AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Har testet ulike bmr kalkulatore på nettet, pg samtlige mener at jeg trenger mellom 2500-2700 kcal daglig for å vedlikeholde vekten - kan dette stemme? Syntes det høres så mye ut! At jeg kan spise 2000 kcal og fortsatt gå ned i vekt🤷♀️ Jeg er 168 cm høy og veier 86 kg. Har 100% stilling i helsevesenet (så krysser av for aktiv jobb) + jeg går tur med hunden alt mellom 1-3 timer daglig. Prøver å trene styrke 2-3 ganger i uka, men ikke alltid det går med tanke på at jeg har små barn. Tenkte å ligge 500 i underskudd for å gå ned i vekt, men syns fortsatt det ser mye ut? Er 1500 for lite for meg? har ikke hastverk, men ønsker å komme ned på 60 tallet til neste sommer (veide 68 før graviditet og trivdes med det).😊 Anonymkode: 944bb...652
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Slike kalkiser stemmer aldri helt. Du kan gange din ønsket vekt med 30, så tar du det som utgangspunkt i antall kalorier. Sjekk vekta 1 gang pr uke, vei deg på morgenen etter dobesøk. Så ser du fremgangen på vekta, ikke stress med dette. Tenk heller på hva du spiser, dropp unødig mat. Hold deg til hovedmåltider, 3-4 om dagen. Ca mengde totalt av kalorier du skal ha i deg. 1500 er for lite, 2000 er en start for deg med ca 68kg. Du må ta tiden til hjelp, du skal innarbeide en varig vane. Anonymkode: 1872f...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Den er et estimat. Men muskelmasse og andre individuelle faktorer spiller selvfølgelig en rolle. Har du jojo slanket i mange år kan det også hende hvileforbrenningen din har tilpasset seg, og i så fall bør man øke kaloriene i en periode før man prøver å gå ned i vekt med et mindre kaloriunderskudd. Anonymkode: e9461...e2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå