Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høyt utdannede som har (hatt) problemer med å få jobb, hvilken fagbakgrunn har dere?

Anonymkode: 65e58...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lege uten turnus

Anonymkode: 04239...f56

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har mastergrad i middelalder-litteratur. Har desverre problemer med å få jobb. Har derfor begynt på en ny utdannelse som flyvertinne.

Anonymkode: 25de8...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det telles som høyt utdannet akkurat, men har tatt bachelor i pedagogikk, og har bare funnet to jobber som jeg kvalifiseres til.. Den ene søkte jeg på, og ble ikke innkalt, den andre ønsker jeg virkelig ikke.

Anonymkode: 40cb7...e86

AnonymBruker
Skrevet

Har mastergrad i bibelstudier. Ikke fått noe napp enda. 
Skylder på Høyre regjeringen 

Anonymkode: e337f...1b9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du regner som høyt, men samboeren min som er utdannet politi med gode karakterer har søkt iallefall 400-500 jobber uten å få så mye som et svar på en eneste. Helt meningsløst å bli politi.

Anonymkode: 17baa...927

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litteraturviter. Jobber i forlag, før det åtte åri bibliotek. Fikk jobb med det samme. :)

Anonymkode: e0f4f...f9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har mastergrad i middelalder-litteratur. Har desverre problemer med å få jobb. Har derfor begynt på en ny utdannelse som flyvertinne.

Som litteraturviter har du da forlag og bibliotek? Jeg gikk den veien :)

Anonymkode: e0f4f...f9c

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet

Jeg tipper sosialantropologi er et fagfelt det er vanskelig å få jobb med. Du lærer ingen ting markedet etterspør noe særlig. Fag som middelalder litteratur, kan en i alle fall bygge på, ta PPU og begynne som lærer. Det er mangel på prester i Norge, så en kan vel bygge på denne og bli prest. En trenger også saksbehandlere i kirken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vet ikke om det telles som høyt utdannet akkurat, men har tatt bachelor i pedagogikk, og har bare funnet to jobber som jeg kvalifiseres til.. Den ene søkte jeg på, og ble ikke innkalt, den andre ønsker jeg virkelig ikke.

Det er jo mange steder du kan jobbe med en bachelor i pedagogikk, så at du bare har funnet to jobber som du kvalifiserer til syns jeg er rart. Bor du på et veldig lite sted og ønsker ikke å flytte? 

Anonymkode: e4cb6...331

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo mange steder du kan jobbe med en bachelor i pedagogikk, så at du bare har funnet to jobber som du kvalifiserer til syns jeg er rart. Bor du på et veldig lite sted og ønsker ikke å flytte? 

Anonymkode: e4cb6...331

Stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Master i Markedsføring. Man må kunne mer enn teori, praksis er mer verdt.

Tok ny utdannelse.

Anonymkode: e6326...c3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i bibliotek og informasjonsvitenskap. Jeg tar master nå, men søkte masse over hele Norge før det og fikk ikke napp. Tror egentlig at det har litt med meg å gjøre og litt hva jeg ønsker å jobbe med og hvor jeg ønsker å jobbe. 

Anonymkode: e3f07...108

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Master i Markedsføring. Man må kunne mer enn teori, praksis er mer verdt.

Tok ny utdannelse.

Anonymkode: e6326...c3f

De flest eg kjenner med enten BA eller MA for jobb veldig lett, i med at kompetansen kan brukes på tvers av bransjer. Hvor bor du? 

Anonymkode: 385f4...edc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Master i biologi. Vanskelig å få relevant jobb (ville IKKE bli lærer...)

Har tatt ny utdanning. 

Anonymkode: feeb2...b2f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Master i engelsk språk, langtidsledig. Ikke klart å komme inn på PPU, så ser ikke ut som at jeg blir lektor heller.

Anonymkode: 9a7c2...3ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sivilingeniør. Lite relevant jobberfaring, brukte for lang tid, C-snitt, lite spennende fagkrets, lite selgende vesen, dårlig nettverk, take your pick🤷‍♀️

Anonymkode: 16016...398

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Master i engelsk språk, langtidsledig. Ikke klart å komme inn på PPU, så ser ikke ut som at jeg blir lektor heller.

Anonymkode: 9a7c2...3ae

Kjenner en som oversetter fra engelsk til norsk i eget foretak, kanskje det er noe for deg?

Anonymkode: 65e58...69c

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Må nesten bare le, HAHAHAHAHAH 🤣

Hvordan finner du dette fagfeltet interessant??

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sivilingeniør. Lite relevant jobberfaring, brukte for lang tid, C-snitt, lite spennende fagkrets, lite selgende vesen, dårlig nettverk, take your pick🤷‍♀️

Anonymkode: 16016...398

Det er imponerende og i det hele tatt være sivilingeniør. Ble du utdannet på NTNU?

Har du søkt alle type jobber du kan kvalifiseres til?

Anonymkode: 2230f...afa

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...