Jordbærpike99 Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 Nå er jeg ferdig med min fruktbare periode. Er bare i 2 prøveperiode men håper så sykt at det klaffer. har hatt samleie 5 av 7 fruktbare dager og håper det er nok for at det skal gå for oss denne gangen❤️ noen flere som går gjennom dette eller ønsker å snakke, eller flere som har erfaringer med hvor mange dager de måtte ha samleie på før det klaffet? Alle er velkommen til å komme med sine tanker her 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Hadde samleie en gang 4 dager før el og det klaffet. Uten at det var meningen at jeg skulle bli gravid 😅 Er nå i uke 22 med termin i oktober. Så du burde ha gode odds 😎 Anonymkode: e4556...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selma89 Skrevet 6. juni 2021 #3 Del Skrevet 6. juni 2021 Hadde sex to ganger (dagen før og dagen med positiv EL-test) og det var nok til at det klaffet Jeg har lest om at menn kan ha godt av å spare litt på kruttet (spesielt hvis de har lavere sæd kvalitet), så ofte er kvalitet bedre en kvantitet Tester du når du har eggløsning? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærpike99 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 6. juni 2021 Så gøy å lese deres erfaringer! jeg har ikke testet for EL nei. Har lest så mye om at man skal helst ta det med ro og følge kroppen sin og stresse minst mulig, så i og med at dette bare er vår 2 prøveperiode tenkte jeg at eggløsningstest ikke er nødvendig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. juni 2021 #5 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg har blitt gravid mange ganger (8 til sammen) og som prøver har jeg ofte vært opphengt i å ha sex på så mange dager rundt EL som mulig. De fem mest fertile dagene er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Vi forsøkte noen sykluser med full pott på disse, men ble ikke gravid. Ikke på 4 av 5 dager heller. Men på 3 av 5 dager derimot har jeg hatt stor suksess, og blitt gravid flere ganger! Seneste nå i mai. Og mitt yngste barn er unnfanget på kun sex 2 av de 5 dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærpike99 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 6. juni 2021 Så interessant! Godt Man får høre litt erfaringer av andre, trodde at jo mer sex man har i fruktbare dager jo bedre 😌 Men da er det jo ikke helt nødvendig å stresse☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. juni 2021 #7 Del Skrevet 6. juni 2021 Jordbærpike99 skrev (19 minutter siden): Så interessant! Godt Man får høre litt erfaringer av andre, trodde at jo mer sex man har i fruktbare dager jo bedre 😌 Men da er det jo ikke helt nødvendig å stresse☺️ Føles nok bra å ha fått lagt inn aksjer på så mange dager som mulig, da føles det som at man har gjort det man kan. Og det ønsker man jo. Samtidig så er det slik for mange at sædcellene har godt av å "hvile" litt, at de får opparbeidet seg god futt. Har mannen litt nedsatt sædkvalitet eller mengde så kan det være ekstra nyttig å vente en dag imellom med sex. Men nei, trenger absolutt ikke å stresse. Tenk at det bare er èn sædcelle som skal til for å bli gravid og i èn utløsning kommer det mange mange millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærpike99 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 6. juni 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Føles nok bra å ha fått lagt inn aksjer på så mange dager som mulig, da føles det som at man har gjort det man kan. Og det ønsker man jo. Samtidig så er det slik for mange at sædcellene har godt av å "hvile" litt, at de får opparbeidet seg god futt. Har mannen litt nedsatt sædkvalitet eller mengde så kan det være ekstra nyttig å vente en dag imellom med sex. Men nei, trenger absolutt ikke å stresse. Tenk at det bare er èn sædcelle som skal til for å bli gravid og i èn utløsning kommer det mange mange millioner. Ja det føles godt ut å ha gjort «sitt beste». Vi håper jo veldig. I og med at vi er veldig unge ble det på en måte en skuffelse å finne ut av at denne prosessen kan bli vanskeligere enn først antatt. Denne måneden prøver jeg derfor å ikke tenke så mye på det og ha for høye forhåpninger og heller tenke litt «kritisk» fram til det skjer noe annet da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 6. juni 2021 #9 Del Skrevet 6. juni 2021 det er ikke alltid mengden gjør det best noen menn har lavere kvalitet ved utløsning ofte og utløser både bedre sperm og større mengde sperm dersom de sparer seg 3-4 dager mlm hver utløsning. Et klassisk bevis her tidligere var en spermtest ei hadde fått tatt av mannen sin hvor ene spermtest viser bra spermkvalitet mens nr 2 viser veldig dårlig. Nr 2 var tatt dagen etter en utløsning. Men hos mange er nok spermen god nok uansett så jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærpike99 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 6. juni 2021 Laura80 skrev (14 minutter siden): det er ikke alltid mengden gjør det best noen menn har lavere kvalitet ved utløsning ofte og utløser både bedre sperm og større mengde sperm dersom de sparer seg 3-4 dager mlm hver utløsning. Et klassisk bevis her tidligere var en spermtest ei hadde fått tatt av mannen sin hvor ene spermtest viser bra spermkvalitet mens nr 2 viser veldig dårlig. Nr 2 var tatt dagen etter en utløsning. Men hos mange er nok spermen god nok uansett så jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere 🥰 Takk for det! 🥰🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå