Gjest sissel Skrevet 8. september 2005 #1 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har gått 6-7 km nå i noen dager, trent mage muskler og lagt om kostholdet, i går gikk jeg ca 14 km. Det rare er at vekta beveger seg ikke, har faktisk gått opp 400 gr. fra i går til i dag.... Det er nesten så jeg gir opp dette, trodde vekta skulle nedover--- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2005 #2 Del Skrevet 8. september 2005 Kanskje det er på tide å begynne å regne kalorier? For å gå ned i vekt, trenger du å få i deg færre kalorier enn du forbruker. Selv om du har lagt om kostholdet, kan det tenkes at du får i deg mer enn behovet, og at det er derfor du ikke går ned i vekt. 400 gram forskjell fra i går til i dag er ikke noe å bry seg med, det har sannsynligvis med vannmengden i kroppen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 8. september 2005 #3 Del Skrevet 8. september 2005 Muskler veier mere enn fett. Du kan jo prøve å måle mage, rumpe og lår i stedet for å veie deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #4 Del Skrevet 8. september 2005 Men det rare er at jeg har ikke spist mer en vanlig, pluss at jeg har bevegd meg veldig mye de siste dagene. Skal nå prøve en uke til med dette opplegget og går det ikke for jeg bare gå tilbake til mitt tidligere opplegg, der jeg hverken gikk opp eller ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2005 #5 Del Skrevet 8. september 2005 Du har bare holdt på i noen dager? Da er det ikke rart det ikke skjer så mye. Du må nok holde ut over en periode (noen uker) før du ser noen skikkelig forskjell, avhengig av hvor mye du har å miste. Hvis kroppen er nærmere normalvektig, er det vanskeligere å gå ned i vekt enn for en person som er mer overvektig. Muskler veier mer enn fett, men det er vanskelig å legge på seg noe særlig muskelmasse uten at man går spesielt inn for det. I begynnelsen når man trener, går man gjerne litt opp i vekt, men det er gjerne resultatet av at man spiser mer karbohydrater, som funker som en svamp og trekker væske inn i musklene. Dette vil jevne seg ut over tid. Så mitt råd: følg med på hva du spiser (noter gjerne hva du spiser i løpet av en uke, så får du en ide om hva som er bra og hva som kan endres), og fortsett med å bevege deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2005 #6 Del Skrevet 8. september 2005 Noen dager er for kort tid til å se etter resultater. Og 400 gram?? Det er lite det.. Et stort glass vann gir samme vektøkingen. Finn heller frem målebåndet, da finner du konkrete resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå