Mums42 Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Hei, jeg lever i et forhold uten barn, med en kone som jeg har vært gift med i 15 år. Stabilt på alle måter bortsett fra en ting: Etter at hun var gjennom en kreftbehandling «virker hun ikke» der nede. Ergo ingen sex. Det har vært noen tafatte forsøk med felles onanering, men hun får helt sperre når hun «vet hva jeg vil» og ikke kan gi meg det. Vi har vært hos sexolog, hun har fått hjelp av gynekolog men hver gang vi har prøvd så sprekker huden og alt blir krise. Jeg synes det er helt skrekkelig å skulle leve resten av livet uten nærhet, men kan ikke se for meg å være utro. Jeg har noen ganger jugd på meg vonde skuldre bare for å få litt nærhet av fysioterapeuten min. Jeg har prøvd diverse hjelpemidler men uten hell. Jeg trodde faktisk ikke dette kunne bli så ille. I tillegg vil hun heller ikke i noe videre behandling og jeg merker at hun er redd for at jeg skal gå fra henne. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Så kjipt! 😕 Litt direkte spørsmål - men: Får hun ubehag også av berøring på klitoris?
Mums42 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2021 Fnuggolina skrev (1 minutt siden): Så kjipt! 😕 Litt direkte spørsmål - men: Får hun ubehag også av berøring på klitoris? Nei, og det kan noen ganger gi henne noe som kan ligne på en orgasme. Men ikke i nærheten av slik det var.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Mums42 skrev (9 minutter siden): Nei, og det kan noen ganger gi henne noe som kan ligne på en orgasme. Men ikke i nærheten av slik det var. Du må tenke på deg selv. Ingenting som tilsier at du må være sammen med henne lenger, ofte forhold tar slutt når store endringer skjer hos en partner. Som lam/skadet fra ulykke, du må ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det slutt. Ellers må dere inngå en avtale om at du kan ha sex med andre, om dette er noe som kan fungere for dere. Livet er faktisk bare en gang, kan ikke bare være grei mot andre. Anonymkode: 55488...e78 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Mums42 skrev (8 minutter siden): Nei, og det kan noen ganger gi henne noe som kan ligne på en orgasme. Men ikke i nærheten av slik det var. Skjønner..... Veldig kinkig situasjon dette her, for hun har jo fysiske årsaker til det og opplever det garantert som veldig stor belastning og urettferdig. En ting er jo for din del om du hadde en elskerinne på si i nogenlunde lik sotuasjon (de finnes jo), men det er jo da ganske stor risiko for å forelske seg også i denne andre. Tror jeg ville prøvd å gå mer videre med annen type sex enn penetrering, men da med fokus på nærhet og nytelse på en annen måte enn før. Mange kvinner vil jo oppleve stor nytelse av stimuli på klitoris og bakfra - men om hun er HELT imot anal play utgår jo det. Ville dog prøvd det før en la det i ei skuff. Det kan nemlig gi sterkere orgasmer -= pluss kanskje for henne om det funker? Tåler hun å bruke vibrerende leketøy i skjeden på Gpunktet? Hva med å motta oralsex?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Mums42 skrev (27 minutter siden): jeg merker at hun er redd for at jeg skal gå fra henne Hadde hun vært så redd for det hadde hun vel selv kommet opp med noen forslag til løsninger på problemet deres. Siden forslagene ikke kommer er hun nok mer enn oppmerksom nok på hvor dette ender. For å danse tango trengs det to. Anonymkode: a4ff5...737
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde hun vært så redd for det hadde hun vel selv kommet opp med noen forslag til løsninger på problemet deres. Siden forslagene ikke kommer er hun nok mer enn oppmerksom nok på hvor dette ender. For å danse tango trengs det to. Anonymkode: a4ff5...737 Vel. Det er litt mer komplekst når man sannsynligvis først har vært redd for å dø - fra den man elsker, og så når man blir frisk ha en vesentlig funksjonsnedsettelse som også går direkte utover partneren. Mulig de også ønsket seg barn, men hun har nå uansett blitt fratatt sin seksualitet og mulighet til å få barn om det var et ønske. Selvsagt er hun redd for brudd, hun har jo allerede mistet mye og vært redd for å dø antakeligvis. Hun går nok i låsning også fordi hun føler seg utilstrekkelig. Så de må jo jobbe med det.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Du har muligens to valg her. Velge å fortsette å leve sammen med henne uten sex, eller gjøre det slutt og leve alene. Hva er verst - et sexløst liv i tosomhet eller et sexløst liv alene? Med mindre du er en superhunk, vil det nok ta tid å finne ny kjæreste. Muligheten for at du aldri gjør det, er til stede. Ha det i mente når du drømmer om å gjøre det slutt og fantaserer om ei drømmedame med høy sexlyst. Gresset er ikke nødvendigvis bedre på andre siden. Anonymkode: 37203...50c 5
Mums42 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Vel. Det er litt mer komplekst når man sannsynligvis først har vært redd for å dø - fra den man elsker, og så når man blir frisk ha en vesentlig funksjonsnedsettelse som også går direkte utover partneren. Mulig de også ønsket seg barn, men hun har nå uansett blitt fratatt sin seksualitet og mulighet til å få barn om det var et ønske. Selvsagt er hun redd for brudd, hun har jo allerede mistet mye og vært redd for å dø antakeligvis. Hun går nok i låsning også fordi hun føler seg utilstrekkelig. Så de må jo jobbe med det. Takk for svar - dette er jo noe jeg vil jobbe med, men når man har såpass med skader etter å ha overlevd så tror jeg påminnelsen er for sterk. Det ødela forholdet vårt som samtidig ble sterkere fordi vi bare har hverandre, hvis det gir noen mening. Noen ganger skulle jeg ønske at de driftene jeg har som mann kunne vært skrudd av. 1
Mums42 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har muligens to valg her. Velge å fortsette å leve sammen med henne uten sex, eller gjøre det slutt og leve alene. Hva er verst - et sexløst liv i tosomhet eller et sexløst liv alene? Med mindre du er en superhunk, vil det nok ta tid å finne ny kjæreste. Muligheten for at du aldri gjør det, er til stede. Ha det i mente når du drømmer om å gjøre det slutt og fantaserer om ei drømmedame med høy sexlyst. Gresset er ikke nødvendigvis bedre på andre siden. Anonymkode: 37203...50c Nettopp, jeg er en helt vanlig mann som bruker lang tid på å bli trygg på noen seksuelt. Hvertfall hvis jeg skal ha noe annet enn spenning ut av ett ligg. Derfor har jeg levd med dette i fem år i håp om at det skal løse seg etterhvert.
Mums42 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Skjønner..... Veldig kinkig situasjon dette her, for hun har jo fysiske årsaker til det og opplever det garantert som veldig stor belastning og urettferdig. En ting er jo for din del om du hadde en elskerinne på si i nogenlunde lik sotuasjon (de finnes jo), men det er jo da ganske stor risiko for å forelske seg også i denne andre. Tror jeg ville prøvd å gå mer videre med annen type sex enn penetrering, men da med fokus på nærhet og nytelse på en annen måte enn før. Mange kvinner vil jo oppleve stor nytelse av stimuli på klitoris og bakfra - men om hun er HELT imot anal play utgår jo det. Ville dog prøvd det før en la det i ei skuff. Det kan nemlig gi sterkere orgasmer -= pluss kanskje for henne om det funker? Tåler hun å bruke vibrerende leketøy i skjeden på Gpunktet? Hva med å motta oralsex? Det er mye som er gøy, det finnes til og med leketøy som er like bra, det er nærhet i sammen med utløsning som jeg savner. Så virker det for meg som nerver til hele greia er strålt bort hos henne. Dermed blir det jo ikke noe stas, hvertfall ikke som det var.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må tenke på deg selv. Ingenting som tilsier at du må være sammen med henne lenger, ofte forhold tar slutt når store endringer skjer hos en partner. Som lam/skadet fra ulykke, du må ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det slutt. Ellers må dere inngå en avtale om at du kan ha sex med andre, om dette er noe som kan fungere for dere. Livet er faktisk bare en gang, kan ikke bare være grei mot andre. Anonymkode: 55488...e78 Og hvis han elsker henne? Du mener at får man en sykdom gjennom et langt samliv som gjør at den ene parten får utfordringer så er det bare å gå og finne seg en annen. Du vet at de fleste menn før eller siden blir impotente? Mange kvinner som bør tenke på seg selv da. Jeg blir helt matt av slike svar. Selvfølgelig forlater man ikke partneren sin når han eller henne blir syke. Ts, regner med at du kan tilfredsstille deg selv en periode. Tror du dette er helt permanent? Det er viktig at du formidler til henne at du ønsker hennes nærhet for det er vel det du ønsker. Ikke bare seksuelt, for det kan man jo ordne selv. Vær støttende og forståelsesfull, livet handler om så mye mer enn sex selv om jeg forstår frustrasjonen. Jeg hadde aldri forlatt mannen min selv for noe slikt. Jeg elsker mannen min for høyt til det. Anonymkode: 8fcc7...fb1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg blir helt matt av slike svar. Selvfølgelig forlater man ikke partneren sin når han eller henne blir syke. Det er ingen selvfølge, og bør heller ikke være det. Det er noe som den enkelte bør veie opp mot den belastning og fare for psykiske problemer hos seg selv, som ikke slike forhold kan gi. Mange med kronisk sykdom og handicap, har heller ikke samvittighet til noe annet enn å ønske et bedre liv for partneren sin. Anonymkode: 7724d...f32
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 Det finnes mange andre seksuelle ting man kan gjøre, uten å ha samleie. Er det uaktuelt, da? En lam person kan ha sex, men ikke alltid samleie. Man trenger jo ikke bli berørt nedentil (kona di), men ha seksuell nærhet med kroppen hennes ellers. Kos, kyss og kjærtegn. Hvorfor må kjønnsdeler involveres til enhver tid (kona di)? Det må da være mulig for henne å gi deg utløsning mens dere har seksuell nærhet, men uten at hun berøres nedentil. Det må være vondt for henne å bli så "ødelagt" etter så alvorlig sykdom. Anonymkode: 4eac2...680 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 Mums42 skrev (15 timer siden): ... hver gang vi har prøvd så sprekker huden og alt blir krise. Hva sier hudlegen, da? Har dere fått tilbud om seksuelle hjelpemidler? Ei venninne av meg som sleit med orgasme, fikk det. Anonymkode: 383e7...e7a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hadde hun vært så redd for det hadde hun vel selv kommet opp med noen forslag til løsninger på problemet deres. Siden forslagene ikke kommer er hun nok mer enn oppmerksom nok på hvor dette ender. For å danse tango trengs det to. Anonymkode: a4ff5...737 For å danse tango kan det kreve litt av en som har vært alvorlig syk. Anonymkode: 383e7...e7a
Gjest Fnuggolina Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 Mums42 skrev (13 timer siden): Det er mye som er gøy, det finnes til og med leketøy som er like bra, det er nærhet i sammen med utløsning som jeg savner. Så virker det for meg som nerver til hele greia er strålt bort hos henne. Dermed blir det jo ikke noe stas, hvertfall ikke som det var. Nærhet med utløsning? Mener du at alle dine problemer bunner i at du ikke kan kommer inni henne vaginalt? Hvis dette er tilfellet synes jeg du er litt på bærtur. Ganske mange kvinner ønsker eksempelvis at mannen hopper av i svingen for å sikre (i tillegg til prevensjon) at man ikke blir gravid. Mange normalt friske kvinner kan også foretrekke at menn avslutter andre steder enn vaginalt - enten fordi man jo da lekker i gjerne ett døgn etterpå, eller fordi de synes det svir. Så har man igjen mange som liker rent seksuelt at mannen avslutter på kroppen, ikke inni. Er det ikke nærhet å komme på puppene/bakenden/hvorenn 🤷♀️ Eller motta oralsex og alskens annet man kan bedrive utenfor skjeden?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 Fnuggolina skrev (6 minutter siden): Nærhet med utløsning? Mener du at alle dine problemer bunner i at du ikke kan kommer inni henne vaginalt? Hvis dette er tilfellet synes jeg du er litt på bærtur. Ganske mange kvinner ønsker eksempelvis at mannen hopper av i svingen for å sikre (i tillegg til prevensjon) at man ikke blir gravid. Mange normalt friske kvinner kan også foretrekke at menn avslutter andre steder enn vaginalt - enten fordi man jo da lekker i gjerne ett døgn etterpå, eller fordi de synes det svir. Så har man igjen mange som liker rent seksuelt at mannen avslutter på kroppen, ikke inni. Er det ikke nærhet å komme på puppene/bakenden/hvorenn 🤷♀️ Eller motta oralsex og alskens annet man kan bedrive utenfor skjeden? Nærhet ligger i det lekne. Jeg synes du vrangleser innlegget. TS beskriver at flere typer sex er blitt komplisert for dem, og da særlig hennes nytelse. Det må da være lov å synes det er litt leit. Anonymkode: 383e7...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 Hei så kjip problemstilling jeg har begynt på antipsykotika så har mistet sexlysten men i natt så brukte jeg likevel noen timer på å gjøre typen fornøyd med onanering ble ingen sex men. Kanskje du bør snakke med henne om dette? Kanskje følelsene er kjønnet også hvem vet Anonymkode: 57bd1...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå