Gå til innhold

Jeg liker sjømat men ikke mannen, hvordan lage retter som funker for begge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har leiet en hytte ved sjøen. En ferie ved sjøen, da MÅ jeg jo ha litt sjømat 😍 Tenker reker og krabbe osv ☺️ Men mannen liker ikke sjømat... hvordan kan jeg lage retter, hvor det fungerer å bytte ut sjømaten med rødt kjøtt eller kylling?

Anonymkode: d42e6...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det samboer som er glad i sjømat, mens jeg ikke er særlig begeistret for det (jeg liker fisk, men ikke så glad i reker, krabbe osv). Det vi gjør er at vi som regel har samme tilbehør, men jeg griller/steker noe annet ved siden av. Griller vi har vi litt forskjellig utvalg, og da tar man jo bare det man vil ha selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (5 minutter siden):

Her er det samboer som er glad i sjømat, mens jeg ikke er særlig begeistret for det (jeg liker fisk, men ikke så glad i reker, krabbe osv). Det vi gjør er at vi som regel har samme tilbehør, men jeg griller/steker noe annet ved siden av. Griller vi har vi litt forskjellig utvalg, og da tar man jo bare det man vil ha selv. 

Ja det var slik jeg også tenkte å løse det! ☺️ Men jeg er interessert i reker og krabbe på loff, kanskje mannen kan ha karbonader og løk? 🤔

ts

• Liker 1
Skrevet

Her er det ungene som ikke liker sjømat. Vi lager gjerne noe enkelt, pizza, taco eller lignende til de. 

Krabbe og blåskjell egner seg dårlig på grillen dessverre. 

Det har løsnet litt med eldstemann, fikk seg kjæreste som elsker sjømat 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Roastbiff og loff med tilbehør eller eggerøre og spekemat er det som oftest kombineres med reker her i huset iallefall. 😊

Anonymkode: 2d132...baf

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det var slik jeg også tenkte å løse det! ☺️ Men jeg er interessert i reker og krabbe på loff, kanskje mannen kan ha karbonader og løk? 🤔

ts

Ja, godt forslag. Da kan jo han ta karbonader på loff. 😊

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (15 minutter siden):

Tenker det samme. Hvis du spiser reker/krabbe, og han f.eks. griller en biff eller en kotelett, så kan dere begge ha en stor salat til, og du kan eventuelt ha loff i tillegg. (Hvis han vil ha potet, er jo bakt potet i glørne veldig enkelt)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Roastbiff og loff med tilbehør eller eggerøre og spekemat er det som oftest kombineres med reker her i huset iallefall. 😊

Anonymkode: 2d132...baf

Kjempesmart! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spekemat, eggerøre, (lun) potetsalat :) 

Blir nesten fullt koldtbord, med reker/krabbe, majones og sitron i tillegg - og stort sett til at alle spiser litt av alt.

Anonymkode: 418ee...26e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker sjømat, men ikke mannen, så bør du vurdere å dumpe han og bli sammen med sjømat ;) 

Anonymkode: ac012...ca8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kokte egg er også greit å supplere med. Liker det ved siden av reker selv, passer til spekemat og annet også. 

Anonymkode: 418ee...26e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

ts

Det pluss eggerøre eller kokt egg.

• Liker 2
Skrevet

Pasta er godt med sjømat. Du kan lage noe pasta og ha sjømat i din porsjon, og noe annet i hans. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 16.44):

Hvis du liker sjømat, men ikke mannen, så bør du vurdere å dumpe han og bli sammen med sjømat ;) 

Anonymkode: ac012...ca8

😂😂😂

Skrevet

Hva med forskjellige småretter, så kan du ta for deg av sjømat og han noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du har reker m/ tilbehør, kan mannen feks. lage seg karbonadesmørbrød eller omelett og loff. Nå aner jeg ikke hvilket tilbehør du spiser til reker, men jeg har gjerne loff, avokado, majones (evt. aioli), litt grønn salat og ofte en slags dressing av rømme, sitron og litt sukker. Det er tilbehør som kan spises til det meste av men type måltider. 

Du lage deg spagetti frutti de mare (eller lignende), mens han har spagetti og kjøttdeig. 

Du kan spise blåskjellgryte, mens han har tomatsuppe eller blomkålsuppe, med samme type tilbehør (feks. godt brød og aioli). 

Du kan grille deg sjøkreps (gjerne gratinert), hummer heller scampispyd, mens han griller seg noe kjøtt. 

Anonymkode: c77a0...afb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke sjømat, men mannen elsker det. Så når det er kamskjell steker han bacon eller pølser ved siden av. Er det krabbe griller vi noe ekstra til, eller lager en fiskesuppe i tilegg. Er det reker og loff, kjøper jeg inn spekemat og jorbær 😊 (dette spiser vi ofte så har rutinen inne 🤭

Anonymkode: e28a0...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...