Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med saksøking i forhold til tapt barndom? Hvor lang tid tok alt fra første møte med advokat til du vant/tapte? Måtte du i retten? Hva vant du? Var det vanskelig og finne advokat som ville ta saken? 

Anonymkode: dc12e...5d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i tapt barndom?

Anonymkode: 4e2c8...6cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som har erfaringer med saksøking i forhold til tapt barndom? Hvor lang tid tok alt fra første møte med advokat til du vant/tapte? Måtte du i retten? Hva vant du? Var det vanskelig og finne advokat som ville ta saken? 

Hvem skal saksøkes? Foreldrene da eller?

Anonymkode: 8918d...9b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvem skal saksøkes? Foreldrene da eller?

Anonymkode: 8918d...9b5

Regner TS mener kommunen, ikke foreldrene

Anonymkode: 900d1...f10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jaha.......

Anonymkode: b0f54...0e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 18.59):

Ja kommunen, eller lettere sagt barnevernet for et helt liv med omsorgssvikt som er godt dokumentert fra barnevernets side uten noe form for omsorgsovertakelse. Her har barnevernet selv sagt at de ikke skjønner at jeg ikke ble tatt når man leser det nå, så det er en sterk sak. Men ønsker gjerne generelt og høre om de som har gått til sak for tapt barndom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte det, men droppet det. Følte at å melde inn kommunene når det i hovedsak var mine foreldre som var problemet ble for dumt. Kunne gått til sak mot dem, men der er det ingenting å hente. 
Barnevernet sviktet i min sak, men de som faktisk stod for omsorgssvikten var mine foreldre. 
Og ja, jeg hadde nok hatt nok dokumentasjon fra barnevern/bup/dps/nav som uføretrygdet meg i en alder av 22(og satt uføretidspunkt til 16år) grunnet disse tingene. 

Masse lykke til, hvis du velger å gå til sak :) 

Anonymkode: d8ae9...a62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vurderte det, men droppet det. Følte at å melde inn kommunene når det i hovedsak var mine foreldre som var problemet ble for dumt. Kunne gått til sak mot dem, men der er det ingenting å hente. 
Barnevernet sviktet i min sak, men de som faktisk stod for omsorgssvikten var mine foreldre. 
Og ja, jeg hadde nok hatt nok dokumentasjon fra barnevern/bup/dps/nav som uføretrygdet meg i en alder av 22(og satt uføretidspunkt til 16år) grunnet disse tingene. 

Masse lykke til, hvis du velger å gå til sak :) 

Tusen takk! 
Jeg syntes at så lenge det vises i papirene at det var ekstrem omsorgssvikt men de allikevel unnlater et vedtak for omsorgsovertakelse eller eventuelle tiltak. Så er det barnevernets feil, hadde de derimot ikke visst at hendelsene tok sted, og aldri vært inne i bildet har de jo ikke noe ansvar heller tenker jeg da. De som begikk omsorgssvikten derimot legger jeg ikke skyld på, men det er fordi hun ser det ikke selv. Hun skjønner det ikke selv. Og da var det barnevernets ansvar og gripe inn. Hadde foreldre sett det selv hadde vi ikke hatt bruk for er barnevern. Men alt det som har skjedd i livet mitt har satt meg i en veldig dårlig situasjon, så dette er den eneste mulige redningen for min del. Jeg har ingenting å tape, alt er jo gått i mellom, og gravd opp allerede. Så nå er det bare advokat vurderingen og eventuell sak som gjenstår. Så i vente tiden håper jeg og høre litt historier ❤️ Tusen takk for svar, og lykkeønskninger ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk! 
Jeg syntes at så lenge det vises i papirene at det var ekstrem omsorgssvikt men de allikevel unnlater et vedtak for omsorgsovertakelse eller eventuelle tiltak. Så er det barnevernets feil, hadde de derimot ikke visst at hendelsene tok sted, og aldri vært inne i bildet har de jo ikke noe ansvar heller tenker jeg da. De som begikk omsorgssvikten derimot legger jeg ikke skyld på, men det er fordi hun ser det ikke selv. Hun skjønner det ikke selv. Og da var det barnevernets ansvar og gripe inn. Hadde foreldre sett det selv hadde vi ikke hatt bruk for er barnevern. Men alt det som har skjedd i livet mitt har satt meg i en veldig dårlig situasjon, så dette er den eneste mulige redningen for min del. Jeg har ingenting å tape, alt er jo gått i mellom, og gravd opp allerede. Så nå er det bare advokat vurderingen og eventuell sak som gjenstår. Så i vente tiden håper jeg og høre litt historier ❤️ Tusen takk for svar, og lykkeønskninger ❤️

Absolutt, lurt å gjøre det som føles rett for en selv☺️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanskelig å finne advokat som ville ta saken nei. Har søkt om voldsoffererstatning og for tapt barndom, er på 2 året nå.

Fikk avslag på sistnevnte, klagde. Venter på nytt svar. Slitsomt, men kommer ikke til å gi meg. 

Anonymkode: 6ed59...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...