeg er selv mann, jomfru og i midten av 20-årene, jeg har mange mannlige venner som er i samme båt, å være mannlig jomfru i en alder av 25 er altså veldig vanlig. Det er ingenting å snakke seg selv ned pga det, mange menn er det. Jeg har fortsatt tilgode og møte en eneste hvit jente som sier det er vanskelig å få kjæreste eller sex. I Trondheim er det fx 84 kvinner pr 100 menn, selvom det er Norges studentby og vi vet at det i dag er flere damer som studerer enn menn. Sier ikke det litt om hvor gal fordelingen er?? Det er 3x så stor andel ufrivillig barnløse menn som damer, men de mest populære mennene gjenbrukes veldig mye og har mange damer samtidig. Jeg har flere venninner som sier at sjekkemarkedet er ca like vanskelig for menn som for damer. Hver gang har jeg utfordret dem til å bytte Tinder profil, i starten er de veldig selvsikre, og sier at nå skal de få det til for meg, og de er jo jenter selv og burde kunne alle triksene i boka, og de har ikke sjans, mens jeg kan oppføre meg helt håpløst på deres Tinder profil og fortsatt bade i tilbud om dates etc. mine single venninner er gjennomsnittlig på date med 3 kjekke oppegående høytlønnede menn i uka, hvor de som regel avskriver mannen etter 10 min....Jeg er på maks 1 date i måneden. Kan vi ikke slutte å se ned på menn som drar til utlandet og finner en å være glad i. Ingen kvinner vet hva det vil si å være en normal mann med gjennomsnittlig seksuell markedsverdi. Det er massivt mannsoverskudd i samfunnet og hvis vi skal ha noen som helst forhåpning om å få familie og kone må vi enten ha en kulter der flere menn lever sammen med 1 kvinne (akkurat som noen alfapareto menn lever med flere koner) eller dra til utlandet... i Thailand tipper jeg at jeg som hvit, slank mann med mine 185 cm og gode utdannelse og lang lønn ville vært like priviligert som en gjennomsnittlig kvinne er i Norge... men hvorfor skal jeg ses ned på pga mitt kjønn. Jeg har ikke hatt noen aksjer med i spillet da jeg ble tildelt det mannlige kjønn, jeg satt heller ikke i Stortinget på 80’ tallet da det ble besluttet at 9 av 10 unge innvandrere skal være menn og man ikke tenkte på at menn uten nok kvinner blir voldelige samfunn. Se på Kina og deres enbarnspolitikk. I Kina har man landsbyer på størrelse med Oslo hvor det ikke finnes en eneste singel kvinne og mennene drikker som et høl i jorden, og sloss til blods hver eneste kveld.... Anonymkode: 62761...a4b 10
Gjest Niek79 Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 (endret) Det handler om at kvinner er livredde for å miste makten over kjønnsmarkedet. Da tyr man til latterliggjøring og stakkarsliggjøring som man har sett det siste 30 årene i Norge. Da man begynte å utvikle svært realistiske sexdukker prøvde man seg med samme strategi, men skam har begrenset effekt som virkemiddel når det tross alt bare er et hjelpemiddel man bruker innenfor husets fire vegger (forhåpentligvis!) det er snakk om. Jeg unner alle å finne noen å dele livet med og jeg ser absolutt ingen grunn til å se ned på folk som inngår tverrkulturelle ekteskap. Endret 6. juni 2021 av Niek79
Lafamiglia Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Men blir de nødvendigvis sett ned på, da? Jeg har et nabopar hvor hun er fra Thailand, pluss at den ene fetteren min har en svigermor fra Thailand. Har aldri hørt noe negativt om noen av dem. 5
Nymerïa Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Jeg ser ikke ned på noen som finner en partner fra et annet land. Det gjør ikke venninnene mine heller. I det hele tatt er det ikke noe som opptar oss i nevneverdig grad. Jeg tror muligens du overvurderer din egen betydning hvis du går rundt og føler at folk ser ned på deg på grunn av partneren. Finn deg noen fra utlandet om du vil. Men aller først bør du kanskje slutte å hige etter fremmedes anerkjennelse. 17
Lafamiglia Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Lafamiglia skrev (4 minutter siden): Men blir de nødvendigvis sett ned på, da? Jeg har et nabopar hvor hun er fra Thailand, pluss at den ene fetteren min har en svigermor fra Thailand. Har aldri hørt noe negativt om noen av dem. Og så kom jeg plutselig på at jeg har en barndomskompis som giftet seg med en dame fra Thailand i fjor, og som legger ut massevis av bilder på Facebook av henne og av dem begge, og han får alltid hundrevis av likes. 1
Oslodamen Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Jeg ser heller ikke ned på dem. Jeg heier på kjærligheten uansett. Kan ikke tenke meg at noen av mine venner ville ha brydd seg heller. Jeg kjenner også ganske mange med partnere fra andre land. Aldri hørt et vondt ord om dem. De fordomsfulle lager mye støy på internett, men i virkeligheten er nok folk langt mer åpensinnede. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Det er en moderne form for menneskehandel. Om penger er det eneste du kan tilby, fordi du tilfeldigvis ble født i Norge, kanskje det er bra om genene dine dør ut Anonymkode: f6fd8...c25 29
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Jeg kan forstår hvor stigmaen kommer fra. Hadde en stefar i 12 år. Når mamma skilte seg fra han dro han rett til Thailand og fant seg ei kone. Eller nå er han på sin 6 kone. Han er en fæl fyr. Anonymkode: 4e6a8...d43 28
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Du kan jo ikke bestemme hva andre synes om ditt forhold, eller din partner. Er du fullstendig lykkelig i forholdet du er i, så trumfer det det meste uansett. Det vil alltid være noen som synes du har gjort en dårlig deal, eller ikke liker valget du har gjort, og det gjelder uavhengig av nasjonalitet, alder eller hva. Dette blir jo uansett en høna eller egget-situasjon; du sier jo selv at menn som finner damer fra Asia ofte sliter på markedet der de er, og det er det jo en grunn til. Da er sannsynligvis ikke disse mennene så attraktive i kvinner for utgangspunktet, og det er det en grunn til. Det er ikke nødvendigvis valget av partner som gjør dem uattraktive, det er bare en manifestering av det faktum. Anonymkode: 740ae...0ef 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har aldri sett ned på menn som gjør dette. Altså, jeg har aldri tenkt at de er noe mindre verdt enn meg. Det jeg derimot kan syntes er synd på dem. Dessverre er det lett å dra slutninger det kanskje ikke er grunnlag for i visse situasjoner, men personlig tenker jeg at dette er menn som ikke hadde andre muligheter, som du også nevner, og at de i desperasjon måtte dra utenlands. Også håper jeg alltid at dama han er med faktisk liker ham, og at det ikke er desperasjon fra hennes side også. Anonymkode: 6af9a...e77 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan forstår hvor stigmaen kommer fra. Hadde en stefar i 12 år. Når mamma skilte seg fra han dro han rett til Thailand og fant seg ei kone. Eller nå er han på sin 6 kone. Han er en fæl fyr. Anonymkode: 4e6a8...d43 Samme her. En venninne av meg er halvt norsk halvt thailandsk. Hennes far var en forferdelig type (og serieutro mot hennes mor, med ulike asiatiske kvinner). Selv om dette kun er anekdotiske bevis, er det litt for mange av dem, og det er jo der holdningene kommer fra. Anonymkode: 740ae...0ef 13
Gjest Tamsi Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 Lurer egentlig bare på hva slags kvinneunderskudd du snakker om, og hva slags forskning du refererer til? 84 kvinner per 100 menn? Dette har jeg aldri hørt om før.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det blir sett ned på når menn drar til østen for å finne en kone. Vi har voldsomt kvinneunderskudd i dette land, spesielt blant yngre kvinner, altså kvinner som kan bære barn. Jeg har virkelig full forståelse for at Norske menn drar til Russland / Thailand / Filippinene eller hvemsomhelst for skaffe seg dame. Fra begynnelsen av 1980 tallet har vi hatt 70-90% innvandring av utenlandske menn, så helt greit å få flata ut litt av ubalansen i kjønnsmarkedet. forskningen er veldig klar her: en jente som sliter må bare senke kravene sine, en gutt som sliter må aktiv øke sin attraktivitet. Jeg er selv mann, jomfru og i midten av 20-årene, jeg har mange mannlige venner som er i samme båt, å være mannlig jomfru i en alder av 25 er altså veldig vanlig. Det er ingenting å snakke seg selv ned pga det, mange menn er det. Jeg har fortsatt tilgode og møte en eneste hvit jente som sier det er vanskelig å få kjæreste eller sex. I Trondheim er det fx 84 kvinner pr 100 menn, selvom det er Norges studentby og vi vet at det i dag er flere damer som studerer enn menn. Sier ikke det litt om hvor gal fordelingen er?? Det er 3x så stor andel ufrivillig barnløse menn som damer, men de mest populære mennene gjenbrukes veldig mye og har mange damer samtidig. Jeg har flere venninner som sier at sjekkemarkedet er ca like vanskelig for menn som for damer. Hver gang har jeg utfordret dem til å bytte Tinder profil, i starten er de veldig selvsikre, og sier at nå skal de få det til for meg, og de er jo jenter selv og burde kunne alle triksene i boka, og de har ikke sjans, mens jeg kan oppføre meg helt håpløst på deres Tinder profil og fortsatt bade i tilbud om dates etc. mine single venninner er gjennomsnittlig på date med 3 kjekke oppegående høytlønnede menn i uka, hvor de som regel avskriver mannen etter 10 min....Jeg er på maks 1 date i måneden. Kan vi ikke slutte å se ned på menn som drar til utlandet og finner en å være glad i. Ingen kvinner vet hva det vil si å være en normal mann med gjennomsnittlig seksuell markedsverdi. Det er massivt mannsoverskudd i samfunnet og hvis vi skal ha noen som helst forhåpning om å få familie og kone må vi enten ha en kulter der flere menn lever sammen med 1 kvinne (akkurat som noen alfapareto menn lever med flere koner) eller dra til utlandet... i Thailand tipper jeg at jeg som hvit, slank mann med mine 185 cm og gode utdannelse og lang lønn ville vært like priviligert som en gjennomsnittlig kvinne er i Norge... men hvorfor skal jeg ses ned på pga mitt kjønn. Jeg har ikke hatt noen aksjer med i spillet da jeg ble tildelt det mannlige kjønn, jeg satt heller ikke i Stortinget på 80’ tallet da det ble besluttet at 9 av 10 unge innvandrere skal være menn og man ikke tenkte på at menn uten nok kvinner blir voldelige samfunn. Se på Kina og deres enbarnspolitikk. I Kina har man landsbyer på størrelse med Oslo hvor det ikke finnes en eneste singel kvinne og mennene drikker som et høl i jorden, og sloss til blods hver eneste kveld.... Anonymkode: 62761...a4b Det du skriver gir ingen mening. Det er ikke den norske gjennomsnittsmannen som skaffer seg thai-dame. Det er de få mennene norske kvinner ikke vil ha. Bl.a pga deres elendige kvinnesyn, manglende hygiene og sosiale ferdigheter etc. Norske menn flest er sammen med norske damer 🙂 Anonymkode: a3e87...821 24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en moderne form for menneskehandel. Om penger er det eneste du kan tilby, fordi du tilfeldigvis ble født i Norge, kanskje det er bra om genene dine dør ut Anonymkode: f6fd8...c25 Hvordan kom du til å trekke konklusjonen om at penger er det eneste disse mennene kan tilby? Det finnes mange gode menn der ute (personlighetsmessig, holdningsmessig osv) så faller under som følge av kvinners enorme krav til det ytre. Hvordan er det bedre at mannens genetiske utangspunkt (spesielt utseendet) skal bety så enormt mye, mer enn hvordan han er som person? Dette handler åpenbart om mye mer enn penger. Anonymkode: 8584e...f42 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 Tamsi skrev (1 minutt siden): Lurer egentlig bare på hva slags kvinneunderskudd du snakker om, og hva slags forskning du refererer til? 84 kvinner per 100 menn? Dette har jeg aldri hørt om før. Tror han sikter til « kvinneunderskuddet» vi får ved at migranter etc stort sett er menn. Men det er jo en sannhet med modifikasjoner. Norske kvinner blir stort sett ikke sammen med disse mennene. Anonymkode: a3e87...821 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 Relevant? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BlgWXE/var-11-aar-da-jeg-hoerte-thaihore-foerste-gang Anonymkode: a67ce...209 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 Norske menn er jo ikke greie med kvinner. Dere lyver og bedrar. Liker alt av hunkjønn på sos medier, chatter med flere, ligger med alle som sier ja. Er ikke ferdig med ekser og fortiden. Hallo. Dette gidder vi ikke. Norske menn er umodne og sårer oss seriøse kvinner som bare vil ha en mann å elske. Norske menn klarer ikke å holde seg trofaste. Er mye nett utroskap der ute. Så kutt det ut og dere slipper å måtte dra til Asia. Anonymkode: 48296...f37 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 Ser ikke ned på dem generelt, men møtte da en thai dame senest i går som fortalte om sin slemme norske x mann. Så det er vel pga at det også er et element at man blir sett ned på. Nå har hun da en snill norsk mann som hun sa selv. Anonymkode: 39696...64a 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kom du til å trekke konklusjonen om at penger er det eneste disse mennene kan tilby? Det finnes mange gode menn der ute (personlighetsmessig, holdningsmessig osv) så faller under som følge av kvinners enorme krav til det ytre. Hvordan er det bedre at mannens genetiske utangspunkt (spesielt utseendet) skal bety så enormt mye, mer enn hvordan han er som person? Dette handler åpenbart om mye mer enn penger. Anonymkode: 8584e...f42 Stort sett leser jeg på dette forumet at norske kvinner er verdiløse etter fylte 35. Samtidig har altså norske kvinner «enorme krav» til det ytre. Pussig. Den som tror at thaidamer flytter til den andre siden av jorda pga kjærlighet er forresten temmelig naive. Selvsagt er det av materielle årsaker. Anonymkode: a3e87...821 16
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 Jeg det ikke ned på dem, synes det er fint mange finner kjærlighet. Har imidlertid oppleve via jobb å se en på 19 med en på 55, da får jeg litt fordommer det må jeg innrømme. Men tenker likevel at det har vært det beste valget for henne det er frivillig. Anonymkode: b8f42...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå