Gå til innhold

Hva er dine grunner til at du aldri kommer til å flytte tilbake til bygda?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst i bygd langt nord, og jeg vet at jeg aldri kommer til å bosette meg der igjen. Mine grunner: 

-Alltid kaldt, selv på solskinnsdager på sommeren 

-Man MÅ ha bil for å komme seg til naboen, butikken osv (lange avstander)

-Ingen ønsker om å se klassevenner igjen

Deres grunner?

Anonymkode: 7cfab...b85

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At halve bygda tror de vet hvem du er, hva du har gjort, hvor du skal i livet og hva du står for.

Tette forhold, sladder og bygdedyret.

Aldri igjen.

Endret av Fufu
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

- Ingen ønsker om å se igjen folk jeg vokste opp med. 
- Ingen ønsker om å bo så nærme familie. 
- Vil bo i nærheten av mer utvalg av restauranter enn bare pizza, burger, biff og kebab. 

Anonymkode: cacac...fab

• Liker 10
Skrevet

At folk har så bastante meninger om hverandre. Opplever at venner som har blitt boende henger litt igjen i samme mønster som på barneskolen, der de har veldig tydelige oppfatninger av  sosiale mønstre og hvem andre er. 

Jeg trives best med lite styr og å kunne ha et positivt forhold til alle rundt oss. Foreldre til barnas venner, idretter, skole etc. 

• Liker 15
Skrevet

Alt som er sagt over, i tillegg til at jeg trives så utrolig mye bedre i byen.

• Liker 4
Skrevet

I bygda mi er du nesten kun velkommen tilbake eller som innflytter vis du har familie med barn eller er gravid. Er du singel /steril / frivillig barnløs kan du nesten bare drite i flytte tilbake… derfor vil ikke jeg tilbake

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn for opplysningens skyld hva legger dere i bygda?

Anonymkode: 4edbb...787

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alt under 5000 innbyggere. Er det ikke der grensa er? 

Anonymkode: 8a898...622

Gjest Tamsi
Skrevet

Det er ikke jobb til hverken meg eller kjæresten der. Langt til nærmeste sykehus, og pendling orker jeg ikke. Og kjæresten finnes heller ikke interessert i å bo et så lite sted, som han heller ikke har noen forbindelse til. Det skjønner jeg godt.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjipt å vokse opp som homofil på bygda. I byen er det ingen som bryr seg. Herlig ☺️

Anonymkode: f69a9...472

• Liker 12
Gjest Villfisker
Skrevet
Fufu skrev (3 timer siden):

At halve bygda tror de vet hvem du er, hva du har gjort, hvor du skal i livet og hva du står for.

Tette forhold, sladder og bygdedyret.

Aldri igjen.

Enig i alt dette.

Vil også ha litt avstand til familien. Relasjonene har godt av det.

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke flytte til et sted du må ha bil for å komme deg til butikken 

Anonymkode: 33a2b...77a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Steder uten T-bane

Anonymkode: 33a2b...77a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Været. Stabilt +16 om sommeren, er bare ikke til å tåle. Når man har først flyttet til en plass der man kan ha en plommetre i hagen, er der vanskelig å ønske seg tilbake til en plass med snø i 9 måneder, og snø allerede i september. 

Men, jeg bor jo på bygda, bare en annen bygd og i sør. 20 km fra Oslo. Bodde i Oslo i 10 år, men å bo i storby var ikke viktig for meg, og fortsatt ikke viktig. 

Anonymkode: b50ac...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bygdementaliteten er nok til at jeg aldri kommer til å flytte tilbake. Folk er fastlåst. De har knapt opplevd verden utenfor kommunegrensen. De færreste har utdanning og har gjerne både to og tre barn før fylte 25 år. Jeg klarer ikke relatere til bygdefolket lenger. 

Vil også ha mulighet til å leve uten bil, dra på en spontan konsert, møte venner til en kaffe på en koselig kafé osv.

Anonymkode: 71fe3...c5b

• Liker 7
Skrevet

I lokalavisa har de en månedlig oversikt over eiendomstransaksjoner som er den primære kilden for å få med seg skilsmisser og andre private ærender. Bedre næring til bygdedyret finnes ikke. 

Nei takk! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med bygda er slarvingen på butikken. Får ferske rykter om hvem som harva hvem forrige helg. Savner dette i storbyen (lillestrøm)

Anonymkode: 1cc04...ef0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange av problemene i tråden løses ved å ikke flytte tilbake til hjembygda, men en annen bygd

Anonymkode: 7696a...83e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelige bygder folk kommer fra. Har vært kjempeheldig med de jeg har bodd i skjønner jeg. 

Anonymkode: 8a898...622

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom på en ting. Slik som TegneHanne har skissert det. Negativitet! Det er så mye negativitet. Det er bare negativ baksnakking om alle og enhver, om absolutt alle endringer, selvsagt om MDG og Oslo. 🙄 Folk som har null forståelse for hvorfor noen skulle kunne ha andre meninger enn de selv. Pjuh. 

Anonymkode: b50ac...3fa

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...