hundeelsker123 Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Min 11 uker gammel valp falt drøyt 1 meter i bakken, hun går helt fint og har ikke no problemer med det. Eneste er at hun piper dersom vi tar henne på venstre siden, men det er ikke ille. Burde jeg være bekymra, dersom det ikke blir bedre innen mandag drar jeg til dyrlegen:)
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Et dyr viser ikke smerte på samme måte så her burde du kontakte dyrlegen. Anonymkode: 67e33...865 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Valper kan ikke bedømme høyde og slikt så lett, så det er utrolig viktig man passer på. Jeg ville nok oppsøkt dyrlege for å sjekke at ikke det er noe indre skade. Anonymkode: a6782...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Tror nok sikkert den bare er godt forslått. Vi mennesker løper jo ikke til legevakten hver gang vi slår oss, selv om det kan være veldig vondt. Hvis valpen var hardt skadet så ville du nok uansett sett det på ganglaget og generell allmenntilstand. Ville bar fulgt godt med den, noe du nok allerede gjør, og sett det an. Anonymkode: 2886b...059 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Ta en tlf til vakthavende dyrlege. Jeg vil forvente at du har forsikring på valpen din så om du drar til dyrlegen en lørdag eller mandag skal ikke bety noe. For alt du vet kan det være indre skader. Hadde du klart å ha det på samvittigheten dersom valpen din skulle dø fordi du ville vente noen dager? Anonymkode: 1e016...0d1 1
Troyamin Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Selvfølgelig tar du valpen din til veterinæren nå i dag. Du sier selv den virker sår på den ene siden. Ribbeinsbrudd, indre blødninger, brist i brusk, ødelagte ledd +++ En valp som faller 1 meter kan det gå skikkelig galt med! 1
hundeelsker123 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2021 58 minutter siden, AnonymBruker said: Tror nok sikkert den bare er godt forslått. Vi mennesker løper jo ikke til legevakten hver gang vi slår oss, selv om det kan være veldig vondt. Hvis valpen var hardt skadet så ville du nok uansett sett det på ganglaget og generell allmenntilstand. Ville bar fulgt godt med den, noe du nok allerede gjør, og sett det an. Anonymkode: 2886b...059 Hele gjengen her følger ekstremt godt med på hun, og det virker som om hun bare har litt små smerter som blir bedre og bedre med tiden, hun har null problemer med å løpe og hoppe opp godt 15cm høyt. Men dersom det ikke blir bedre tar vi henne med til dyrlegen
miaw Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Om hun pep når du tar henne på siden hadde jeg blitt bekymra og tatt henne med for en sjekk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå