AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 La oss si at du har kjøpt en eiendom som har stor opparbeidet tomt. Hekk, stor plen, flere bed med stauder og blomster, klatreroser, bærbusker... ja hele rekken. Første året går du løs på hagearbeidet med stor entusiasme, men finner ut at du ikke er en person som trives med en slik hage. Hva gjør du? Gir du blaffen i hele hagen? Gjør du om på hagen slik at den passer deg bedre? Eller en mellomting. Steller den ikke, men tar et skippertak med gressklipper og kantklipper hvis det blir for ille? Anonymkode: 0e90c...c34
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Vi gjorde mellomtingen i starten. Så valgte vi å gjøre om på den i løpet av et par år. Trives mye bedre med den sånn som den er nå. Slipper å ha dårlig samvittighet for at det er så halvveis. Anonymkode: 9b796...27e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Om du ikke trives med den hagen som den er, så hadde jeg gjort den om. Anonymkode: a9913...821 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Betal noen for å ta vare på hagen. Enten en ordentlig gartner eller bare en naboungdom, avhengig av hvor mye du ønsker å betale. Anonymkode: b57f5...437 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du ikke trives med den hagen som den er, så hadde jeg gjort den om. Anonymkode: a9913...821 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Betal noen for å ta vare på hagen. Enten en ordentlig gartner eller bare en naboungdom, avhengig av hvor mye du ønsker å betale. Anonymkode: b57f5...437 Jeg trives med hagen min. Jeg har ikke grønne fingre, har ikke interesse av å bruke mer enn 1-2 timer i uken på hagearbeid, og har laget min hage ut i fra det. :) Problemet er naboen. De kan la det bli så overgroddsom de bare vil på egen eiendom for min del, men når hekk, villniss og ugress har begynt å overta deler av min hage, og har begynt å skape merarbeid for meg, da blir problemet mitt. Anonymkode: 0e90c...c34
Prøver18 Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg trives med hagen min. Jeg har ikke grønne fingre, har ikke interesse av å bruke mer enn 1-2 timer i uken på hagearbeid, og har laget min hage ut i fra det. Problemet er naboen. De kan la det bli så overgroddsom de bare vil på egen eiendom for min del, men når hekk, villniss og ugress har begynt å overta deler av min hage, og har begynt å skape merarbeid for meg, da blir problemet mitt. Anonymkode: 0e90c...c34 Om ikke dette er i-landsproblem, da vet ikke jeg as 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Prøver18 skrev (15 minutter siden): Om ikke dette er i-landsproblem, da vet ikke jeg as Du liker kanskje å ligge på alle fire i timesvis for å fjerne villniss fra naboen som sprer seg som ugress, jeg gjør det ikke. Anonymkode: 0e90c...c34 1
Mhmjadda Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Bedene får leve sitt eget liv, robotgressklipper (eller ungdomsjobb), og tilby bærplukking til venner. Mine bed er lavterskel, og har plantet stauder som vokser villig og styrer seg selv
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Her er det mye du kan gjøre for å enkle vedlikeholdet for deg selv, men det krever mye innsats i første omgang. kjøp robotklipper, legg kantstein så du slipper kantklippe, fjern bed og hvis det er bed du vil beholde kan du legge markduk med singel oppå mellom staudene så du slipper blomstre. Legg ut svetteslange i beddene så du slipper vanne. Ha stauder i krukker - STORE krukker og sett oppi ferievanner så du slipper vanne så ofte. sett opp gjerde i stede for hekk så slipper du klippe. Asfalter oppkjørselen så slipper du ugras. Anonymkode: 0eb1a...ac7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det mye du kan gjøre for å enkle vedlikeholdet for deg selv, men det krever mye innsats i første omgang. kjøp robotklipper, legg kantstein så du slipper kantklippe, fjern bed og hvis det er bed du vil beholde kan du legge markduk med singel oppå mellom staudene så du slipper blomstre. Legg ut svetteslange i beddene så du slipper vanne. Ha stauder i krukker - STORE krukker og sett oppi ferievanner så du slipper vanne så ofte. sett opp gjerde i stede for hekk så slipper du klippe. Asfalter oppkjørselen så slipper du ugras. Anonymkode: 0eb1a...ac7 Så du slipper UGRESS mente jeg. minimalt med luking på denne måten Anonymkode: 0eb1a...ac7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå