Gå til innhold

Vanskelig å stole på de på Finn som selger mange av samme ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget nylig en gjenstand på Finn, som jeg har automatisk e-post-varsel på. Tok kontakt med selgeren på meldinger der, og oppdager da raskt at den personen var jeg ganske nylig i kontakt med på grunn av at vedkommende også selger en annen gjenstand av lik art. Jeg ble da skeptisk til denne personen.

Hvordan kan man være sikker på at personene man kjøper ting fra på Finn ikke har stjelt de fra andre først?

De tingene jeg prater om nå, er gjenstander man normalt sett har ute. Personen det gjelder har fått gode skussmål fra tidligere kjøpere, men jeg merker at jeg fikk en dårlig magefølelse på det. Er snakk om gjenstander som koster over 1000 kr pr stk.  Hva tenker dere?

Anonymkode: a7a17...9e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger på ingen måte og ha noe å si. Jeg ser veldig ofte elektronikk og hvitevarer som folk har mange annonser av. Jeg har blitt kjøpt ting av som har blitt fikset og lagt ut igjen av de dyrere.   

Tror ikke du skal bekymre deg, hadde alt det vært stjålet så hadde nok ikke Finn vært første plassen man legger alt heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at det er stjelt? Jeg kjøper ting billig på finn, fikser opp og selger til normal pris - men dette er små ting man har inne da.

Har 20 annonser på samme type ting og aldri opplevd at noen er skeptiske, annet enn eldre som ikke har vipps og er redd for å bli lurt - da sender jeg det så får de betale når de har fått det og sett på det. (Alle har betalt)

Anonymkode: 6296a...ca4

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen grunn til å tro at det er stjelt? Jeg kjøper ting billig på finn, fikser opp og selger til normal pris - men dette er små ting man har inne da.

Har 20 annonser på samme type ting og aldri opplevd at noen er skeptiske, annet enn eldre som ikke har vipps og er redd for å bli lurt - da sender jeg det så får de betale når de har fått det og sett på det. (Alle har betalt)

Anonymkode: 6296a...ca4

Hovedgrunnen er at min søster har fått en slik gjenstand stjålet fra seg  i samme by som dette gjelder, et par ganger.

ts

Anonymkode: a7a17...9e1

AnonymBruker
Skrevet

At gjenstanden ikke er stjålet har du vel ingen garanti for, med mindre selger fortsatt har kvittering (selv sparer jeg aldri på kvitteringer så med mindre det er noe jeg har bestilt på nett slik at jeg kan finne kvitteringen på e-post så har jeg ikke kvittering, uten at det er stjålet av den grunn) 

Har selv solgt flere tilsvarende gjenstander på Finn, men det var fordi det var samlerobjekter som jeg kvittet meg med.

Anonymkode: 7bda3...c6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart man bør være skeptisk, men det kan finnes naturlige forklaringer også.

Her har vi solgt flere sykler i samme størrelse samtidig.

Det skyldes at vi har dobbelt sett fordi vi ikke orker å dra det med frem og tilbake til hytta. Det er 6 timers reisevei.

Og at lillebror og storebror er nesten like høye. Flere av syklene var "dyre" sykler, men kjøpt brukt.

Samme problemstilling har vært rundt sparkesykkel, snorker og annet sportsutstyr. 

En i familien selger alt av brukt barneutstyr for barna sine. Når du har 6 barnebarn nær hverandre i alder, blir det mye det samme i annonsene.

Anonymkode: affd6...9cb

Gjest Pleneier
Skrevet

Det varierer litt på hvilke gjestander som blir solgt. Det et mange sykkeltyver aktive på Finn, så vær skeptisk til folk som selger flere sykler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...