AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Har trolig snitt til alle disse på NTNU, men lurer på hvilket jeg skal velge... Jeg har ikke hatt IT, vet ikke om jeg vil trives med det heller, bare så det er sagt. Men jeg har prøvd basic programmering, og syntes det var litt gøy. Har også hørt det er mattebasert og logisk, og ikke så mye lesestoff som det er i biologi/kjemi/fysikk, men likt matte, som gjør at jeg vurderer IT. Ser også det er gode lønnsbetingelser, jobbmuligheter, og så synes jeg det høres litt kjekt ut å kunne digitalisere ting i fremtiden. Jeg har lest meg opp på forskjellene. Men jeg lurer på hva som er lurt for meg å velge, hva som passer meg best. Indøk har jo økonomi, og det er noe innen økonomi jeg interesserer meg for, meg jeg er ikke noe typ vestkantsgutt (heller østkant) som leser økonomi på fritida. Men synes idéen om å forstå hvordan business virker er ganske kult, men har inntrykk av at noe av økonomien er gørrkjedelig og tørr. Anonymkode: c78d6...29a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Hva vil du jobbe med? Start der, ikke med om studiene høres interessante ut. Anonymkode: df8f6...89f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva vil du jobbe med? Start der, ikke med om studiene høres interessante ut. Anonymkode: df8f6...89f Noe som er interessant, variert, helst givende også. Så burde lønnen stå i stil med arbeidspress og hvor vanskelig utdanningen var mener jeg. Er ikke så sykt kresen. Men er det noe som jeg synes er kult, noe jeg bare har i tankene, så er det å jobbe med hakking eller dataspill. Designe roboter høres også sykt spennende ut. Men om jeg vil trives med prosessen i å lære det, det vet jeg ikke før jeg prøver. Det er bare i mine tanker. Jeg vil også få six pack, men prosessen for å få det vil jeg ikke trives med bare for å ta et eks. Anonymkode: c78d6...29a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Noe som er interessant, variert, helst givende også. Så burde lønnen stå i stil med arbeidspress og hvor vanskelig utdanningen var mener jeg. Er ikke så sykt kresen. Men er det noe som jeg synes er kult, noe jeg bare har i tankene, så er det å jobbe med hakking eller dataspill. Designe roboter høres også sykt spennende ut. Men om jeg vil trives med prosessen i å lære det, det vet jeg ikke før jeg prøver. Det er bare i mine tanker. Jeg vil også få six pack, men prosessen for å få det vil jeg ikke trives med bare for å ta et eks. Anonymkode: c78d6...29a Lønn står ofte ikke i stil med hvor vanskelig utdanningen er. Studiene er kanskje 5 år, arbeidslivet er fort 40 år. Er du interessert, er de fleste studier spennende. Men ikke velg studium ut fra hva som virker spennende ut fra universitetets hjemmeside, ha fokus på hva du ønsker å bruke utdannelsen til. Ikke sammenlignbart med six-pack... Anonymkode: df8f6...89f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Lønn står ofte ikke i stil med hvor vanskelig utdanningen er. Studiene er kanskje 5 år, arbeidslivet er fort 40 år. Er du interessert, er de fleste studier spennende. Men ikke velg studium ut fra hva som virker spennende ut fra universitetets hjemmeside, ha fokus på hva du ønsker å bruke utdannelsen til. Ikke sammenlignbart med six-pack... Anonymkode: df8f6...89f Ikke så veldig lett å vite hva jeg nøyaktig vil mens jeg er ung for å være helt ærlig. Har vokst opp i litt trangere kår enn gjennomsnittet, og er fornøyd med det meste så lenge jeg trives. Så det er mye som kan passe meg, men å finne ut hva som passer aller best blir et dilemma. Anonymkode: c78d6...29a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå