AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Hvor mye "krever" dere at mannen er hjemme i barseltiden? Selv er jeg veldig låst ettersom jeg fullammer, og har ikke gått over på flaske ennå. Dette er noe som kommer til å bli introdusert snart. Føler jeg ikke gjør annet enn å amme og prøve å få baby til å sove. Savner å gjøre noe så enkelt som ærend på butikken.... Anonymkode: a8039...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Krever? Han ønsket selv å være tilstede. Anonymkode: cbc02...185 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 har du ikke styr på hvor mannen er? Er for så vidt helt vanlig at begge er hjemme og passer barnet Anonymkode: 6c82e...270 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Hm har jo flere unger så jeg ønsker minimal med overtidsjobbing hvertfall, og at han ikke er borte i timesvis på besøk til stadighet. Men ofte tar han med ene barnet hvertfall hvis han er på besøk. Han er fullstendig klar over at vi har flere krevende barn. Jeg gir han fritid med at jeg tar med barna ut, enten i naturen eller besøk, også får jeg komme meg ut av huset og gå en tur for meg selv på kvelden. Anonymkode: a7813...4d1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Mannen min ønsket jo å være mest mulig hjemme, heldigvis Det var en forutsetning for å få barn at han stiller opp og der har ikke vært noe problem. Å være oppe om natta og hjemme med baby på puppen hele dagen er slitsomt, så det var viktig for min psykiske helse å få avlastning, eventuelt komme meg ut av huset litt på ettermiddagen når mannen kom hjem fra jobb. Vi begynte med pumping og morsmelk på flaske ved ca 3 uker slik at pappa kunne gi mat, og det gjorde det jo lettere Utenom omsorgspermisjonen så tok mannen en ekstra uke ferie slik at han var hjemme i tre uker etter fødselen med første. Nå med andremann blir det fire/fem uker, litt ettersom når baby kommer Det blir spennende å se hvordan det blir med to barn! Anonymkode: 0a0fd...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Med nyfødt i hus var det ikke aktuelt å gjøre annet enn å være på jobb og hjemme. Det var for så vidt ikke noe jeg krevde, men noe mannen selv ønsket. Det var fullstendig unntakstilstand med kolikk og som du skriver amming så godt som døgnet rundt. Med nummer to som var et langt enklere barn, så hadde vi jo eldste som trengte oppfølging så da var han hjemme da også. Det har han egentlig fortsatt, selv om ungene nå er 6 og 4. Familiekjær mann. Anonymkode: f866c...908
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 Min mann får lov til å være ute av og til, men kun i korte intervaller. Anonymkode: 300a4...d72
Mango Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Jeg forventer at han er hjemme, med mindre han er på jobb eller tar med eldstegutten ut . 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Her var mannen korona-permitterte i starten, men selv da var det aldri et tema at han skulle være med venner etc. Han ytret aldri noe ønske om det selv. Det er som regel såpass slitsomt i starten at begge bør være hjemme når den ene ikke er på jobb eller gjør nødvendige ærend, som mathandling. Anonymkode: 0e2d4...998 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Fullammer stort sett. Mannen jobber offshore så enten er han mye hjemme, eller så er han helt borte. Når han er hjemme så får babyen flaske iblant (enten MME eller pumpet MM), sånn at jeg kan komme meg ut av huset noen timer. Blir helt koko om jeg ikke får vært borte fra babyen i ny og ne, jeg trenger å savne henne litt. Anonymkode: 1fa3e...315 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 TS her. Kan hende jeg ordla meg litt feil, men spørsmålet mitt var egentlig om mannen treffer venner, går på trening etc. Hva er innafor? Anonymkode: a8039...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Kan hende jeg ordla meg litt feil, men spørsmålet mitt var egentlig om mannen treffer venner, går på trening etc. Hva er innafor? Anonymkode: a8039...8ef Det avhenger helt av ditt behov! Alle har egentlig svart på det; ingenting i starten. Anonymkode: 1d23b...e73
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 45 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Kan hende jeg ordla meg litt feil, men spørsmålet mitt var egentlig om mannen treffer venner, går på trening etc. Hva er innafor? Anonymkode: a8039...8ef Føler jo at alle har svart på spørsmålet ditt. De fleste forventer at mannen er tilgjengelig hjemme utenom jobb i starten. Etterhvert som barnet blir eldre og ting kommer godt på plass bytter man på hvem som har "frikveld" og kan trene/treffe venner. Anonymkode: 0a0fd...2ad 2
Gjest 96erjente Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 (endret) Han er på jobben fra 08-15:30, ellers er han hjemme. Ikke noe som kreves, men bare sånn det er. Han har en kamerat han er en del med, men han kommer stort sett hit. Nå er vi litt forsiktig med besøk i og med at vi bor i en kommune/fylke hvor det stadig vekk er mye smitte da. Så da blir det litt sjeldnere. Endret 6. juni 2021 av 96erjente
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 Kjenner jeg er veldig glad for at det ikke har vært et tema her i hus en gang. Her må jeg nærmest "presse" samboer ut av hus, til og med etter et år, for at han skal finne på noe sosialt 💁♀️ Men for å svare på spørsmålet ditt; det kommer vel helt an på hva du selv synes er innafor. Er det snakk om å henge med venner/dra på trening en gang i måneden eller hver dag? De fleste oppegående fedre vil jo være hjemme med samboer og baby, men om du synes han er for mye ute av hus er det jo bare å ta en prat med han? 😊 Anonymkode: ee1b4...994 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 Det vanlige er at mannen får 2 uker fødselspermisjon for å være hjemme rett etter fødsel, men dette betyr ikke at han må sitte hjemme sammen med deg og baby. Vil han dyrke hobbyene sine noen av dagene tenker jeg det må gå fint. Ellers når mennene har begynt i jobb igjen er det normale at man begge to stiller opp for baby 50/50 resten av dagen, men at mor tar våkennetter i ukedagene eller ihvertfall di dagene hvor far har jobb dagen etter. Vi mødre har permisjon av en grunn, og da skal vi også ha babyene mest i barseltiden. Det er jo vi som har maten til babyen så det er lite far kan stille opp med. Anonymkode: 11c95...110
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Vi mødre har permisjon av en grunn, og da skal vi også ha babyene mest i barseltiden. Det er jo vi som har maten til babyen så det er lite far kan stille opp med. Anonymkode: 11c95...110 Fullstendig uenig 😆 For en umyndiggjøring av far! Det er utrolig masse mannen kan stille opp med! Og tenk, noen barn har ikke noen mor en gang, og da må far gjøre alt. Anonymkode: 0a0fd...2ad 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): TS her. Kan hende jeg ordla meg litt feil, men spørsmålet mitt var egentlig om mannen treffer venner, går på trening etc. Hva er innafor? Anonymkode: a8039...8ef Før vi fikk barn hadde mannen en helt urealistisk forventning om å kunne fortsette som før. De første par ukene også - selv om han nok skjønte hvor det bar. Vi delte på alt likt, og etter en 6-8 uker snakket han aldri om trening igjen Da brukte han kveldene på å trille ute, mens jeg kokte flasker osv. Vi hadde baby med lakenskrekk døgnet rundt egentlig. Anonymkode: 8db39...154 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har aldri krevd noe av min mann, og der hadde heller ikke falt i god jord om jeg hadde prøvd å kreve noe. Mannen min endret ikke så mye på sine rutiner etter at vi fikk barn, men var litt mer hjemme de første månedene. Men så var det tilbake til slik det var før- Han gikk fortsatt ut om fredagene, nyttårsaften og 16.mai. Det var tradisjon, må vite. Han roet seg heldigvis ned etter hvert, og nå er det ingen alkohol og aldri ut på byen lenger. Barnet er 15 i år. Anonymkode: 18e68...df1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): TS her. Kan hende jeg ordla meg litt feil, men spørsmålet mitt var egentlig om mannen treffer venner, går på trening etc. Hva er innafor? Anonymkode: a8039...8ef Min samboer er ikke en ubersosial fyr, så det var aldri noe problem. Ikke trener han heller. Men hadde han hatt behov for de to tingene hadde han selvsagt fått lov et par timer i uka, når det passer for begge - men da hadde jo jeg hatt rett på det samme, og det er jo ikke like enkelt. Derfor må det ha blitt planlagt bedre, f.eks så var det vanskelig å legge mini etter hun begynte å åle seg og å krabbe, da kunne leggingen ta to timer, og vi byttet ofte underveis. På dagtid, ettermiddag etc kunne jeg fint dra på besøk, trilleturer, kafé etc med baby, så da hadde det vært fint om han brukte den tiden på å få bukt med sine sosiale behov, i stedet for å kaste bort tid hjemme alene. Men jeg var streng ift jobb. Han er handtverker, og de siste årene før baby kom har han hatt ansvar for store prosjekter som igjen har betydd masse overtid. Ofte 12-timers dager, uten avspasering på fredager som mange andre gjør. Dette sa jeg at var fullstendig uaktuelt når baby kom, for vi skulle ha en forutsigbar hverdag hvis baby hadde vansker, kolikk, jeg fikk fødselsdepresjon etc etc. Samboer var ikke uenig, men det var greit for han å ha meg å "skylde på" til jobb, for at han ikke skulle gi etter - han er en pleaser. Jeg sa at han skulle bsre bruke meg for det det var verdt som skyllebøtte, jeg bryr meg fint lite om hva hans mannsdominerte arbeidsplass tenker 😅 Anonymkode: 29557...b37 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå