Gå til innhold

Singel og har ingen venner. Hvor vanlig er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😟

Anonymkode: a3415...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tinder. Du trenger ikke være der for å finne kjærligheten. Mange er der for å finne vennskap i sitt nærmiljø også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (1 minutt siden):

Bruk tinder. Du trenger ikke være der for å finne kjærligheten. Mange er der for å finne vennskap i sitt nærmiljø også :)

Det har jeg prøvd. Har møtt et par jenter, første «date» og ingenting etterpå. Da føler man seg enda verre når potensielle venner forsvinner etter første møte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at det er noe galt med meg når jeg ikke har venner? 
Jeg hadde mange venner i 20-årene, men så har jeg flyttet...Nå er det ingen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det har jeg prøvd. Har møtt et par jenter, første «date» og ingenting etterpå. Da føler man seg enda verre når potensielle venner forsvinner etter første møte. 

Er du klar på hva du søker til de? Og spør du hva de søker før du møter de? 

Jeg har en regel at jeg alltid spør de hva de søker og er klar på hva jeg søker før jeg møter de. Da oppstår det ikke så mye misforståelser ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig, ser det ut som 😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg er snart singel og har ingen venner. Har barn da.

Anonymkode: a116a...e68

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også singel og venneløs og er alene uten barn. Men får det bare ikke helt til.. Klem til deg ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Singel med mange venner, men alle er opptatt med barn og/eller kjæreste. Må avtale måneder i forveien for å få de med på en middag ute, så har gitt opp. Har barn 50% da, så eneste selskapet jeg har 😛 er ikke så uvanlig når man blir litt eldre tror jeg, det er gøy å være singel som 22, som 30 not so much 

Anonymkode: 7ed54...5ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å være singel og venneløs er vel kanskje vanlig, føler jeg. De bygges litt på hverandre, og går hånd i hånd. Har du venner så finner du lettere kjærligheten i nettverket ditt, og har du kjæreste så får du fort et større nettverk fra partnerens venner + kjæreste, familie osv. 

Men er du både singel og venneløs så er det liksom vanskelig å slå igjennom for å finne det. Folk er etablerte og er opptatte med sitt. Verden er full av forventninger og krav mot nye bekjentskaper og flørter. Det skal liksom ingenting til for at du blir støtt ut eller avvist igjen. 

Så bare fortsett du. Aldri gi opp. 

Hva med å melde deg inn i treningsgrupper eller fritidsgrupper? Hva med veldedighetsarbeid og frivillighetsarbeid? Hva med å melde deg inn i diverse møte-grupper og organisasjoner som arrangerer treff? Det er om å gjøre å bygge nettverk. Bygge tillitt. Bygge relasjoner. Plutselig finner du både venner og/eller kjæreste! Det gjør du ikke gjennom Tinder!! For der blir du mistrodd til det motsatte er bevist, og det er en umulighet å komme igjennom nåløyet. Og det igjen bryter deg ned. 

Anonymkode: e959d...171

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Å være singel og venneløs er vel kanskje vanlig, føler jeg. De bygges litt på hverandre, og går hånd i hånd. Har du venner så finner du lettere kjærligheten i nettverket ditt, og har du kjæreste så får du fort et større nettverk fra partnerens venner + kjæreste, familie osv. 

Men er du både singel og venneløs så er det liksom vanskelig å slå igjennom for å finne det. Folk er etablerte og er opptatte med sitt. Verden er full av forventninger og krav mot nye bekjentskaper og flørter. Det skal liksom ingenting til for at du blir støtt ut eller avvist igjen. 

Så bare fortsett du. Aldri gi opp. 

Hva med å melde deg inn i treningsgrupper eller fritidsgrupper? Hva med veldedighetsarbeid og frivillighetsarbeid? Hva med å melde deg inn i diverse møte-grupper og organisasjoner som arrangerer treff? Det er om å gjøre å bygge nettverk. Bygge tillitt. Bygge relasjoner. Plutselig finner du både venner og/eller kjæreste! Det gjør du ikke gjennom Tinder!! For der blir du mistrodd til det motsatte er bevist, og det er en umulighet å komme igjennom nåløyet. Og det igjen bryter deg ned. 

Har prøvd alt det...Og akkurat DET bryter meg ned. At det bare er aktiviteter og ikke noe mer. Jeg får hele tiden tanker "Hva er galt med meg? Hvorfor vil ikke de være venner med meg?" 

Tinder er ikke noe for meg.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Othea skrev (1 time siden):

Jeg er også singel og venneløs og er alene uten barn. Men får det bare ikke helt til.. Klem til deg ❤️

Gjør du alt alene? Reiser? Går på restaurant? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har prøvd alt det...Og akkurat DET bryter meg ned. At det bare er aktiviteter og ikke noe mer. Jeg får hele tiden tanker "Hva er galt med meg? Hvorfor vil ikke de være venner med meg?" 

Tinder er ikke noe for meg.  

Skjønner. Men jeg er ganske sikker på at å være venneløs og kjæresteløs er vanligere enn du tror. Det kryr jo av slike "ensom-tråder" på KG. Det er bare om å gjøre å finne hverandre ;) Aldri gi opp, og ikke la deg bryte ned. Det har neppe noe med deg å gjøre, men det at folk er så opptatt med seg og sitt. Husk at når du først finner deg enten en venn eller en kjæreste, så kommer følger det andre med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig 🙂

Har steder jeg møter andre for interesser og en prat, men vi er jo ikke venner for det.

Nå trives jeg i eget selskap, så det går fint. Det er faktisk deilig å ikke ha masse nære venner en skal bruke tid på.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjør du alt alene? Reiser? Går på restaurant? 

Jeg gjør mye alene ja, men sier på egenhånd. Man er jo ikke alene, er folk rundt deg. Noen kan du snakke med også :) Elsker å reise ut i verden på egenhånd, der møter man gjerne sosial kultur. Å reise på denne måten gir deg et helt nytt liv, synes alle burde prøve det. Er helt fantastisk, du er virkelig fri!

I norge går jeg gjerne på cafe alene, eller spiser ute.

Anonymkode: de1d6...5d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lett å få venner i voksen alder, men det er absolutt ikke umulig. Men det krever en innsats og at man ikke blir for intens i møte med nye mennesker.

Kanskje er det lurt å finne flere nye interesser, og legge fokus i selve aktiviteten og at det er en bonus å også få nye venner. 

DNT har mange lokale turgrupper, klatregrupper, kajakktur, og lignende. Bli med der og legg fokus i en fin tur. Da vil du være mer avslappet og det kan kanskje være lettere for andre å tilnærme seg deg.

Tenk samtidig over om det er noe annet du kunne tenke deg å begynne med, så har du flere ulike arenaer å treffe nye mennesker. 

Anonymkode: 80613...784

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, er mer vanlig en mange tror.

Vi venneløse holder jo kjeft om det, så ikke mange som vet.

Hvem skal vi snakke med om det, vi har jo ikke venner...................

Anonymkode: 462cb...ea9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, er mer vanlig en mange tror.

Vi venneløse holder jo kjeft om det, så ikke mange som vet.

Hvem skal vi snakke med om det, vi har jo ikke venner...................

Anonymkode: 462cb...ea9

Når min søster eller mor sier noe hemmelig til meg om andre eller seg selv, så avslutter de alltid med "må du ikke si det til noen". Jeg svarer alltid med; "hvem i pokker skal jeg si det til, liksom?". 😄 
Ja nei, litt galgenhumor av meg nå. Beklager. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når min søster eller mor sier noe hemmelig til meg om andre eller seg selv, så avslutter de alltid med "må du ikke si det til noen". Jeg svarer alltid med; "hvem i pokker skal jeg si det til, liksom?". 😄 
Ja nei, litt galgenhumor av meg nå. Beklager. 

Jeg sier det samme! 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun kvinner søker partner med sosial status. (En av tingene som inngår i "alt på stell")

Så er du mann uten venner er du f*cked.

Anonymkode: 83add...5e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...