Gå til innhold

Samboerens rene klær begynner å lukte etter en stund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vet ikke om jeg legger denne i riktig underforum, men...

Jeg har bodd sammen med samboeren min i to år. I denne tiden når jeg har vasket noen av hans klær og lagt det i klesskapet blir det etterhvert en (for meg) fæl lukt av alle klærne hans som jeg ikke klarer å beskrive eller sammenlikne (det er ikke typisk fukt- eller svettelukt) en gang, men denne lukta var i den gamle leiligheta hans også (vi begge flyttet inn i nytt hus).

Jeg skjønner ikke hvorfor det skjer? Jeg vasker de sammen med mine egne klær, som ikke får denne lukta. Det ligger ingenting i klesskapet heller, og jeg har prøvd å vaske alle plagg som har den lukten men det virker som at jo lengre det ligger, jo sterkere lukter det, uavhengig av plagg eller stoff.

Jeg skjønner ingenting 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 06467...f32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bruke eddik i vaskemaskinen.

Anonymkode: 22ccb...c0f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nye klær 🌸

Anonymkode: 08607...e6c

Skrevet

Gamle klær? 

Han dusjer ikke jevnlig?

AnonymBruker
Skrevet

Er det gammelmannslukta?

Anonymkode: 806d6...2d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å vaske dem på høyere temperatur. 

Anonymkode: 46919...71e

AnonymBruker
Skrevet

Går han på medisiner? Min eks gikk på sterke medisiner som fikk han til å svette mye med en sterk lukt. Tross hyppige skift og dusj var det eneste som fungerte å vaske alt på 60° og som noen skriver over her, eddik. Etterhvert måtte det dessverre kastes uansett. Hang også alt på kleshengere i stedetfor å brette og legge i skap

Anonymkode: 1949a...56a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må bruke eddik i vaskemaskinen.

Anonymkode: 22ccb...c0f

Dumt spørsmål, men hvordan? Og sammen med skyllemiddel? 😂

bundaberg skrev (7 minutter siden):

Gamle klær? 

Han dusjer ikke jevnlig?

For det meste ja, men det gjelder også nye klær tror jeg. Og joda, han dusjer normalt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går han på medisiner? Min eks gikk på sterke medisiner som fikk han til å svette mye med en sterk lukt. Tross hyppige skift og dusj var det eneste som fungerte å vaske alt på 60° og som noen skriver over her, eddik. Etterhvert måtte det dessverre kastes uansett. Hang også alt på kleshengere i stedetfor å brette og legge i skap

Anonymkode: 1949a...56a

Nei, han gjør ikke det, han er en sånn som ikke vil ta paracet en gang 😅

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det gammelmannslukta?

Anonymkode: 806d6...2d4

Det vet jeg ikke hva er men det tviler jeg på 😂

Anonymkode: 06467...f32

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare lukten hannes da? Iom at du skriver det luktet sånn i hans gamle leilighet. 

Alle mennesker har jo en egen lukt. Sånn man kjenner når man åpner døren og går inn hos noen andre, lukten som hører til menneskene, og om to mennesker flytter sammen kan huset lukte en slags felles lukt av de.

Anonymkode: b6b5e...ed5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det litt sur lukt? Dersom han har slurvet litt med klesvasken før så setter det seg ofte en spesiell lukt. Oftest mørke klær. Feks latt klørne ligge våte eller hengt de opp så de hsr tørket sakte. 

Anonymkode: 60674...be6

Gjest TheCatLady
Skrevet

Sånn var det med eksen sine klær også. Stort sett vasket han sine egne klær, men jeg prøvde å vaske klærne hans med eddik og litt høyere temperatur. Lukta forsvant ikke og det var en litt sur/gammel lukt.

Det luktet aldri sånn av mine klær, men jeg tror det var fordi han ikke vasket klærne på rett temperatur, stappet maskinen full, vasket alt mulig sammen, hang veldig mye sammen på tørkestativet og oppbevarte både rene og halvrene klær sammen. I tillegg til at han svettet mye og hadde en fysisk jobb.

Ga egentlig opp å prøve å vaske klærne hans for han hørte ikke etter. Han vasket kun egne klær og hadde klærne i eget skap så da gadd jeg ikke å mase med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...