AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har vært samboer i snart 3 år. Vi fikk melding nå om vi vil komme til svigers en uke i sommerferien, tredje året på rad. De er virkelig verdens hyggeligste mennesker men jeg merker at jeg kvier meg. Eks. 1.Vi har liggi i samme utvasket sengetøy siste året vi har vært der. Jeg har tilogmed tatt det av, hvor hun har tatt det på igjen. Jeg fikk litt maskara på putetrekket. Derfor jeg vet det ikke er vasket. 2. Dusjen er helt gul i bunnen. 3. Kjøleskapsdøren er full av gammel kakepynt, sure dressinger osv. Ekkelt 4. Hagen er gjennomgrodd. Det er generelt rotete og skittent inne i huset. 5. De kjøpte en tv i fjor sommer. Pappen fra denne stod fortsatt i gangen i juleferien... Det var en stor tv. Begge er i full jobb og har egentlig grei helse. Tror de har litt venner også. Jeg kan jo se at hun har støvsugd litt før vi kommer, men 30 min skippertak kompenserer ikke for dette. Jeg orker ikke en uke i sånt gris. Anonymkode: bca16...1ea 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Er det uhygienisk å ha papp stående i gangen eller ikke gjøre hagearbeid? Anonymkode: 5a6f5...3f6 28
Raven.Writingdesk Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Vask sengetøyet selv? Spør om dere kan få luke litt i hagen og gjøre litt hagearbeid ? (Verdens beste aktivitet btw) Jeg er heller ikke så glad i rot og skjønner godt at du synes dette er ubehagelig, men kanskje kan dere være en positiv påvirkningskraft til å hjelpe dem med å ta et i lite tak? Tror de som lever sånn slutter å se sitt eget rot.. 11
Tanuki Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Da tar du med eget sengetøy eller sovepose da. Rote hage og en pappeske i gangen er ikke farlig. Ok, uorganisert kjøleskap er ikke optimalt, men kam fort skje i hverdagen. Kan du ikke bare spørre om du kan kaste det som er forspilt? Så lenge dem er hygeniske når dem lager mat så burde du tåle noen dager med dem. 17
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Det er ekkelt ja😵 Anonymkode: 60891...1d1 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Jeg vil anta at dette går på deres kapasitet. At de ikke orker å stelle med husarbeidet, når de er i full jobb. Spør dem rett ut, når dere er med dem, og hva som er grunnen. Kanskje de er deprimert? Har de vurdert å jobbe litt redusert for å få hodet over vann? Har de i det hele tatt hodet over vann? Ser de selv det som ikke blir gjort? Spør din bedre halvdel om det finnes hotell i nærheten, også tar du inn der i stedet. Anonymkode: 1ff51...68d 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det uhygienisk å ha papp stående i gangen eller ikke gjøre hagearbeid? Anonymkode: 5a6f5...3f6 Tja, jeg syns også det. Den pappen har mest sannsynlig stått ute, vært i skitne lastebiler o.l. Man skal også hive ut papp ASAP fordi det er slik sølvkre og skjegkre forflytter seg og kommer seg inn i huset ditt. Anonymkode: a8a22...97a 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det uhygienisk å ha papp stående i gangen eller ikke gjøre hagearbeid? Anonymkode: 5a6f5...3f6 Du ser ikke at folk som er sløve til å rydde generelt ikke gjør veldig mye renhold? Og du har ikke fått med deg at det er gjennom pappemballasje mange har fått skjeggkre i hus? Anonymkode: fc81b...750 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært samboer i snart 3 år. Vi fikk melding nå om vi vil komme til svigers en uke i sommerferien, tredje året på rad. De er virkelig verdens hyggeligste mennesker men jeg merker at jeg kvier meg. Eks. 1.Vi har liggi i samme utvasket sengetøy siste året vi har vært der. Jeg har tilogmed tatt det av, hvor hun har tatt det på igjen. Jeg fikk litt maskara på putetrekket. Derfor jeg vet det ikke er vasket. 2. Dusjen er helt gul i bunnen. 3. Kjøleskapsdøren er full av gammel kakepynt, sure dressinger osv. Ekkelt 4. Hagen er gjennomgrodd. Det er generelt rotete og skittent inne i huset. 5. De kjøpte en tv i fjor sommer. Pappen fra denne stod fortsatt i gangen i juleferien... Det var en stor tv. Begge er i full jobb og har egentlig grei helse. Tror de har litt venner også. Jeg kan jo se at hun har støvsugd litt før vi kommer, men 30 min skippertak kompenserer ikke for dette. Jeg orker ikke en uke i sånt gris. Anonymkode: bca16...1ea Altså papp i ganga OG gjennomgrodd hage er ikke noe man kan kalle uhygienisk. Du høres jo syk ut når du tenker at en hage med langt gress er noe feil med. Finnes noen som har overgrodde hager, er jo fint det, som mer vill natur. Det andre skjønner jeg at er ekkelt da. DET er uhygienisk Anonymkode: 08a76...294 14
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du ser ikke at folk som er sløve til å rydde generelt ikke gjør veldig mye renhold? Og du har ikke fått med deg at det er gjennom pappemballasje mange har fått skjeggkre i hus? Anonymkode: fc81b...750 Tja, jeg kan godt finne på å la en pappeske stå noen uker før jeg rydder den bort, men vasker/støvsuger ukentlig for det. Og til dere som oppfordrer til å ta det opp med dem. Med mindre det er helsefarlig tror jeg ikke at jeg hadde gjort det, altså. Folk prioroterer forskjellige ting og har forskjellig terskel for rot. Vet ikke hvor mange netter dere overnatter der i året, men det er ikke farlig på noen måte å sove i sengetøy som dere har sovet i 2-3 uker til sammen. Anonymkode: a3cee...bf4 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Dette kjenner jeg godt til. Da vi var på lenger besøk i fjor sommer startet jeg oppholdet med å vaske og rydde. Jeg sa jeg så de trengte litt hjelp med å vaske og begynte. Da fikk de det travelt. Det har blitt noe bedre etter dette, men fortsatt er det langt unna hvordan jeg er vant med. Jeg vasker som regel over vask, dusj, do etc. når jeg er på besøk. Anonymkode: b651b...057 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 Vi har samme utfordring. Så vi kjøpte oss campingvogn for 3 år siden. Tar den med til svigers og sover i oppkjørselen. Vi har 3 unger og en hund også, så greit å kunne ha alt i vogna 🙂 Anonymkode: 25847...0f9 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 Vi har samme situasjon her, men vi vasker diskret overetasjen når vi kommer. Mannen min tar frem støvsugeren og gjør rent, så jeg ikke virker som en ufordragelig svigerdatter. Han går også og tømmer kattedoen som ofte er helt grusom, så det ikke lukter så ille. Når vi har gjort det fokuserer vi på all kos, kjærlighet og hvor fint barna har det der. Anonymkode: 4dd4a...36b 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 Du kan kanskje tilby deg å hjelpe de litt i stedet for å klage så fælt. Anonymkode: 7c267...eb8 4
Raven.Writingdesk Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vil anta at dette går på deres kapasitet. At de ikke orker å stelle med husarbeidet, når de er i full jobb. Spør dem rett ut, når dere er med dem, og hva som er grunnen. Kanskje de er deprimert? Har de vurdert å jobbe litt redusert for å få hodet over vann? Har de i det hele tatt hodet over vann? Ser de selv det som ikke blir gjort? Spør din bedre halvdel om det finnes hotell i nærheten, også tar du inn der i stedet. Anonymkode: 1ff51...68d Å herrefred nei, ikke gjør dette! I så fall må du belage deg på å få årets pris som mest upopulære svigerdatter. Dette er utrolig nedlatende tilnærming! og la oss si at de er deprimerte så får de det neppe bedre av å bli møtt på denne måten! Skal noen først ta opp mistanke om depresjon skal det være noen som har såpass mye tillit og nærhet til disse menneskene at de føler de blir møtt med bekymring fremfor kritikk. Folk er forskjellige, rot betyr ikke automatisk depresjon! 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært samboer i snart 3 år. Vi fikk melding nå om vi vil komme til svigers en uke i sommerferien, tredje året på rad. De er virkelig verdens hyggeligste mennesker men jeg merker at jeg kvier meg. Eks. 1.Vi har liggi i samme utvasket sengetøy siste året vi har vært der. Jeg har tilogmed tatt det av, hvor hun har tatt det på igjen. Jeg fikk litt maskara på putetrekket. Derfor jeg vet det ikke er vasket. 2. Dusjen er helt gul i bunnen. 3. Kjøleskapsdøren er full av gammel kakepynt, sure dressinger osv. Ekkelt 4. Hagen er gjennomgrodd. Det er generelt rotete og skittent inne i huset. 5. De kjøpte en tv i fjor sommer. Pappen fra denne stod fortsatt i gangen i juleferien... Det var en stor tv. Begge er i full jobb og har egentlig grei helse. Tror de har litt venner også. Jeg kan jo se at hun har støvsugd litt før vi kommer, men 30 min skippertak kompenserer ikke for dette. Jeg orker ikke en uke i sånt gris. Anonymkode: bca16...1ea Æsj. Forstår deg godt. Men hadde ikke tatt det opp. Det får sønnen gjøre. Men jeg hadde tatt med eget sengetøy og hørt om du kan vaske det som ligger på. Vri det til at du syns det er så hyggelig å komme og at du er vant til å bidra og gjerne vil stelle på sengen. Evt bare snikbytt og bytt tilbake. 🙄 Anonymkode: c19b3...cca 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har samme situasjon her, men vi vasker diskret overetasjen når vi kommer. Mannen min tar frem støvsugeren og gjør rent, så jeg ikke virker som en ufordragelig svigerdatter. Han går også og tømmer kattedoen som ofte er helt grusom, så det ikke lukter så ille. Når vi har gjort det fokuserer vi på all kos, kjærlighet og hvor fint barna har det der. Anonymkode: 4dd4a...36b Må bare legge til at alle åpenbare ting, som å spørre etter vaskekluter, nytt sengetøy eller grønnsåpe er det mannen min som gjør. Det er for at det ikke skal virke som at det er JEG som er en problematisk svigerdatter, så vi sørger for å stå sammen i det som et team. Jeg påpeker gjerne for han hva som må fikses (for han ser det ikke helt selv 😂), men han får øynene opp for det da. Anonymkode: 4dd4a...36b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 Punkt 3, 4 og 5 har ingenting med hygiene å gjøre. Ang sengetøy så svigers her lar det stå etter en to hyttebesøk fra oss også og er egentlig overhygieniske ellers så tror ikke det er noe farlig. Mat i kjøleskapet går greit så lenge de ikke spiser det. Rydding så vet ikke jeg. Folk har forskjellige grenser Anonymkode: 7cb1d...586 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du ser ikke at folk som er sløve til å rydde generelt ikke gjør veldig mye renhold? Og du har ikke fått med deg at det er gjennom pappemballasje mange har fått skjeggkre i hus? Anonymkode: fc81b...750 Hagearbeid og rydding er to forskjellige ting. TS nevnte ett eksempel på pappemballasje som sto lenge i gangen, ingenting om at det var et gjennomgående problem. Siden hun leter etter problemer med lupe vil jeg anta at hun ville nevnt det hvis huset var fullt av papp Anonymkode: 5a6f5...3f6 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 Har det likt her, bare at det er mine egne foreldre, og bror som bor i kjelleren. De er friske og i jobb, og mener heller det er jeg som er bakteriefreak. Har bare innsett at det er umulig å prate de til fornuft, og vi er sjelden på besøk der. Den kampen har jeg gitt opp for lengst. Det jeg går å tenker mest på er at dette kommer bare til å bli verre og verre med årene. De er stae som esler. Og da er det vi som må rydde opp. Anonymkode: 43ddd...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå