AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Hvordan gjør dere det? Hvilken pumpe funker bra for dere? Hvilke justeringer måtte dere evt. gjøre? Fullammer baby på 3mnd. Prøvde en liten pumpesession i kveld, brukte over en time på å få ut 50ml (til sammen fra begge bryst)... Er det så elendig som jeg tror det er? 😝 Hvis det er vanlig så er det jo helt vilt tidkrevende! Er jo ikke et reelt alternativ å pumpe i lunsjen når jeg begynner på jobb igjen hvis det skal være så dårlig effekt. Er det noen bryst som bare ikke funker med pumping? Anonymkode: e9bef...004
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Jeg fullpumpet ene min. Det er ikke alle som får til pumping. Det betyr ikke at du har lite melk av den grunn. Jeg hadde en dobbeltpumpe fra Medela. Pumpet i 10-15 minutt hver 2 time i starten for så å øke tiden mellom hver gang. Pumpet nok en 7 -10 dl i døgnet. På morgenen pumpet jeg 150 ml fra hver bryst. Når jeg sluttet å pumpe ved 10 måneder hadde jeg lite melk, pumpet da 1-2 ganger i døgnet og fikk ut ca 50 ml hver gang. Anonymkode: e0b59...5cc
Gjest 96erjente Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Har hatt pumpe fra Avent og Medela, og har best erfaring med sistnevnte. Den het vel noe «swing maxi flex» eller noe i den duren. Fikk «bare» ut 50-80ml etter en halvtimes tid med pumping (begge bryst), etter den halvtimen kom det liksom ikke noe mer ut. Vet riktignok at jeg har mer, for babyen er 2,5 måned og legger fint på seg og er blid og fornøyd. Vet óg at babyer får ut mer melk enn en pumpe får til. Jeg har rett og slett ikke slike pumpepupper. Får ut minst like mye bare ved å håndmelke, så skulle vi trenge pass en gang så håndmelker jeg bare, ellers får han få nan den sjeldne gangen. Å fylle fryseren med morsmelk som jeg ser mange gjør hadde for meg vært klin umulig😅
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan gjør dere det? Hvilken pumpe funker bra for dere? Hvilke justeringer måtte dere evt. gjøre? Fullammer baby på 3mnd. Prøvde en liten pumpesession i kveld, brukte over en time på å få ut 50ml (til sammen fra begge bryst)... Er det så elendig som jeg tror det er? 😝 Hvis det er vanlig så er det jo helt vilt tidkrevende! Er jo ikke et reelt alternativ å pumpe i lunsjen når jeg begynner på jobb igjen hvis det skal være så dårlig effekt. Er det noen bryst som bare ikke funker med pumping? Anonymkode: e9bef...004 Men når ammet du sist? Det er ganske avgjørende. Når du pumper i lunsjen er det jo ganske sprengt ofte. jeg brukte lang tid når brystene var nyammet, fikk aldri ut mer enn 30-50 ml da. ved spreng gikk det fort 100 ml, dog tar jo pumping tid... Anonymkode: c9329...990
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan gjør dere det? Hvilken pumpe funker bra for dere? Hvilke justeringer måtte dere evt. gjøre? Fullammer baby på 3mnd. Prøvde en liten pumpesession i kveld, brukte over en time på å få ut 50ml (til sammen fra begge bryst)... Er det så elendig som jeg tror det er? 😝 Hvis det er vanlig så er det jo helt vilt tidkrevende! Er jo ikke et reelt alternativ å pumpe i lunsjen når jeg begynner på jobb igjen hvis det skal være så dårlig effekt. Er det noen bryst som bare ikke funker med pumping? Anonymkode: e9bef...004 Jeg begynte med pumping da baby var rundt 2-3 uker. Begynte først med håndpumpe også en elektrisk pumpe (Medela swing). Jeg måtte prøve noen forskjellige trakter for å finne den som passet meg best. Jeg pleide å få ut mellom 80-120 ml på den ene puppen og 30-60 ml på den andre. Litt varierende hvor lang tid det tok, men rundt 15-30 min. Pleide å kose med baby eller se på bilder av baby mens jeg pumpet. Det er viktig å slappe av! Jeg pumpet for at pappaen kunne gi melk mens jeg var borte. Vi fryste ikke ned masse, i stedet pumpet jeg jevnlig så vi hadde alltid ca 3 flasker stående i kjøleskapet som var klare til bruk (måtte bare varmes opp litt i vannbad). Jeg begynte å jobbe ved 7 mnd, så da var det jo ikke så stort behov for morsmelk, men vi sørget for at det ihvertfall var minst en flaske tilgjengelig i kjøleskapet den første måneden. Jeg brukte Ammehjelpen som bibel, anbefaler å lese her https://ammehjelpen.no/pumping/ Anonymkode: b207a...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå