Gå til innhold

Hvor ofte vaske hus utvendig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, feks høytrykkspyle terrasse, bruke husvask på kledning osv osv. hva vasker dere utvendig og hvor ofte gjør dere det? 
nybakt huseier her, og vet ikke hvor mye som er vanlig for å holde huset i god stand

Anonymkode: 42bee...cbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faren min har mesterbrev i tømmer/snekring. Han vasker huset ca annethvert år. Da bruker han en halvstiv kost og oppvasksåpe som feks Vel. Skrubber hardt med såpa og lar det virke ca 10-15 min. Så skyller han av med vannslangen.

Han anbefaler ikke høytrykksspyler da det fort kan ødelegge treverket.

Anonymkode: b7316...4af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor slik til at årlig husvask er anbefalt. 

Da vasker vi etter at bjørkepollenspredningen (og furu + gran) er over.  Vi gjør det på samme måte som beskrevet over, bortsett fra at vi bruker en mild husvask de årene vi ikke skal male. Skal vi male etterpå bruker vi kraftvask. 

Anonymkode: 4c043...e2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ved en hovedvei, og jeg ser at huset vi kjøpte i vinter burde hatt en vask i år. Men, hovedveien legges om neste sommer, og da blir det mindre støv fra veien. Huset er også stort, og det er en større jobb å vaske det pga stigebruk og rare vinkler. Vi venter derfor til veien er lagt om før vi vasker det.

Terrassen derimot, den tas årlig uansett som en del av vår-vasken. Vekk med pollen der, og tar sopp om det har dukket opp etc. Høytrykksspyle terassen skal du være forsiktig med hvis ikke du vil at beisen under skal forsvinne :) 

Anonymkode: 6d9fa...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...