AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg driver å tar noen enkeltemner ved siden av jobb. Alle er relevante til hverandre og til jobben min. Er det slik at jeg får bachelor hvis jeg får nok poeng? Anonymkode: d2170...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Nei, du må sette det sammen til en grad med avsluttende oppgave. Men det kan godt hende du kan bruke fagene inn som frie emner på en del av en bachelorgrad. Anonymkode: d2a94...ceb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. juni 2021 #3 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) 180 studiepoeng er ikke automatisk en bachelorgrad, men ikke fordi du mangler en bacheloroppgave. Innlegget over er derfor ikke riktig. Man kan ha en bachelorgrad uten å ha skrevet en bacheloroppgave. De 180 poengene KAN likevel settes sammen til en bachelorgrad, men da må visse kriterier være oppfylt. Google "fritt sammensatt bachelor", eller selvvalgt bachelor, så kan du finne ut hva som kreves ved de forskjellige utdanningsinstitusjonene. Endret 5. juni 2021 av Ullvott 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Del Skrevet 5. juni 2021 Som h*n over meg sier så bør du google hvilke krav som gjelder. Du Må ikke ha bacheloroppgave, men mener det er krav om hvor mange studiepoeng som skal være fordypningsenheter. Nytter ikke å få en bachelor grad om du har 180 studiepoeng med bare introdulsjonsemner, selv om de er relevante med hverandre. Anonymkode: 9c481...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Del Skrevet 5. juni 2021 Du får ingen bachelorgrad. Men ofte lyses stillingene ut med følgende utdanningskrav: "Bachelorgrad eller tilsvarende innenfor XX". Ergo, "tilsvarende" i dette tilfellet betyr 180 stp, og du kan derfor med god samvittighet søke. Jeg ville nok likevel smykket meg med uttrykket "selvvalgt bachelorgrad" omdømmemessig. Det er egentlig en bagatell at du ikke kan kalle det for bachelorgrad. Og nei, man må ikke ha levert bacheloroppgave for å få en bachelorgrad i flere bachelorgrader. Anonymkode: 7cc6b...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. juni 2021 #6 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du får ingen bachelorgrad. Men ofte lyses stillingene ut med følgende utdanningskrav: "Bachelorgrad eller tilsvarende innenfor XX". Ergo, "tilsvarende" i dette tilfellet betyr 180 stp, og du kan derfor med god samvittighet søke. Jeg ville nok likevel smykket meg med uttrykket "selvvalgt bachelorgrad" omdømmemessig. Det er egentlig en bagatell at du ikke kan kalle det for bachelorgrad. Og nei, man må ikke ha levert bacheloroppgave for å få en bachelorgrad i flere bachelorgrader. Anonymkode: 7cc6b...ce7 Man kan og skal ikke bruke "selvvalgt bachelorgrad" uten videre. Selvvalgt bachelor er en ekte grad hvor man har vitnemål fra ett av de norske universitetene eller høgskolene, men hvor man ikke har fulgt et vanlig opplagt bachelorløp. Det finnes, som tidligere nevnt, kriterier man må fylle for å kunne kalle det en selvvalgt bachelor. Hvis man sier at man har en selvvalgt bachelor, uten å dokumentere det med vitnemål, gir man ganske alvorlige falske opplysninger om seg selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Del Skrevet 5. juni 2021 Dersom man tar integrert master i grunnskolelærerutdanningen, har man da bactelorgrad etter 3 år? Selv uten å skrive en bacheloroppgave? Anonymkode: bb01b...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Del Skrevet 5. juni 2021 Ullvott skrev (18 minutter siden): Man kan og skal ikke bruke "selvvalgt bachelorgrad" uten videre. Selvvalgt bachelor er en ekte grad hvor man har vitnemål fra ett av de norske universitetene eller høgskolene, men hvor man ikke har fulgt et vanlig opplagt bachelorløp. Det finnes, som tidligere nevnt, kriterier man må fylle for å kunne kalle det en selvvalgt bachelor. Hvis man sier at man har en selvvalgt bachelor, uten å dokumentere det med vitnemål, gir man ganske alvorlige falske opplysninger om seg selv. Jeg sa omdømmemessig. Når folk spør. Ikke som dokumentasjon. Så bruk et annet ord da. Individuell bachelor. Personlig bachelor. Tilpasset bachelor. Anonymkode: 7cc6b...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg sa omdømmemessig. Når folk spør. Ikke som dokumentasjon. Så bruk et annet ord da. Individuell bachelor. Personlig bachelor. Tilpasset bachelor. Anonymkode: 7cc6b...ce7 Nei. Det er ikke en bachelor uten at du har et papir på at du har bachelor. Begynner du å finne på navn selv som «personlig bachelor» virker du bare som en idiot. Du har 180 studiepoeng innen x og y. Eller tre år med høyere utdanning. Anonymkode: 40fdc...b81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Del Skrevet 5. juni 2021 «Personlig BA i livets harde skole»🤣 Anonymkode: 33642...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Personlig BA i livets harde skole»🤣 Anonymkode: 33642...cb8 ‘Med videreutdanning i livets knallharde skole’ 👍🏻 Anonymkode: 2c711...c2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Del Skrevet 5. juni 2021 😂😂 Anonymkode: 33642...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): «Personlig BA i livets harde skole»🤣 Anonymkode: 33642...cb8 Jeg tenkte først at DET er det folk i kommentarfelt gjerne har, men så kom jeg på at de har nok personlig master. Minst. Anonymkode: 40fdc...b81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå