Gå til innhold

Hva dekkes av eierskifteforsikringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat flyttet inn i en leilighet hvor selger har tegnet eierskifteforsikring. Jeg ser no at det drypper fra noen rør under kjøkkenbenken, ikke disse hvite plastrørene, men de andre jern-rørene, eller hva jeg skal kalle de. Det ser ut som om det er en slags kondens på de, og det danner seg derfor vann på treplaten under. Er dette noe jeg får dekket på eierskifteforsikringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette ein feil, kan det nok bli dekka. Men er det et stort problem? Trur det skal ein del til, for at fosikringa dekka det..

Eg ville ha tatt ein telefon til megler og snakka med h*n, der vil du allefall kune få et svar.

Gjest Madeline
Skrevet

Kondens på vannrør er vel ikke noe klagegrunnlag? Sørg for god ventilasjon så ordner det seg nok. Skulle det derimot være hull i røret så kan det være grunn til å klage

Skrevet

ok, nå spør jeg sikkert skkelig dumt, men hvordan skal jeg sørge for god ventilasjon under kjøkkenbenken? Skal jeg ha skapdøra inn til vannrørene åpen hele tiden, eller.... :forvirra: ja, jeg veit det det er dumt spørsmål....

Gjest Madeline
Skrevet

Det burde egentlig være nok at det er god ventilasjon i kjøkkenet. Ikke ha det alt for fullt i kjøkkenbenken men la det være litt luftig . Er det vannskader inne i kjøkkenbenken? Hvis det ikke er det så virker det ikke som det har vært noe problem tidligere. Da ville jeg ha tørket godt av røret (jeg går ut fra at det er kaldtvannsrøret som det dannes kondens på?), hatt det luftig (lite ting) inni benken og gjerne satt på noen små knotter (f.eks slike filtknotter som du kan ha under stolben) på innsiden av skapdøra slik at det blir en liten glippe som det kan komme luft inn. Også selvfølgelig god ventilasjon i selve kjøkkenet. Det er fuktighet i lufta som danner kondens på vannrøret.

Skrevet

aha..nå skjønner jeg. Jeg har jo ikke fått satt inn vifte over komfyren enda..kanskje det kan ha noe med saken og gjøre? Ikke noe som får ut dampen fra matlagingen...

Gjest Madeline
Skrevet

Det er nok der problemet ligger. Du får skaffe deg en vifte. I mellomtiden får du sørge for god utlufting når du lager mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...