Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter ofte hjemme og tenker konstant på å skade meg på jobb for å komme meg vekk derfra. Følelsen kommer av ulike grunner, men den vokser og jeg er redd for at jeg faktisk skal gjøre noe farlig. Skriver legen sykemelding for sånne ting? For å eventuelt også få hjelp i sykemeldingsperioden? 

Anonymkode: cc8eb...50f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til det? Dårlig sjef? Kollegaer? 

Anonymkode: d2a6b...d9c

Skrevet

Du kan være deprimert, og da kan du få hjelp for det. Prat med legen din om hvordan du har det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen til det? Dårlig sjef? Kollegaer? 

Ja litt shitty sjef og noen påtrengende kollegaer. Men mest stressende arbeid, klarer ikke alltid å holde følge med de andre. Skjer også mye i livet mitt jeg ikke klarer å jobbe med selv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja litt shitty sjef og noen påtrengende kollegaer. Men mest stressende arbeid, klarer ikke alltid å holde følge med de andre. Skjer også mye i livet mitt jeg ikke klarer å jobbe med selv

Fortell legen din om det. Tenk: Hva er planen videre? Sykemelding og en ny jobb? 

Skrevet

Du kan absolutt bli sykemeldt pga. psykisk sykdom. Det legen må vurdere da er om det faktisk foreligger en psykisk sykdom, eller om det f.eks er forhold på jobben som gjør at det blir vanskelig å jobbe. Vær obs på at sistnevnte ikke nødvendigvis gir rett til sykepenger. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/sosiale-problemer-z#generell-anbefaling

AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (2 minutter siden):

Du kan være deprimert, og da kan du få hjelp for det. Prat med legen din om hvordan du har det.

Jeg mistet noen nære for noen år siden, føler jeg aldri fikk jobbet ordentlig med det. Det blusser opp mer og mer i det siste. Jeg har mye gjeld, sover dårlig og masse annet småtteri jeg ikke takler så bra. Så kan vel stemme det ja

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen og be om hjelp til å få orden på problemene dine. Du kan få sykemelding for dette. I alle fall for en periode hvor du kan prøve å få hodet over vannet. I den perioden er det viktig at du faktisk tar tak i de problemene du har. Be gjerne om oppfølgingssamtaler med lege slik at du har en støtte underveis, og noen som sjekker at ting går fremover. 

Anonymkode: ff47e...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 8.19):

Jeg gråter ofte hjemme og tenker konstant på å skade meg på jobb for å komme meg vekk derfra. Følelsen kommer av ulike grunner, men den vokser og jeg er redd for at jeg faktisk skal gjøre noe farlig. Skriver legen sykemelding for sånne ting? For å eventuelt også få hjelp i sykemeldingsperioden? 

Jeg vet at leger skriver sykemeldinger for psykiske plager som blant annet depresjon.  Jeg synes du burde snakke med legen din slik at du får hjelpen du trenger.

Men vær så snill å ring Mental Helse sin hjelpetelefon 116 123, hvis du er redd for at du skal gjøre noe mot deg selv. Sender deg masse klemmer 

• Liker 1
Skrevet

Ikke nevn utfordringene på arbeidsplassen dersom du trenger sykemelding! Da setter du i gang ei mølle uten like! Da må du ha møter og dritt med arbeidsgiver etc. Dessuten gir ikke samarbeidsproblemer rett til sykepenger. 

Heng det på depresjonen og sorgen! 

Ønsker deg alt godt :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Så er det lurt å ikke nevne jobben i det hele tatt? Utenom sykemelding selvfølgelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...