Hvitveis90 Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Hei, Etter å ha fulgt med i andre sine dagbøker i det stille en god stund så tenkte jeg at det kan være godt å ha et sted å skrive selv. Opplever at dette er et hyggelig sted i forumet, med flinke folk som gir gode råd, og som jeg heier på dere andre her! Jeg er i starten av 30-årene og har et barn fra før av på 2 år. Jeg har pco og fikk derfor hjelp av medisiner med mitt første barn. Det tok cirka 10 måneder fra jeg sluttet på prevensjon til jeg ble gravid. Det tok noen måneder før jeg oppsøkte hjelp, og jeg ble da satt på dobbel letrozol, ovitrelle og lutinus. Siste prøveperiode før IVF satt det! Jeg droppet ovitrelle siste prøveperiode da jeg følte meg i ubalanse av all medisinen. Så lykkelig som da vi fikk positiv graviditetstest har jeg aldri vært før. Jeg var ganske langt nede den siste delen av prøvetiden. Nå er vi klar for en lillebror eller lillesøster! Vi er nå i prøveperiode nummer to. Første prøveperiode føler jeg nesten ikke telles. Forsøkte med enkel letrozol og fikk ikke eggløsning før dag 29 og det traff ikke så godt med aksjelegging. På prøveperiode to nå med dobbel letrozol fikk jeg eggløsning på dag 16! Har aldri fått så tidlig eggløsning tidligere, ble kjempeglad. Jeg tar cyglogest og er nå på 2. dpo. I dag etter innsett av første cyglogest har jeg spottet noe og jeg skjønner ikke hva det kommer av. Håper det ikke betyr noe negativt. Kjenner jeg er redd for at eggløsning ikke skjedde likevel og at jeg har klusset det til ved å ta cyglogest. Jeg fikk positive eggløsningstester, men har hørt man kan ha forhøyet nivå av LH med pco.. krysser fingrene for at det ikke er noe negativt ved det. Jeg håper dette blir en kort prøvedagbok, men siden det tok noe tid med førstemann så er det nok ikke så sannsynlig. Hyggelig om noen vil følge meg på veien! Endret 6. juni 2021 av Hvitveis90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitveis90 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #2 Del Skrevet 6. juni 2021 PP 2, CD 19 - 3 dpo Jeg har ikke spottet noe mer siden i går, så det er jeg glad for. Leste noe om at man kan ha lette blødninger i forbindelse med eggløsning, så mulig det er det selv om jeg aldri har hatt det før. Lurer litt på om jeg skal be om lutinus om det ikke sitter denne gangen. Jeg ligger i ro 30min etter cyclogest, så det føles mer praktisk ut med lutinus selv om det er mer søl og det må tas oftere. Vi får se! Godt å være i dpo-land, hadde ikke sett for meg å få eggløsning så tidlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitveis90 Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 9. juni 2021 PP2, CD 22 - 6 dpo Bah, nå begynner tiden å gå litt sakte her. Har bestemt meg for å starte testing på lørdag når jeg er 9 dpo. Kommer bare til å tenke på det hele dagen hvis ikke. Denne gangen har jeg litt håp, EL kom rekordtidlig og vi traff godt med aksjelegging. Men at det skal gå så raskt føles usannsynlig, og det er jo tross alt 80% sjanse for at det ikke sitter. Jaja, blir en spennende helg, får klamre meg i håpet og ikke ta sorger på forskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitveis90 Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juni 2021 PP 2, CD 25 - 9 dpo Tok en test tiidlig i morrest og den var dessverre negativ. Jeg synes at jeg ser en skygge, men det er jo nettopp det det er, en skygge.. Vet det er tidlig å teste nå, og at man kan oppleve negativ test 9 dpo selv om man er gravid, men nå ble jo sjansene enda mindre for at det satt denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 lykke til med prøvingen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå