AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Gutten min er 13 år og spiller fotball. Laget har en ordning at de foreldrene som kjører til bortekamper melder seg på laget sin side i en app. Ikke alle har foreldre som kjører Jeg kjører bestandig. Og jeg gjør det pga at jeg vil det 😁 Men noen foreldre melder seg aldri, men de kommer til kampen uansett. Så de kjører sin sønn dit. Heldigvis har det gått bra hittill og vi har fått plass til alle i bilene på de som har meldt at de kjører. Måtte bare ha en utblåsning 😅 Anonymkode: b404a...f45
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Så flott at barn og foreldre kommer seg på kamp. Anonymkode: 2ddec...ce9 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Er det ikke dumt å ha felles kjøring under corona? Anonymkode: 26e2c...5e1 8
Fjaselina Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Og nokre foreldre blir aldri med i styret i diverse aktivitetar barna er med på. Eller stiller ikkje på andre dugnader. Enkelte er egoister, bra at du ikkje er det! Vi er avhengige av at dei som kan, hjelper dei som ikkje kan. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Er kanskje ikke alle foreldre som er komfortable med å kjøre på andres barn (angst for at noe skal skje)? Unger som kanskje er flau over foreldrenes bil? Er ofte en grunn til det, og sjeldent fordi de «ikke gidder». Ungene dine er heldig som har foreldre som stiller opp - det gjør jo mye med fellesskapsfølelsen! Anonymkode: 095a5...99f 7
Sunshineyellow Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Litt merkelig siden de skal dit selv.. Men da kan det hende de er veldig redde for korona? Ellers er det viktig å tenke på at folk er forskjellig. Selv om man ikke bidrar, så kan det være at man er usynlig syk, aldri har hjelp (da blir det tøft), dårlig økonomi osv. Det er ikke alltid slik at man ikke ønsker å bidra, men noen ganger kan det være vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det ikke dumt å ha felles kjøring under corona? Anonymkode: 26e2c...5e1 Jo, men det må være sånn. Ellers er det noen som aldri kommer seg på bortekamp Anonymkode: b404a...f45 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Det er jo ikke alle som har bil/kjører bil, da, har du tenkt på det? Synes ikke det skal være et krav at man må ha foreldre med bil for å kunne spille fotball.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 2 minutter siden, Anonymus Notarius said: Det er jo ikke alle som har bil/kjører bil, da, har du tenkt på det? Synes ikke det skal være et krav at man må ha foreldre med bil for å kunne spille fotball. TS forteller jo at disse foreldrene får både seg og sine barn på bortekampen likevel. Joda, noen tar sikkert buss, men det ligger i korta at de kjører selv, men ikke tar med seg andre. Anonymkode: ea2a5...b96 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Jeg tok ut barna mine fordi det ble for mye kjøring og dugnad. Jeg har ikke helse til dette og ble møtt med liten forståelse. Nå har de problemer med å ha nok spillere, men det er ikke mitt problem. Helt ærlig synes jeg det er helt greit. Karens ødelegger barneidrett. Anonymkode: 346f8...083 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Jeg hadde ikke tatt med andres unger i min bil nå under korona. Anonymkode: 90d03...b91 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 Med to voksne og to barneseter hadde ikke vi hatt plass til noen fler!! Anonymkode: 732eb...3b2 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 Jeg er veldig glad vi ikke har noen faste samkjøringsavtaler på mine barns lag, fordi ved bortekamper pleier vi alltid å kombinere det med shopping på veien eller andre stopp og det er ikke like gøy å ta med noen da, vi drar også gjerne mye tidligere. Anonymkode: b7c92...748 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 Typisk mange foreldre.. jeg har kjørt på alle kamper, stått i kiosk, vært på dugnader og sitter som foreldrekontakt og FAU i alle de år på mine barn. så har du de foreldrene som har sklidd gjennom og aldri deltatt på noe.. Anonymkode: d4df6...e5a 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 Jeg er en av de som ikke kjører, men jeg har ikke bil så det sier seg selv. Er redd de andre foreldrene på laget til ungene mine tenker som deg... Kommer meg av og til på kamp når jeg får sitte på med noen. Til mitt forsvar har jeg vært med i idrettsstyret, fau, vært oppmann osv i 10 år nå snart... Føler jeg har bidratt med mitt. Anonymkode: 5c33b...50b 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er en av de som ikke kjører, men jeg har ikke bil så det sier seg selv. Er redd de andre foreldrene på laget til ungene mine tenker som deg... Kommer meg av og til på kamp når jeg får sitte på med noen. Til mitt forsvar har jeg vært med i idrettsstyret, fau, vært oppmann osv i 10 år nå snart... Føler jeg har bidratt med mitt. Anonymkode: 5c33b...50b Er ikke de som ikke har bil jeg tenker på. Det kommer frem i innlegget Anonymkode: b404a...f45 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde ikke tatt med andres unger i min bil nå under korona. Anonymkode: 90d03...b91 Hvis et av barna på laget har korona er jo sjansen der for at ditt barn vil få det uansett, rekner med der er tett kontakt mellom spillerne ute på banen Anonymkode: 1eb1d...0e5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 Jeg har ikke unger som spiller fotball, men har inntrykk av at det ofte er kamper. Med dagens tidspress i hverdagen så er dette kanskje familietid for de det gjelder? Jeg hadde ikke klart å irritere meg over at folk kjører alene med deres egne barn hvertfall, og mener at om noen ikke kan, ikke har bil, helse eller hva det nå er så snakk med folk. Folk hjelper som regel gladelig til om de blir spurt. Det er noe helt annet enn å melde seg frivillig til å kjøre en melkerute en helgemorgen før kamp for foreldre som kanskje bare ikke gidder. Anonymkode: 6fc78...682 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Da jeg var barn nektet jeg foreldrene mine å bli med på kamper. Jeg vet hvor inderlig pappa ville bære med, men verken han eller mamma fikk bli med. Jeg hadde angst, og den ble trigga av at andre fulgte med på meg. Dette er en av mange grunner til at foreldre ikke er med. Det er flott at du kan kjøre andre barn, men husk at det fins mange grunner til at barn ikke har med foreldre eller at foreldre ikke vil kjøre andre barn. Anonymkode: c721f...1f1 1
Summeer Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 Vi kan ikke alltid ha med andre barn fordi vi skal hente/kjøre søsken eller feks kjøre omvei og plukke opp den andre forelderen på jobb. Nå under korona er det oppfordret til å unngå samkjøring da vi voksne ikke skal være nærkontakter til andre barn enn våre egne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå