Gå til innhold

Hvorfor skal folk på død og liv kommentere handlevogna vår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ukeshandler. Har ukemeny og lager handleliste. Sparer mye penger og tid og ikke minst frustrasjon på det. Kaster heller ikke mat siden vi planlegger godt. Er 3, til tider 4, voksne i husholdnings (jeg er eneste dame, resten menn). Vi lager mat fra bunnen og det går mye grønnsaker og basisvarer hos oss. Og det går mye melk. Så da blir det mye i handlevogna. Fra halv til full, sjelden toppet. 

Men på butikken, hver uke uten unntak, skal minst en person kommentere handlevogna. Både andre kunder og ansatte. Det er ikke innholdet (selv om jeg har fått kommentarer på hvor mye grønnsaker jeg handler) men mengden de kommenterer. Jeg svarer med at det skal tross alt vare i ei uke til 3/4 voksne. Da er kommentaren tilbake: «nei då mye mat går det ikke hos oss» «nei vi spiser altså så lite hos oss» «dere må jo spise fryktelig mye» «nei vi handler altså så lite» osv. Og så har de bittelitt ferdigprodukter i vogna. Dette er heller ikke folk som er selvforsynte med fisk, kjøtt, grønnsaker etc. 

Hvorfor må de kommentere? Kan de ikke bare la være å bry seg? Tro om de hadde blitt overraska om de fikk se sitt eget ukesforbruk samlet i ei vogn?  De som kommenterer er og ofte tydelige på at de «orker ikke ukeshandle».

Hilsen ei som begynner å møkk lei av å forsvare handlinga.

Anonymkode: 07e46...2b3

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen folk er idioter.

Jeg ville bare ignorert dem, eller bare svart at det har de ikke noe med. 

Jeg månedshandler via netthandel. Det er da både lurt og smart å handle for en lengre periode. Skjønner ikke at folk orker å handle stadig vekk.

• Liker 18
Skrevet

Hva så jeg nå? Kommenterer tilfeldige mennesker handlevognen deres???? Blir rett sjokkert jeg! Har av og til tenkt mitt når folk lesser full ei handlevogn med Pepsi Max el når det er tilbud, men aldri kommentert.

Så eneste forklaringen jeg har, du bor et sted med merkelige mennesker!

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det skjønner jeg godt. Men du trenger jo ikke å forsvare den. Når de kommenterer så kan du ha en fast frase, sånn jaja, sånn er det, og så avlede med å snakke om noe annet?

Folk er folk, du kan ikke forandre de, men du kan forandre måten du reagerer på. Da kan du få det bedre, siden sinne, frustrasjon osv bare går ut over deg selv. 

Anonymkode: 8e346...00d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Pinkee skrev (2 minutter siden):

å eneste forklaringen jeg har, du bor et sted med merkelige mennesker!

Ev på bygda, der alle kjenner alle selv uten å kjenne de. 

• Liker 17
Skrevet

Vi ukeshandler også, og har ganske full handlevogn hver uke. Har absolutt aldri fått kommentarer, hverken fra andre kunder eller ansatte

Dette må være på en liten plass eller noe, aldri hørt makan

Trodde det var ganske vanlig å ukeshandle jeg 

• Liker 25
Skrevet

Det er virkelig ikke vanlig å kommentere andres handlevogner.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du i landet? 

Anonymkode: 2b416...26a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ukeshandler også, aldri fått kommentarer. Og vi har ofte topp, spesielt om det er noe på tilbud. Ser mange har fulle vogner på vår lokale Kiwi eller Rema, aldri sett de få noen kommentarer heller. Hverken fra de som jobber der eller andre kunder. Det er da helt vanlig. Noen hart kurven full av grønnsaker, kjøtt,frukt melk etc. Andre har halvfabrikata, Toro og first price. Om han foran meg handler for 3000 så er det da ingen som bryr seg med det. Høres lite sannsynlig ut at du alltid får kommentarer

Anonymkode: 502f8...354

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? Jeg bor i  Oslo hvor jeg og min samboer månedshandler og har som regel alltid full handlevogn, og aldri har jeg opplevd at noen har kommentert det.

Anonymkode: 154e0...c44

• Liker 4
Skrevet

Jeg ukeshandler og har aldri opplevd å få kommentarer på handlevognen til tross for at denne er velfylt. Hvor i alle dager er det du bor?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en liten by. De fleste vet hvem de fleste er her.

Og, jo, vi får kommentarer hver gang. Er sjeldent vi ikke får. En ansatt lurte på hvorfor vi alltid la handleturen til når han var på jobb for det ble sånn pes med mye varer🙈. Den frekkeste var nok hun som pekte i vogna og lurte på om jeg kjøpte så mye grønnsaker bare for å skryte🙈. De fleste kommentarene går dog i «oi så mye dere handler», «dere må spise mye mat» «handler dere til ti?» osv etterfulgt av en sammenligning av hvor lite de handler.

Fisk og potet er vi selvforsynte med, så handlevogna består stort sett av basisvarer. Det vi trenger til brødbaking, helt normalt pålegg, melk, mye grønnsaker, kaffe, kyllingfilet, max 2 halvlitere med brus, en 6pack munkholm, En pose potetgull (på drøing på hele familien) og en sjokolade hver til helga, toalettsaker og husholdningsartikler. Og det blir halv til full handlevogn hver uke ut fra hvor mye det er fritt for hjemme.

Men tror det er generelt lite vanlig med storhandling her. Ser sjeldent andre fylle vogna. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og, jo, vi får kommentarer hver gang. Er sjeldent vi ikke får. En ansatt lurte på hvorfor vi alltid la handleturen til når han var på jobb for det ble sånn pes med mye varer🙈. Den frekkeste var nok hun som pekte i vogna og lurte på om jeg kjøpte så mye grønnsaker bare for å skryte🙈. De fleste kommentarene går dog i «oi så mye dere handler», «dere må spise mye mat» «handler dere til ti?» osv etterfulgt av en sammenligning av hvor lite de handler.

Fisk og potet er vi selvforsynte med, så handlevogna består stort sett av basisvarer. Det vi trenger til brødbaking, helt normalt pålegg, melk, mye grønnsaker, kaffe, kyllingfilet, max 2 halvlitere med brus, en 6pack munkholm, En pose potetgull (på drøing på hele familien) og en sjokolade hver til helga, toalettsaker og husholdningsartikler. Og det blir halv til full handlevogn hver uke ut fra hvor mye det er fritt for hjemme.

Men tror det er generelt lite vanlig med storhandling her. Ser sjeldent andre fylle vogna. 

Har du prøvd å spørre " hvorfor henger du deg opp i hvor mye jeg kjøper? " eller " Hva ønsker du å oppnå med den kommentaren der? *ref til hun dama som spør om du skryter*  "

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du prøvd å spørre " hvorfor henger du deg opp i hvor mye jeg kjøper? " eller " Hva ønsker du å oppnå med den kommentaren der? *ref til hun dama som spør om du skryter*  "

Nei. Svarer som regel at det skal tross alt være til 3/4 voksne i ei uke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når det gjelder kommentaren på grønnsaker  så skulle du sagt: "Ja du vil ikke tro alle beundrende blikk, for en følelse! Du burde prøvd". 

Anonymkode: 2b416...26a

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi ukeshandler. Har ukemeny og lager handleliste. Sparer mye penger og tid og ikke minst frustrasjon på det. Kaster heller ikke mat siden vi planlegger godt. Er 3, til tider 4, voksne i husholdnings (jeg er eneste dame, resten menn). Vi lager mat fra bunnen og det går mye grønnsaker og basisvarer hos oss. Og det går mye melk. Så da blir det mye i handlevogna. Fra halv til full, sjelden toppet. 

Men på butikken, hver uke uten unntak, skal minst en person kommentere handlevogna. Både andre kunder og ansatte. Det er ikke innholdet (selv om jeg har fått kommentarer på hvor mye grønnsaker jeg handler) men mengden de kommenterer. Jeg svarer med at det skal tross alt vare i ei uke til 3/4 voksne. Da er kommentaren tilbake: «nei då mye mat går det ikke hos oss» «nei vi spiser altså så lite hos oss» «dere må jo spise fryktelig mye» «nei vi handler altså så lite» osv. Og så har de bittelitt ferdigprodukter i vogna. Dette er heller ikke folk som er selvforsynte med fisk, kjøtt, grønnsaker etc. 

Hvorfor må de kommentere? Kan de ikke bare la være å bry seg? Tro om de hadde blitt overraska om de fikk se sitt eget ukesforbruk samlet i ei vogn?  De som kommenterer er og ofte tydelige på at de «orker ikke ukeshandle».

Bor du i ei bygd? Siden folk henvender seg til deg på butikken? Det skjer meg aldri, med mindre jeg møter kjentfolk.

Hvis noen sier "vi spiser aldri aldri så mye grønnsaker", så kan du vel si "nei, det ser jeg på dere." (Neeeida😅men fristende. Noen forholder seg til grønnsaker som om det skulle være skadelig å spise det. Det er rart.) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å få en kommentar på handlevogna mi, uansett om det er mye mat, mye øl, tonnevis med sjokolade og iskrem, eller hva det måtte være. Dette høres utrolig rart ut.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ev på bygda, der alle kjenner alle selv uten å kjenne de. 

Jeg bor på bygda og jeg har aldri opplevd dette. Dette må være et merkelig sted.

Men jeg har lest kommentarer her på KG fra folk som himler med øynene når de ser folk kjøpe varer i en butikk de vet er på tilbud i en annen. Så noen idioter bryr seg tydeligvis om hva andre handler.

Anonymkode: c04b4...216

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd før faktisk

Anonymkode: 195a3...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen kommenterer handlevogna mi. 

Selv ikke da jeg kom med to fulle vogner, med poser med toalettpapir og vaskemidler, da Obs kjørte supersalg. 

Anonymkode: 04ebb...6d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...