AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Helt utrolig at det ikke er mulig å gjøre noe med dette, det er livsfarlig, folk kommer ikke fram, f.eks rullestolbrukere, svaksynte, folk med barnevogner osv eller man risikere å skade seg ved at man uforvarende går inn i de. Fra nå av sparker jeg unna alle el-sparkesykler som kommer i min vei og som er idiotisk parkert og håper på at det er mulig å ødelegge de i samme slengen. Forsøpling av byen som burde vært forbudt. Eneste som kunne vært ok var om det var stativer de måtte settes i slik som med bysyklene, ellers skulle hele dritten vært forbudt. Og de idiotene som ikke klarer å sette fra seg sparkesyklene på forsvarlig måte ønsker jeg alt vondt og håper de tryner og slår seg halvt i hjel så de lærer seg en lekse. Anonymkode: d3665...471 25
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Totalforbud er eneste løsning. Ufattelig at man godtar disse miljøbombene, nesten alle som kjører de har null kontroll. Anonymkode: 9d018...852 27
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Totalforbud er eneste løsning. Ufattelig at man godtar disse miljøbombene, nesten alle som kjører de har null kontroll. Anonymkode: 9d018...852 De har ikke noe kontroll og firmaene som eier disse syklene/mopedene bryr seg ikke. De lover og lover at de skal ordne det, men det blir ikke gjort noe som helst. 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: nesten alle som kjører de har null kontroll. Det har du jammen rett i. Jeg er så lei av å bli nær påkjørt hver gang jeg våger meg ut. Det er godt utbygd med sykkelfelter her jeg bor, men like forbasket kommer disse el-sparkesyklistene i full fart på fortauet. Samme med mange syklister også. Sykkelfelt skulle de ha, sykkelfelt har de fått - da kan de holde seg der for søren og la en stakkars fotgjenger gå i fred. Anonymkode: a58ca...46f 14
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har du jammen rett i. Jeg er så lei av å bli nær påkjørt hver gang jeg våger meg ut. Det er godt utbygd med sykkelfelter her jeg bor, men like forbasket kommer disse el-sparkesyklistene i full fart på fortauet. Samme med mange syklister også. Sykkelfelt skulle de ha, sykkelfelt har de fått - da kan de holde seg der for søren og la en stakkars fotgjenger gå i fred. Anonymkode: a58ca...46f Vi ble truffet av en sparkesykkel da vi kom gående på et fortau. Personen kom i full fart, ved siden av veggen, så han hadde null oversikt. Da han skulle svinge rundt hjørnet traff han oss. Han fikk seg noen kraftige gloser fra oss begge og forsvant bare slukøret. Han sa ikke unnskyld engang. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Honey Dew skrev (32 minutter siden): Vi ble truffet av en sparkesykkel da vi kom gående på et fortau. Personen kom i full fart, ved siden av veggen, så han hadde null oversikt. Da han skulle svinge rundt hjørnet traff han oss. Han fikk seg noen kraftige gloser fra oss begge og forsvant bare slukøret. Han sa ikke unnskyld engang. De fleste kan ikke kjøre, stopper aldri før hjørner på bygninger. Man har null oversikt hva som lurer bak et hjørne. Mange av de som kjører er veldig unge, null kontroll! Jeg sitter i rullestol, blitt påkjørt endel ganger nå. Ene gangen veltet 2 unge jenter oppå meg, heldigvis så en politibil dette så jeg fikk hjelp med å komme meg opp igjen. Anonymkode: 9d018...852 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 De er jo livsfarlige, de greien der. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg nesten er blitt påkjørt, og når en går med hund i bånd, må man gå og se både bakover og framover hele tiden, for å forsikre seg om at det ikke kommer en tulling i full fart. Helt utrolig at dette er lovlig. I tillegg er det jo så mye snakk om hvor feite vi nordmenn blir etter hvert, men med dette fremkomstmiddelet på markedet, så er det tydelig at ingen lenger skal gå noe sted og få litt bevegelse. Anonymkode: 3641c...edc 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Sparkesykler må dø! Anonymkode: 35073...897 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Fartsdumper på fortauet har vært ønskelig, og vil nok tvinge seg frem,. Selv enkelte gamlinger i sånne geriatr-donknger grisekjører jo. Anonymkode: 73b6d...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Enig med dere. Og hva med hverdagsmosjonen? Har folk slutta å gå? Folk tar elsparkesykkel 800 meter liksom... Anonymkode: f2151...733 12
every woman Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 Men det kom jo nylig "revolusjonerende," nye regler for sparkesykkelbruk..? Nå skulle det bli så mye lettere å få kontroll på dette! Særlig. De holder akkurat samme hastighet som før, er fremdeles både to og tre på en sykkel, og mange parkerer syklene som tullinger. Er det rart at Norge oversvømmes av disse farkostene når det ikke finnes baller til å vedta regler som faktisk setter begrensninger for bruken? Få dem registrert som motoriserte kjøretøy, så gjelder det et helt annet sett med regler. De er ikke sparkesykler bare fordi de ser ut som sparkesykler. Må noen faktisk bli drept før noe skjer? 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 every woman skrev (Akkurat nå): Men det kom jo nylig "revolusjonerende," nye regler for sparkesykkelbruk..? Nå skulle det bli så mye lettere å få kontroll på dette! Særlig. De holder akkurat samme hastighet som før, er fremdeles både to og tre på en sykkel, og mange parkerer syklene som tullinger. Er det rart at Norge oversvømmes av disse farkostene når det ikke finnes baller til å vedta regler som faktisk setter begrensninger for bruken? Få dem registrert som motoriserte kjøretøy, så gjelder det et helt annet sett med regler. De er ikke sparkesykler bare fordi de ser ut som sparkesykler. Må noen faktisk bli drept før noe skjer? Ja. Sånn at de som utformer regelen/loven føler seg viktige og kan si at noen tross alt døde, at de utformer en regel i dramatiske omgivelser, fungerer sikkert som et spark i ræva? Fremfor å måtte dra opp ræva si selv. Anonymkode: 896c0...544
GammelKaktus Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 Er så drittlei de jævla sparkesyklene... De nye "reglene" hjelper ikke mye. De kjører i en sinnsyk fart, her om dagen så gikk jeg min vanlige tur så gikk det en mor med barnevogn og en liten en på sparkesykkel. Så kommer to elektriske sparkesykler med to voksne menn og han ene sneier borti mor slik at hun mister taket i vogna og den lille jenta på sparkesykkel gikk rett i bakken for hun ble truffet av den andre idioten... Altså de kjørte bare videre, de stoppet ikke en gang...voksne menn.. Og de ligger og slenger overalt, er jo ingen som henter de heller. 9
Fufu Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 every woman skrev (11 minutter siden): Må noen faktisk bli drept før noe skjer? Folk har allerede blitt drept her i Norge. 4
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sparkesykler må dø! Anonymkode: 35073...897 Kill them before they lay eggs. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 Honey Dew skrev (11 timer siden): Kill them before they lay eggs. Hahaha ja! 😂 Anonymkode: 35073...897 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 Fufu skrev (12 timer siden): Folk har allerede blitt drept her i Norge. Hva er konsekvensene for den som kjørte sparkesykkelen da? Jeg er rett og slett redd. De kjører utrolig fort uten å gi signal! Anonymkode: 9ae2b...d39 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 Sparkesyklene har kommet til min by også. De gjør ingenting godt for folkehelsa. Det er tenåringer som bruker dem på kortere strekninger i stedet for å gå. De står parkert her og der på fortau og litt uti veien. Anonymkode: 35073...897 4
Fufu Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er konsekvensene for den som kjørte sparkesykkelen da? Jeg er rett og slett redd. De kjører utrolig fort uten å gi signal! Anonymkode: 9ae2b...d39 Det var den som kjørte sparkesykkelen som døde. 2
dyptvann Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 Fufu skrev (2 minutter siden): Det var den som kjørte sparkesykkelen som døde. Da er det ikke annet å si enn "good riddance" 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå