Gå til innhold

Forskjell på 7up og sprite

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 8fc8c...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprite er laget av coca cola og 7up er laget av pepsi

• Liker 2
Skrevet

7up er rund og god i smaken. Sprite har mer syrlig smak, og jeg syns den generelt smaker mindre.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ringenes (Pepsi) og Coca Cola 

Endret av bundaberg
  • Liker 1
Skrevet

Sprite er mer sur. Husker forøvrig at vi som barn kalte 7up for Sjup 😆

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sprite er med limesmak og 7up med sitron. Så sprite er surere. 

Anonymkode: 29ca7...360

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sprite er desidert best!

Anonymkode: 313c9...ae5

• Liker 4
Skrevet

7up er jo barndomsminner deluxe så syns 7up smaker bedre😁

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sprite er med limesmak og 7up med sitron. Så sprite er surere. 

Det tror jeg ikke stemmer, for jeg kjøpte tilfeldigvis både sprite og 7up igår (noe jeg veldig sjeldent gjør), og jeg gikk for å sjekke akkurat... Begge står det lemon/lime"-flavour på! Så det så :P 

Personlig liker jeg sprite bedre, for det er mer kullsyre i (tror jeg)... Ikke store forskjellen, egentlig... Hvor har det blitt av "Fanta Lemon" forresten :sprettoy:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Beeblebrox skrev (42 minutter siden):

Det tror jeg ikke stemmer, for jeg kjøpte tilfeldigvis både sprite og 7up igår (noe jeg veldig sjeldent gjør), og jeg gikk for å sjekke akkurat... Begge står det lemon/lime"-flavour på! Så det så :P 

Personlig liker jeg sprite bedre, for det er mer kullsyre i (tror jeg)... Ikke store forskjellen, egentlig... Hvor har det blitt av "Fanta Lemon" forresten :sprettoy:

Ååå, såjji. Har ikke drukket noen av delene på årevis, men mener bestemt at det sto lemon på 7up og lime på sprite før. :klo: Kanskje det er mer lime i spriten enn i 7upen, for sprite er mye surere. Jeg drikker stort sett bare cola når jeg skal ha brus. Fanta lemon var god, er den borte? 

Anonymkode: 29ca7...360

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke vær "såjji". Jeg prøvde bare å meddele hva som stod på flaska!😅 Kan godt hende, men det gjør det ikke nå lengre, i alle fall. Mulig de smaker forskjellig, men for meg smaker de veldig likt, bortsett fra kullsyren. 

Det var det jeg også lurte på, for i butikken jeg var på fantes det verken Fanta lemon, eller ScwÆppes lime lemon :vetikke: Og sånn endte jeg altså opp med både "sjuup" og Sprite :fnise:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sprite uses sodium citrate in its formula, while 7UP uses potassium citrate. 

Anonymkode: 9f763...e47

• Liker 4
Skrevet
Beeblebrox skrev (15 timer siden):

Den finnes fortsatt i 1,5 liters flasker, men den ser ut og smaker som sølevann.

Kom i vår i 0,5 flasker og 0,33 bokser i light-variant. Smaker utvannet, fæl ettersmak.

0,33-boksene med sukker fra i fjor sommer, som forsvant like brått som de kom, har jeg ikke sett. Savner dem voldsomt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg av og til fikk 7up som liten hvis jeg var syk og ellers ikke fikk i meg særlig væske eller mat (sent 70-tall/begynnelsen av 80-tallet) Ble skikkelig skuffet da jeg smakte det for noen år siden, husket smaken som mer frisk sitron og på langt nær så søt. Har man begynt å tilsette mer sukker enn før?

Anonymkode: d4d59...c19

• Liker 2
Skrevet

Av Sprite eller 7Up foretrekker jeg sistnevnte ^^, Drakk den sukkerfrie versjonen i går fra en glassflaske og det var :sikle: det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ærlig talt ikke forskjell på dem. Sprite, 7Up, same shit. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7up er mye bedre , mer lime smak kanskje 

Anonymkode: 355ce...857

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns de smaker ganske likt, men syns Sprite et hakket bedre. 

Anonymkode: 81a83...dab

AnonymBruker
Skrevet

Vel 7up kan drikkes av barn som er 7 år og eldre

mens Sprite kan drikkes av alle uansett alder. 

Anonymkode: 71594...334

Skrevet
Peanut skrev (På 7.6.2021 den 9.51):

Av Sprite eller 7Up foretrekker jeg sistnevnte ^^, Drakk den sukkerfrie versjonen i går fra en glassflaske og det var :sikle: det.

Enig, 7Up Free er den eneste sitronbrusen jeg liker noe særlig. Dessverre vanskelig å få tak i på bensinstasjoner om jeg er tørst, de aller fleste har bare Sprite Zero :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...