Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe ny mobil, skal bare laste ned kanskje 5 apper og ta noen få bilder. Klarer de fleste mobiler det eller hvor mange GB bør jeg minst ha?

Ønsket en rimelig telefon når jeg ikke har behov for all verden. 

Anonymkode: 08da9...f06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

16 GB vil være mer enn nok til så lite, med mindre noen av appene krever usedvanlig mye data. Praktisk talt alle som er i salg er gode nok.

Anonymkode: 700b5...e8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

16 GB vil være mer enn nok til så lite, med mindre noen av appene krever usedvanlig mye data. Praktisk talt alle som er i salg er gode nok.

Hmm okey, tusen takk. Den jeg har nå har kun 8 GB og der har jeg ikke plass til mer enn 4 apper, men kanskje det er fordi den er gammel. 

Anonymkode: 08da9...f06

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi at Android bruker ganske mye plass, så det blir veldig lite ledig til andre ting når man bare har 8 GB. Hvis du vil være helt sikkert kan du velge 32GB, det koster omtrent det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På min nyere android-telefon står det at "system" forbruker hele 20,8 GB. Jeg bruker en del relativt vanlige apper ifbm. jobb, som Teams, Outlook osv, men utover det bruker jeg omtrent ikke telefonen.

Basert på det vil jeg anbefale et minimum på 32gb for et rimelig nøkternt telefonbruk, når det kommer til nyere telefoner. Dette som en er inne på over, android (av nyere dato, dette er android 12), bruker i seg selv en del plass, samt det er kjedelig å bli begrenset av plassen når prisen uansett er ca. lik.

De fleste nyere telefoner har vel 64gb og oppover internminne, men du burde uansett vurdere å se etter en som kan utvide lagringsplassen med SD-kort, det er en veldig billig og enkel måte å utvide på om du skulle gå tom for plass i løpet av telefonens levetid.

Anonymkode: bef8e...9cc

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

På min nyere android-telefon står det at "system" forbruker hele 20,8 GB.

Når produsentene først har mye plass så forhåndsinstallerer de alskens apper som de får betalt for å ha med og andre ting. Disse inngår i "system" siden ikke de kan fjernes, og for markedsføringen har det ikke noe å si siden alle ser på totalplassen og ikke den ledige. Selve Android tar ca 500 MB, og så er det ca 1 GB med apper fra Google i en standardinstallasjon. Er man teknisk orientert og kan installere LineageOS, som er en fri versjon av Android, så kan man få masse ledig plass på selv gamle telefoner.

AnonymBruker
Skrevet

Må korrigere meg litt, jeg ser at det går bort 5,6GB til system på en Samsung S3 som jeg har LineagesOS 17.1 (Android 10) på. Størrelsene jeg så på var nok de komprimerte filene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...