Helene Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Jeg har gitt opp. Og har blitt kynisk underveis. Jeg elsker sambo. Men der stopper det. Vi klarer bare ikke å bo sammen. Jeg ser det, ikke han. Han «overrasker» meg hver uke, med nye prosjekter. Uten å ha tenkt igjennom ting. Normalen skulle si at han er kjempeflink. Erfaringsmessig., fullfører ingenting.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Har han adhd? Min søster med adhd hiver tusen baller i lufta. Men de fleste knuser på vei ned... likevel fortsetter hun å hive nye baller Anonymkode: 9bdac...81a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Fra den andre tråden din, har vi jo allerede skjønt at dere ikke passer sammen. Anonymkode: 919fd...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Derfor jeg aldri skal bli samboer Det funker dårlig for de fleste. Alle trenger tid for seg selv. Anonymkode: ae9af...469
Helene Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2021 Skulle hatt sinnasnekkeren her. Kan liste opp 10 ting på hvert rom som ikke er fullført. Eller, ingenting blir fullført. Skal ikke bare skylde på sambo. Jeg har min del av skylden, ansvaret. Men det er endel ting jeg ikke kan. Før oss, så leide jeg inn hjelp til det jeg ikke klarte selv. For å få ting ferdig. Det får jeg ikke lov til i dag, da sambo sier at han skal ordne det selv. Blir ting ordnet? Nei. For ren info, jeg eide enebolig alene i 10 år før jeg og sambo slo oss sammen. Jeg vet hva det vil si å eie bolig. Sambo derimot leide bolig i 10 år. Jeg holder på å bli gal.
Anders Svarer Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Altså, jeg vil si at du er en tulling som kommer hit å klager på dette. Hvis partneren din får deg til å lide, og det samme sier jeg til kona mi også. Da må man krangle. Langsiktig er det ikke bra om jeg eller din samboer for den sakskyld skal fortsette å holde på med ting som får en til å gå fra vettet. Kjerringa mi trodde hun var snill når hun godtok mine dårlige sider i starten av forholdet. Det eneste hun gjør er egentlig bare å vedlikeholde det som er dårlig som er helt tullette i mine øyne. Ja, en skal elske en for den de er, men fader heller... Jeg holder kjerringa mi til samme greie, hun pleide alltid å gå ut av døren helt plutselig uten å si hade og uten å si hvor hun skulle. Kunne hende at vi spiste frokost sammen og hun plutselig etter frokost bare forsvant i 1-2 timer. Hun var så klart bare å hentet seg noe hun trengte på butikken, men herregud.... Greit å vite det på forrhånd og ikke etterpå... Blir helt forfær vist jeg går på do bare for å finne ut at kjerringa ikke var i huset etterpå. Hva skal jeg tenke da? at hun er kidnappet eller at hun er ute med søpla? Jeg vet ikke! Samme med meg, jeg pleide å ikke klippe skjegget mitt ordentlig. (ikke at jeg hadde mye innsikt i akkurat det men...) Hun syns det så helt ufyselig ut måten jeg klippet skjegget mitt på, og det gikk så langt at hun sluttet å kysse meg... (Hun fortalte meg aldri om det heller... Det er det værste av alt!) Altså, herregud. Det går da ann å si ifra og fortelle meg hva som er galt med skjegget og gjerne krangle om det også. Jeg brukte 3-4 måneder derrimot å lære meg å fikse skjegget mitt ordentlig, og glad er jeg for det også. Nå får jeg en del gode kommentarer om skjegget mitt og hun kysser meg igjen, så VELDIG fornøyd med det. Samme gjelder det med denne gubben din. Du burde fortelle han hvordan du føler og opplever den driten av en jobb han gjør, og at du blir helt sprø av at han ikke fullfører og han må få fikset det før du går fra vettet. I gjengjeld vil du så klart være glad kone og fornøyd at huset er på stell og kan gjøre jobben din i hjemmet også på en ordentlig måte. Samtidig er det lettere for deg å stole på mannen din hvis han lærer seg å gjøre seg ferdig med en ting om gangen. Han har værsegod å lære seg å bli ferdig, og du burde krangle om det. Mye bedre å ha det litt dritt nå, enn å ha en hel fremtid med dritt. Endret 5. juni 2021 av Anders Svarer 2
Helene Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Enig. Men jeg har faktisk sagt det mange ganger, vær så snill å fullføre. Det går ikke inn. Jeg prøver å være god med han. Men jeg gjir, og han tar. Endret 5. juni 2021 av Helene
Anders Svarer Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Helene skrev (49 minutter siden): Enig. Men jeg har faktisk sagt det mange ganger, vær så snill å fullføre. Det går ikke inn. Jeg prøver å være god med han. Men jeg gjir, og han tar. Det hører ut som du er snill og det gjør at du lider. Har du prøvd å søke opp «nice people finnish last.» eller kanskje «why nice guys finnish last.» Du gjør deg selv til en taper spør du meg. Om hele konsekvensen gubben din får av å bare ta er at du gnager litt i en vennlig tone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå